Gå til innhold

Dyreverdenen og selvmord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Mener at jeg så en eller annen fisk som lot seg tørke i månedsvis for så å svømme videre når vannet kom tilbake til sesongen.. (Discovery, for en god stund siden)

2: Teller det å fake sin egen død..? Er vel flere dyr som later som om de er død for å unngå å bli jagd..? Eller tar jeg feil nå? :)

Skrevet

Biologisk sett er den eneste grunnen til selvmord hos dyr når et dyr ofrer seg for å redde slektinger, slik at det tilsammen eksisterer flere gener(genene til dyret som tar selvmord) av det utfallet enn om dyret ikke ofret seg.

Skrevet

Har opplevd flere ganger at katter ønsker å ta livet sitt. Sikkert pga kjærlighet.

Når jeg ser en katt langs veikanten så venter han til jeg er veldig nærme så spretter den over veien. Men med min spreke reaksjonssans så har det ikke gått gale enda ::):)

Skrevet

Risikosport for katter.

Så det var en her oppe som sa at lemen ikke begår selvmord, men jeg kjenner noen som har sett en gigantflokk med lemen marsjere utfor en kant og rett ut i havet.. Det trenger jo ikke bety at det skjer ofte, men det skjer jo innimellom tydeligvis :p

Skrevet
Dette er nok en myte.. Linky

Ja, men man må ikke glemme at mange myter har rot i virkeligheten. Er vel noen som har sett det en gang før i tida da. Jeg vet hvertfall om én gang det har skjedd. Kan ikke tro det var den eneste :p

Skrevet

Et lite avsnitt fra linken over:

"Men å si at disse begår selvmord, blir nesten som å si at de som blir drept i påsketrafikken er selvmordere."

Altså tar ikke lemen selvmord på den måten... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...