Gå til innhold

Noen som har erfaringer fra Barcelona?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Driver å planlegger tur dit til sommeren. Hva kan jeg forvente og hva er ting jeg bør få med meg? Liker ting som ikke ligger midt i "turistløypa" selv om vi så klart skal titte på La Sagrada Familia mm.

btw: Hvordan er stranda i byen?

 

edit: En annen ting, må man betale med en gang man bestiller turen?

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra hovegata La Rambla som er stappfull av folk som skal loppe turister og "hop on, hop off"-turistbussene som er så fulle at man like godt kan gå istedenfor å vente på en hvor man får plass så er resten av "turistløypa" faktisk helt grei.

 

Har vært der flere ganger og sist nå i august. Det skal godt gjøres å ikke finne noe spennende i den byen.

Lenke til kommentar

Tja.. vær forsiktig når du går på La Rambla, hørte mange historier om folk som hadde blitt ranet osv der, spesielt på kveldstid da spanjolene selv sitter og spiser middag og det kun er turister ute og går. Selv opplevde vi ikke noe slikt.

 

Ellers kan du jo gå ned til Rambla del Mar ved sjøen, sjøfartsmuseet som ligger nede ved havnen er også interessant. Men husk å ta med pass om du går dit. La Sagrada Familia gadd jeg ikke gå å se på, men dama var borte for å ta en titt. Vanvittige køer og ikke spesielt interessant fikk jeg se. Ellers en veldig flott by med flere kjøpesentre. El Corte Ingles synes jeg selv ikke var så veldig interessant, men det ligger et kjøpesenter på andre siden av hovedplassen ved fontenen (husker ikke navnet), som var veldig bra.

Lenke til kommentar
Tja.. vær forsiktig når du går på La Rambla, hørte mange historier om folk som hadde blitt ranet osv der, spesielt på kveldstid da spanjolene selv sitter og spiser middag og det kun er turister ute og går. Selv opplevde vi ikke noe slikt.

 

Ellers kan du jo gå ned til Rambla del Mar ved sjøen, sjøfartsmuseet som ligger nede ved havnen er også interessant. Men husk å ta med pass om du går dit.

Hvorfor skulle man gå rundt med pass på seg? Ta en kopi av passet, som man allltid tar med når man reiser, og vis den fram om det mot formodning skulle bli nødvendig.

 

Ramla del Mar er det første stedet jeg har sett noen bli ranet. En som så ut som en engelsk pensjonist tok frem en stappfull pengbok de han skulle ha noe i en liten kiosk. En person nappet pengboken ut av hånden hans og la på sprang, mannen sprang etter han og raneren tok ut en bunke med seddler og slengte fra seg resten av pengboken. Pengboken traff bakken og en bunke kort spredte seg utover fortauet så mannen måtte stoppe og plukke dem opp.

 

Moral: Ikke ha hele livet ditt i en stappfull lommebok som du flasher hver gang du skal kjøpe deg en iskrem, og det gjelder ikke bare Barcelona.

La Sagrada Familia gadd jeg ikke gå å se på, men dama var borte for å ta en titt. Vanvittige køer og ikke spesielt interessant fikk jeg se. Ellers en veldig flott by med flere kjøpesentre. El Corte Ingles synes jeg selv ikke var så veldig interessant, men det ligger et kjøpesenter på andre siden av hovedplassen ved fontenen (husker ikke navnet), som var veldig bra.

Jeg synes de andre byggene til Gaudi er mer spennende å se en La Sagrada Familia selv om den er mest kjent. Kirken kan man også se mye av utenfor uten å stå i kø. Plassen er antagelig Placa de Catalunya som blir regnet som det mest sentrale punktet i byen. Det er imidlertid i øverenden av Ramblaen og ganske så turisttilpaset. Rett over plassen ovenfor El Corte Ingles ligger det en FNAC og en FNAC er alltid verdt et besøk. :cool:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Trenger ikke å være så redd for La Rambla, gikk der mye om natten selv, var aldri noen problemer bortsett fra at du blir mast på av prostituerte for sånn ca hver femte meter. Om man går flere sammen og man ikke ser ut som en vettskremt turist så tror jeg ikke at man blir ranet med det første.

Alt i alt en kjempeby, finner mange koselige steder om man bare går litt rundt.

 

Må anbefale å ta ett besøk i dyreparken om man liker slikt.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Tja.. vær forsiktig når du går på La Rambla, hørte mange historier om folk som hadde blitt ranet osv der, spesielt på kveldstid da spanjolene selv sitter og spiser middag og det kun er turister ute og går. Selv opplevde vi ikke noe slikt.

 

Ellers kan du jo gå ned til Rambla del Mar ved sjøen, sjøfartsmuseet som ligger nede ved havnen er også interessant. Men husk å ta med pass om du går dit.

Hvorfor skulle man gå rundt med pass på seg? Ta en kopi av passet, som man allltid tar med når man reiser, og vis den fram om det mot formodning skulle bli nødvendig.

 

Ramla del Mar er det første stedet jeg har sett noen bli ranet. En som så ut som en engelsk pensjonist tok frem en stappfull pengbok de han skulle ha noe i en liten kiosk. En person nappet pengboken ut av hånden hans og la på sprang, mannen sprang etter han og raneren tok ut en bunke med seddler og slengte fra seg resten av pengboken. Pengboken traff bakken og en bunke kort spredte seg utover fortauet så mannen måtte stoppe og plukke dem opp.

 

Moral: Ikke ha hele livet ditt i en stappfull lommebok som du flasher hver gang du skal kjøpe deg en iskrem, og det gjelder ikke bare Barcelona.

La Sagrada Familia gadd jeg ikke gå å se på, men dama var borte for å ta en titt. Vanvittige køer og ikke spesielt interessant fikk jeg se. Ellers en veldig flott by med flere kjøpesentre. El Corte Ingles synes jeg selv ikke var så veldig interessant, men det ligger et kjøpesenter på andre siden av hovedplassen ved fontenen (husker ikke navnet), som var veldig bra.

Jeg synes de andre byggene til Gaudi er mer spennende å se en La Sagrada Familia selv om den er mest kjent. Kirken kan man også se mye av utenfor uten å stå i kø. Plassen er antagelig Placa de Catalunya som blir regnet som det mest sentrale punktet i byen. Det er imidlertid i øverenden av Ramblaen og ganske så turisttilpaset. Rett over plassen ovenfor El Corte Ingles ligger det en FNAC og en FNAC er alltid verdt et besøk. :cool:

 

 

FNAC var det jeg mente ja... :) Det var mye mer interessant enn El Corte Ingles. Jeg mente ikke at han skulle gå rundt med passet hele tiden, men man måtte ha det på sjøfartsmuseet. Årsaken til det var at du fikk låne en HTC telefon med noe programvare som som forklarte om den utstilling du så på. Så vidt jeg husker tok de passet ditt til du leverte telefonen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...