Gå til innhold

FF X-Spørsmål om Seymour boss. 3 gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har kommet til seymour for 3 gang har drept han 2 ganger men han lever -.- og nå er han søren meg sterk...

jeg lurer på om noen vet gode tips eller no....

hvis jeg skal trene mer på de monsterene før seymour tar det evigheter bare for 1 s.lvl -.- så plz help...

PS jeg har 99 HI pots 99 Phoenix Down og 50 holy water og det er det jeg trenger..tror jeg :p

Håper noen vet om hvordan det kan bli enkelere for meg. Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tren masse, begynn med superbossene i Monster Arena når det går tregere (fang monstre så langt tilbake som mulig), go i overlevel (langt sterkere enn vanligvis nødvendig). Sleit selv i evigheter med denne jævelen.

Få alle aeons opp i overdrive, det kan gjøre stor skade. Tren Yuna sykt på str og mag, så du får Bahamuth skikkelig opp i str og mag selv, så vil Mega Flare gjøre syk skade (OVER 9999!), muligens du kan gjøre massiv skade med de andre aeons. Yojimbo er et waste for denne kampen, siden sjansen for zanmato mot bosser er ganske liten. Ha Yuna med 'first strike' på et våpen og start med Bahamut når du har bolet ham opp. Bare ta Mega Flare med en gang, for Seymour vil bruke 'Banish' så fort han kan, noe som vil kverke aeonen med en gang. Mega Flare vil uansett skade seymour en masse pluss 4000 siden dette mest sannsynelig kverket Mortichis i samme slengen (akkerat som andre gangen).

Men, hovedsaken er å bole figurene en masse før du tar denne kødden. Seymour Flux er sannsyneligvis den vanskeligste dritten i spillet hvis du ikke teller med sideoppdragene. Når du klarer å gjøre slakt av Chimaerageist i Monster Arena, klarer du kanskje denne typen. Klarer du en annen Area Creation i Monster Arena enn bare Chimaerageist, er resten av bossene i historien bare barnemat. Eller slakt som jeg liker å kalle det.

EDIT: Fjerde gangen er han noe lettere...

Endret av S-r-ex
Skrevet
Yojimbo er et waste for denne kampen, siden sjansen for zanmato mot bosser er ganske liten.

Det er vell å ta i litt. Jeg tror jeg tok siste boss med Yojimbo og også Seymour :p utrolig lettvindt, men må si det var på den måten jeg runna spillet får første gang.

Skrevet (endret)

Chimaerageist ER STERK!! han hitter 7k OG SÅNT!!og jeg må klare å ta han før jeg kan ta seymour...omg...for meg synes jeg seymour er mye svakere enn Chimaerageist men jeg har trent og trent...men jeg lvler så F meg treigt...det tar evigheter prøvde Chimaerageist ikke for lenge siden og han eide meg.... tok tidus med 1 hit...yuna tok Life skill pa han så tok Chimaerageist Aqua Breath,og etter det en annen att...alle var liksom borte....

er det noen annen triks eller no xD og en ting....i den caven...må jeg betale den fayth tullingen 300.000 Tusen for å kunne praye...?(få en aoen) og er den aoenen bra? og ja jeg prøvde å gå ut av cave...så kom en annen person...og summonna en eller annen ting,,yojimbo tror jeg den het..og den hitta 9999!! klarer jeg å ta han med den aoenen jeg får hvis jeg betaler 300.000...

vellllllllllllll.....venter på svar.. :p

Endret av mafiman
Skrevet

Du ikke klare chimaerageist for å ta Seymour, men jeg var nesten ved å gjøre det selv. Jeg fikk minst 40k av hp'en hans selv før jeg eide S.Flux, men da fallt han overraskende lett.

Grunnet til at jeg sier at Yojimbo er et waste mot Seymour på de tre siste formene spesiellt pga Banish, som betyr instant death mot en aeon. Derfor er det bedre å tryne ned hp'en til S. Flux med overdrivsa til aeonsene. Men når Yojimbo når overdrive, er det bare en liten tilleggsjanse for Zanmato. S.Flux's Zanmato lv er 6 (/6), som betyr at sjansen for Zanmato er liten nok fra før, eller det samme som dark aeons. Men, har du brukt ham en hel masse fra før, har du fortsatt en sjanse. (Mer bruk = bedre Zanmato-sjanse). Men til tross, du har ham sikkert ikke pga prisen. Men betaler du ham 3x det han vil ha får du to teleportsphere på kjøpet.

Han du møtte i Cave var Dark Yojimbo. Å ta han fyren på dete tidspunktet er klin umulig. Strenght på'n er vel rundt 230 og hp på 5 mill. Bruk teleport-pan'en somigger på gulvet for å komme trygt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...