Gå til innhold

program til å snu bildene på PC-en?


Anbefalte innlegg

hei.

 

lurte på om det fantes noe såå smart som et program som snudde bildene du velger ut..

si jeg har tatt 600bilder og 300av dem er tatt på høykant. når man legger dem inn på PC-en så må man snu hver og en av disse. noen som vet om det finnes noe så genialt program?

var litt skeptisk om jeg skulle legge her eller på programmer! skyt meg om det er feil. sorry i så fall.

 

mvh

habbe

Endret av habberst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men da blir jo jobben nesten like stor som å snu ett og ett.

er noen som skal snus den ene veien og noen som skal snus andre veien. også ligger alt hultetibulter.

må da finnes ett prog som utifra specs klarer å snu bildene?

 

mvh

habbe

 

Tar ikke så lang tid det da, en måte å gjøre det er jo å sortere bildene etter størrelse, da får du jo samlet alle høykantbildene og du kan merke alle. Så er det bare å høyreklikke å velge roter. Da roterer den alle de merkede bildene.

Lenke til kommentar

Hos meg gjøres dette automatisk hvis jeg bruker den medfølgende programvaren, enten Zoombrowser eller Digital Photo Professional (for Canon...). Det kan vel tenkes at andre produsenters programvare vil gjøre det samme? Ellers er jo tipset som awesnes kommer med greit, da - og neste tips vil jo være at du venner deg til å holde kameraet på samme måte hver gang du tar bilder på høykant heretter. Da går det som en lek å "markere-høyreklikke-og-rotere"...

Lenke til kommentar

Som en annen har nevnt, dette kan du jo gjøre i windows. Bare merk alle filene og høyreklikk. Velg "roter med klokken" eller "roter mot klokken", og alle filene du har merket vil roteres automatisk. Du trenger ikke å gå inn på en og en.

For å merke mange bilder som er spredt rundt i mappen, hold inn CTRL og trykk på hvert bilde (altså istedet for å merke alle i et område). Da kan du kjapt merke alle som skal roteres til venstre, og så rotere dem.

Endret av mrbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...