trrunde Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Har nettop lagt meg et script som skriver vhost filer for apache, men problemet er at disse virker jo ikke før apache har lasta inn configen på nytt, vet noen hvordan dette kan gjøres automatisk. er ubuntu 6.10
Sokkalf™ Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Jeg tror "killall -HUP apache2" skal gjøre susen. Må selvsagt kjøres som root.
trrunde Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 vil den bli lastet på nytt hvis jeg stopper alt som har med apache å gjøre da?
Sokkalf™ Skrevet 27. november 2007 Skrevet 27. november 2007 Den stopper ikke alt som har med apache å gjøre. Den sender signalet "HUP", som i de fleste tilfeller blir tolket av unix-services som "restart og reload config". Bruker man kill/killall uten parameteren, sender den såvidt jeg vet "TERM"-signalet, og da stopper det.
trrunde Skrevet 27. november 2007 Forfatter Skrevet 27. november 2007 okey, var ikke klar over hva hup betydde, har bare brukt kill uten parameter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå