Gå til innhold

Håndball-VM for kvinner i Frankrike 2007


Anbefalte innlegg

Jeg elsker asiatisk handball! Hvis Sør-Korea er i sitt sedvanlige tempo opp mot OL blir det virkelig farlige.

 

Japan spiller flott angrepshandball, det går så fort. Bare luke bort litt tekniske feil så slår de Spania lett.

 

Veldig morsom første omgang mellom Ungarn og Japan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Så spiller vi mot D.R., og gudene skal vite at vi er jo bare et kvantesprang i ferdigheter bedre enn dem. Så ser vi alle hvilke feil vi gjør, men knepet, etter min mening er å holde fokuset slik som Marit gjør. Hun straffer ikke sine spillere for hvordan de ikke viser sin kvalitet, men terper videre på lagfokus. Jeg imponeres over den lederen, og tilfeldigvis er lederen en kvinne.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lurer på at laget reagerer på ræva motstandere som fotballaget RBK!? Mot antatt dårligere motstandere "surfer" vi, men når seriøse kombattanter står på den andre siden, så tennes gnisten ...!?

:)

Lenke til kommentar

Enig med PencilCase, Marit Breivik virker som en god trener, alltid rolig og fokusert, og tar hver kamp for seg. De skal være glad de f.eks ikke har han der russiske bamsen, han ser faen så skummel og sinna ut :p

 

Må foresten si meg enig med Stine også, det var ikke akkurat superinponerende. ØSTERIKET slo vel DM med sånn 20 mål ellerno? :hmm:

På en annen side, kan det jo være greit at de andre lagene ikke tror Norge er helt uovervinnelige, slik de kanskje ikke er fullt så fokuserte når de skal spille mot Norge.... :evil:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på at laget reagerer på ræva motstandere som fotballaget RBK!? Mot antatt dårligere motstandere "surfer" vi, men når seriøse kombattanter står på den andre siden, så tennes gnisten ...!?

Ja, tror det ligger litt der også. De vet at disse er mye mye mye dårligere enn oss, også får de litt hetta år de faktisk klarer å score gang på gang.

Men de 20 første minuttene gadd ingen spille forsvar, bare stod på 6 meter og så dumme ut. ;) Har jo blitt endel bedre nå da, regner med de tar litt lærdom av dette også. Poenget er jo å holde fokus.

Lenke til kommentar

Fæl kamp i dag, første 20 var som kommentatorene kommenterte sannsynligvis det verste som et norsk kvinnelag har gjort i et mesterskap.

 

Frosvaret var jevnt over dårlig gjennom hele kampen, det som er greit nok er at vi scorer såpass mye etter den starten. 19 baklengs mot Den dominikanske republikk er for dårlig, enkelt og greit.

 

Marit kostet oss kanskje OL-plassen i Athen og det tror jeg hun etterhvert ble klar over selv også. Igjen kan man si at vi neppe hadde vunnet em-finalen i fjor med en annen trener, tapet av Gro ville sannsynligvis blitt for mye. OL-semien i 2000 har jeg prøvd å glemme, det var en kollektiv svikt, det er det ingen tvil om. Men når vi kom bakpå og kampbildet ble slik det ble, hadde det kanskje gått veien om vi hadde hatt en annen type trener. Det er nok det desidert sureste tapet for Marit. Vi som høvlet over Romania med 28 - 16 i kvartfinalen, det hadde vært så perfekt med det OL-gullet.

 

Leganger mangler OL-gull, det er noe som hun har veldig lyst på, jeg tror sjansene er store for at vi ser henne i Kina i 2008, det hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar

Hun er kanskje bedre enn noen gang og er fortsatt verdens beste keeper. Har vel blitt årets keeper i den danske ligaen de tre siste årene. Jeg vil også ha med Heidi, HEIDI bli med til Kina. Hun virker superhyggelig og hun mangler også OL-Gull, har et sølv fra 1992!

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Spiller veldig bra for Storhamar hvertfall, spørsmålet er om Marit vil ta henne med.

 

"Heidi Tjugum hadde nok en særdeles god dag på jobben (!) De virkelig gode øyeblikkene blir bare lenger og tryggere. I dag bare lyste det faenskap og idrettsglede av denne fantastiske idrettskvinnen! Hun blir også kåret til Storhamars beste spiller.

 

Bare begynn å spare; denne jenta fortjener å ha med seg en haug med supportere til Kina neste år! "

 

Fra hjemmesiden til Storhamar.

 

Jeg skulle betalt så ufattelig mye for norge sine landskamper mellom 1986-2007.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

hvorfor er egentlig ikke Legnagner på landslaget lenger? Og hvor ble det egentlig av Kjersti Beck??

Og hu der gode svenske som var på landslaget for noen år siden.. husker ikke hva hun heter.. Var det Lina Olsson eller noe sånn? Har hu elisabeth Hilmo pensjonert seg?

Føler ikke jeg har hørt noenting! Og er det snakk om att Tjugum skal tilbake? :O Jeg trodde hun hadde pensjonert seg for lenge siden???

Og hva er det egentlig med Katja Nyberg? Jeg huske de første landskampene jeg så med henne ,så var hu dritgod, men etter det så har vi liksom bare sittet å ventet på at hun skal bli god igjen uten at hun har blitt det. sånn jevnt over

Lenke til kommentar
hvorfor er egentlig ikke Legnagner på landslaget lenger? Og hvor ble det egentlig av Kjersti Beck??

Og hu der gode svenske som var på landslaget for noen år siden.. husker ikke hva hun heter.. Var det Lina Olsson eller noe sånn? Har hu elisabeth Hilmo pensjonert seg?

Leganger og Beck sa nei til landslaget for flere år siden. Lina Olsson la opp for mange år siden. Hilmo er ikke god nok for landslaget. Dvs Fjafjord, Blanco og Lybekk er bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...