Gå til innhold

Asus A7N8X noforce2 og overklokking


Lemonbarley

Anbefalte innlegg

Har nesten bestemt meg for å kjøpe meg et Asus A7N8X HK.

 

Men så leste jeg en test på Hardware.no at dette kortet ikke var noe for en overklokker, altså ikke for meg...

 

Har XP 2400+ og Apacer PC2700 som eventuelt skal i dette kortet.

 

Sitat Hardware.no :

 

Vi tar vel ikke i hvis vi sier at vårt nForce2-baserte testkort (Asus A7N8X) ikke er verdens beste for overklokkere. F.eks. var det ikke mulighet for å stille hverken Vcore (CPU-spenning) eller multiplikator.

 

Det var dessverre ikke mulig å lese av CPU-temperaturen på vårt nForce2 testkort. Ingen temperaturfunksjon var å se i BIOS, og det hendige programmet Motherboard Monitor klarte ikke å ikke finne noen egnede sensorer.

 

Noen som har erfaringer med å overklokke på dette kortet?

Eventuelt andre nforce2 kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nesten bestemt meg for å kjøpe meg et Asus A7N8X HK.

 

Men så leste jeg en test på Hardware.no at dette kortet ikke var noe for en overklokker, altså ikke for meg...

 

Har XP 2400+ og Apacer  PC2700 som eventuelt i dette kortet.

 

Sitat Hardware.no :

 

Vi tar vel ikke i hvis vi sier at vårt nForce2-baserte testkort (Asus A7N8X) ikke er verdens beste for overklokkere. F.eks. var det ikke mulighet for å stille hverken Vcore (CPU-spenning) eller multiplikator.

 

Det var dessverre ikke mulig å lese av CPU-temperaturen på vårt nForce2 testkort. Ingen temperaturfunksjon var å se i BIOS, og det hendige programmet Motherboard Monitor klarte ikke å ikke finne noen egnede sensorer.

 

Noen som har erfaringer med å overklokke på dette kortet?

Eventuelt andre nforce2 kort?

 

 

Har du en link til denne testen? kan ikke se den noe sted?

Lenke til kommentar

Sjekk www.anandtech.com for test av A7N8X deluxe, dette kortet får meget god omtale, også for overklokkingsegenskapene. Ville egentlig tro at standard utgaven av kortet støttet det samme som deluxe utgaven hva overklokking angår, men det er jo mulig jeg tar feil..

 

Har selv tenkt å kjøpe deluxe utgaven senere.. Nettopp fordi det er bra på klokking, og selvsagt fordi det av mange er regnet for det beste hovedkortet for XP CPU'er og har støtte for kommende Barton.

 

Andy

Lenke til kommentar

Alt av de mangler som hw.no's test av a7n8x har jeg på mitt hovedkort..

Senest i går kjørte jeg med en fsb på 195 stabilt, fikk 15495 poeng i 3d mark. i si soft sandre memory bandwidth benchmark fikk jeg3074/2880 mb i sek. Har utelukkende postive erfaringer med dette hk'et, eneste minus er selvfølgelig asus sine hjemmesider som dritt treige. Kjøpte i går to s.ata konvertere fra abit for å kunne kjøre diskene mine i stripping, har holdt på i nesten hele natt med det og det fungerer utmerket, gleder meg til å test ytelsen på det etter på.

Lenke til kommentar
Vi tar vel ikke i hvis vi sier at vårt nForce2-baserte testkort ikke er verdens beste for overklokkere. F.eks. var det ikke mulighet for å stille hverken Vcore (CPU-spenning) eller multiplikator.

 

Det var dessverre ikke mulig å lese av CPU-temperaturen på vårt nForce2 testkort. Ingen temperaturfunksjon var å se i BIOS, og det hendige programmet Motherboard Monitor klarte ikke å ikke finne noen egnede sensorer.

 

Alt dette er jo bare tull!

Må være en gammel BIOS-versjon de hadde.

Alt kan stilles nå, Vcore opp til 1.85v, og Multiplier opp til 15x..

CPU-Tempraturen er selfølgelig visbar, nå også i MBM-Monitor og ASUS PCprobe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...