Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med nytt Hovedkort


Anbefalte innlegg

Fikk XFX nForce 680i LT SLI Socket-775, på mandag å koblet det opp å spilte den kvelden. Dagen etter så får jeg ikke bilde ut av grafikkortet!?! Eneste jeg gjorde før jeg startet PC-en dagen etter på var å ta ut to 8500 ram brikker. Har prøvd å resatt biosen men ingen ting hjelper, hører den starter windows å logger seg på msn å alt. Er ganske merkelig siden jeg satt kvelden før å spilte CoD med det nye hovedkortet uten et problem.

 

Noen som har tips eller en løsning å komme med?

 

Min pc: 2.4 quad 775 socket

Gpu: 2X 8600 gts 320mb

Minne: 4 gb 6400 ram

Endret av Tysse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen beeps under POST? Sjekket alt av kabler til skjerm osv?

Nei at er koblet til slik det skal være, kan hovedkortet ha blitt deffekt over natta?!?

 

Selvsagt kan det det. Det kan bli defekt i løpet av et sekund, om så skulle være... Men gjetting kan du overlate til andre. Start feilsøking slik at du kan finne ut om det virkelig ER defekt.

 

Prøv å skaffe en annen strømforsyning, et annet skjermkort og annen RAM. Så starter du med å bytte ut EN og EN komponent.

Lenke til kommentar

Siden du sier windows starter og den logger på MSN, kan det ikke være noe galt med PSU/RAM. Test med et annet skjermkort du. Helst med et gammelt PCI i tilfelle det er PCI-X slotten på hovedkortet som er ødelagt.

 

Men først sjekker du at kabelen til skjermen ikke har ramlet ut, og at skjermen din virkelig fungerer.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Fikk XFX nForce 680i LT SLI Socket-775, på mandag å koblet det opp å spilte den kvelden. Dagen etter så får jeg ikke bilde ut av grafikkortet!?! Eneste jeg gjorde før jeg startet PC-en dagen etter på var å ta ut to 8500 ram brikker. Har prøvd å resatt biosen men ingen ting hjelper, hører den starter windows å logger seg på msn å alt. Er ganske merkelig siden jeg satt kvelden før å spilte CoD med det nye hovedkortet uten et problem.

 

Noen som har tips eller en løsning å komme med?

 

Min pc: 2.4 quad 775 socket

Gpu: 2X 8600 gts 320mb

Minne: 4 gb 6400 ram

 

Mulig at det står på pci - video i BIOS, sett i et pci skjermkort og boot. Forandre i BIOS til pci-x.

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...