Gå til innhold

Tips on valg av billig stereo forsterker ?


Anbefalte innlegg

Hey. har en del høytalere liggende og vurderer nå og kjøpe meg en billig stereo forsterker. (på rommet ikke i bil) den burde ikke koste mer en rundt 2000. den må være så kan koble på pc slik at får brukt den som avspiller. kjempe fint om kanskje hadde støtte for og koble til logitech subern min :p noen tips siden jeg er ganske ny på dette området ? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vært greit å vite hva slags høyttalere du hadde.

 

Subben din har en integrert forsterker, så den trenger bare signal, og det kan du bare ta rett fra PC-en.

Altså at du kjøper en y-split jack kabel, (han<hun/hun), og kobler forsterkeren på den ene, og subben på den andre.

Tviler på at du trenger noe mer avansert og kraftig enn Argon AMP3245, men om du vil ha noe bedre, så kan du se på Cambridge 340A SE.

 

Av kabler trenger du som nevnt 1 stk. Y-kabel som går fra han til to hunner, derfra og ut til forsterkeren bruker du en jack til RCA kabel (han-han)

Lenke til kommentar
Kunne vært greit å vite hva slags høyttalere du hadde.

 

Subben din har en integrert forsterker, så den trenger bare signal, og det kan du bare ta rett fra PC-en.

Altså at du kjøper en y-split jack kabel, (han<hun/hun), og kobler forsterkeren på den ene, og subben på den andre.

Tviler på at du trenger noe mer avansert og kraftig enn Argon AMP3245, men om du vil ha noe bedre, så kan du se på Cambridge 340A SE.

 

Av kabler trenger du som nevnt 1 stk. Y-kabel som går fra han til to hunner, derfra og ut til forsterkeren bruker du en jack til RCA kabel (han-han)

 

Ait!, har 2 stykk Yamaha høytalere osm står på stativ, aner ikke modell. så har jeg 2 stykk noe større kingstone høytalere.

 

Ps: hvilken kabel trenger jeg fra pc til forsterker ? da dette vil være hvor jeg skal spille musikk fra ?

Endret av the_totning
Lenke til kommentar
Jeg får tilsendt både brukt sub og brukte høytalere nå snart. Så ser ikke noe problem i å bruke posten.

 

Og har foresten også fåt forsterkeren gjennom posten også.

posten fucka opp mine dynavoice m-65 høytalere, men nektet å erstatte dem siden det ikke var noen synlige skader på utsiden av høytaleren.

var et stort hull i selve esken rundt og den hadde knust en sponplate osv som skulle beskytte høytaleren. var visst ikke beviser nok.

jaja, godt disse høytalerne bare er en midlertidig løsning frem til i sommer da jeg muligens kjøper b&w 683 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...