Gå til innhold

Trådløst nettverks problem.


Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har problemer med det trådløse nettverket...har faktisk hatt det ganske lenge.

Jeg har snakket med tussa...å de mener at de ikke kan fikse problemet...

Jeg har selv ikke peiling på slikt så må defor spørre om hjelp her.

 

Det har seg slik at jeg er tilkoblet...men når jeg skal inn på internet explorer så kan ikke siden vises... jeg har reparert å prøvd alt mulig men jeg får det ikke til.

 

Ver så snill noen å gi meg tips =)

Endret av Ertesvag92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kjører vel ikke tilfeldigvis Norton Internet Security eller noe sånt på PCen? Brannmur? Satt akkurat en time i telefonen med en bekjent som hadde samme problemet - nettverket var koblet opp men ingen sider ble vist. Og det var Norton som stoppet alle sidene.

 

Jeg har ikke Norton Internet security, men det kan vere noe med brannmuren.

Jeg prøvde med trådløst på skolen og de funket fint på min maskin.

Men når jeg prøver hjemme,da funker ikke den dritt...kansje er det routeren det er gale med...kansje jeg skal levere den inn å få noen til å se på den.

Endret av Ertesvag92
Lenke til kommentar

Hvis PC-en din funker fint på andre nettverk, er det ikke noe galt der. Men det kan hende du må legge inn en kode, ofte kalt WEP-key, i PC-en. Er det din ruter? Har du satt den opp selv og definert sikkerhet? Hvis du har admin-tilgang til ruteren, kan du prøve å fjerne alle sikkerhet, dvs sette opp et helt åpent nett. Virker det da, er det der feilen ligger. Se i manualen til ruteren hvordan du gjør det. Eller last ned en manual fra 3com. Du kan jo begynne med å skrive http://192.168.0.1/ (vanligste IP-adressen brukt i hjemmenettverk) i adresselinja i browseren. Hvis du får opp et lite vindu med beskjed om å legge inn brukernavn og passord, har du i hvert fall kontakt med ruteren. Hvis du ikke vet hva du skal gjøre nå, skriver du "admin" som brukernavn og trykker "enter". Det er mange som setter opp ruteren uten passord... Da er du enten inne eller så kommer du ikke inn...

Endret av kjell arne
Lenke til kommentar
Hvis PC-en din funker fint på andre nettverk, er det ikke noe galt der. Men det kan hende du må legge inn en kode, ofte kalt WEP-key, i PC-en. Er det din ruter? Har du satt den opp selv og definert sikkerhet? Hvis du har admin-tilgang til ruteren, kan du prøve å fjerne alle sikkerhet, dvs sette opp et helt åpent nett. Virker det da, er det der feilen ligger. Se i manualen til ruteren hvordan du gjør det. Eller last ned en manual fra 3com. Du kan jo begynne med å skrive http://192.168.0.1/ (vanligste IP-adressen brukt i hjemmenettverk) i adresselinja i browseren. Hvis du får opp et lite vindu med beskjed om å legge inn brukernavn og passord, har du i hvert fall kontakt med ruteren. Hvis du ikke vet hva du skal gjøre nå, skriver du "admin" som brukernavn og trykker "enter". Det er mange som setter opp ruteren uten passord... Da er du enten inne eller så kommer du ikke inn...

 

Jeg kan huske vi var inne på noe sånt i begynnelsen..

Der vi kunne forandre alle mulige innstillinger for routeren, hadde besøk av en fyr i går men han fant ikke ut noe...jeg skal ta kontakt med en ekspert jeg kjenner, jeg vil tross alt ikke gjøre noen feil ;)

Tusen takk for god informasjon :)

Endret av Ertesvag92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...