Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt Batteri. Optima, Kinetik, Enersys?


jennnereer

Anbefalte innlegg

Må ha nytt batteri til bilen og den fremtidige stereoen. Det gamle Varta syrebatteriet er har ikke noe særlig mer å levere.

Hvilket vil da være best for å drive dette?

Har en 1993 Legacy 2.2GX som det skal monteres i.

 

Hva bør jeg kjøpe og hvor får jeg tak i det?

 

Optima Red/Yellowtop

Kinetik

eller Enersys Odyssey?

 

Kinetik og Enersys vet jeg hvor jeg får tak i men har ingen anelse om Opima.

 

Noen andre merker jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ha nytt batteri til bilen og den fremtidige stereoen. Det gamle Varta syrebatteriet er har ikke noe særlig mer å levere.

Hvilket vil da være best for å drive dette?

Har en 1993 Legacy 2.2GX som det skal monteres i.

 

Hva bør jeg kjøpe og hvor får jeg tak i det?

 

Optima Red/Yellowtop

Kinetik

eller Enersys Odyssey?

 

Kinetik og Enersys vet jeg hvor jeg får tak i men har ingen anelse om Opima.

 

Noen andre merker jeg bør vurdere?

du har biltema som kommer best i test da hehehe,,, men kjøp et med så mye amper som mulig,, men teknisksett er bil batteriet bygget for bilen ikke annlegg,, best og ha en hybrid kondensator og extra batteri,, men se alltid etter mest amper ;) ikke noe bedre råd

Lenke til kommentar
Må ha nytt batteri til bilen og den fremtidige stereoen. Det gamle Varta syrebatteriet er har ikke noe særlig mer å levere.

Hvilket vil da være best for å drive dette?

Har en 1993 Legacy 2.2GX som det skal monteres i.

 

Hva bør jeg kjøpe og hvor får jeg tak i det?

 

Optima Red/Yellowtop

Kinetik

eller Enersys Odyssey?

 

Kinetik og Enersys vet jeg hvor jeg får tak i men har ingen anelse om Opima.

 

Noen andre merker jeg bør vurdere?

du har biltema som kommer best i test da hehehe,,, men kjøp et med så mye amper som mulig,, men teknisksett er bil batteriet bygget for bilen ikke annlegg,, best og ha en hybrid kondensator og extra batteri,, men se alltid etter mest amper ;) ikke noe bedre råd

 

Hvordan blir det med resten av det elektriske anlegget? Vil det tåle de ekstra amperene? tenker på lys, sikringer etc.

Lenke til kommentar

Her var det mye flott gitt... eller no

 

Kinetik er det jeg selv bruker i bilen min, og andre jeg bygger og trives veldig bra med de! Ekstremt gode batterier til biler med litt heavy stereo. Kutt ut blysyrebatteriet sier nå jeg!

 

Og nei... kondensator, spesielt hybridmodellene, kan du styre langt unna!

Lenke til kommentar

Hopp og sprett og drit i en kondensator hvertfall..

 

Så kjøper du det største Kinetikbatteriet du har råd til.. www.morel.no HC1400 og 1800 er kurrante batterier som passer i de fleste biler, HC2000 og 2400 er selvfølgelig bedre, men disse tar litt plass.

 

Bare sånn til sammenligning så vet jeg om en som har brukt HC600 i en bil med stort anlegg, og dette gikk også greit.

Lenke til kommentar
Her var det mye flott gitt... eller no

 

Kinetik er det jeg selv bruker i bilen min, og andre jeg bygger og trives veldig bra med de! Ekstremt gode batterier til biler med litt heavy stereo. Kutt ut blysyrebatteriet sier nå jeg!

 

Og nei... kondensator, spesielt hybridmodellene, kan du styre langt unna!

Skrev jeg noe om kondensator? :p Har lest såpass i Bilstereotrådene at jeg vet jeg ikke trenger det.

Om batteriet blir dårligere skal jeg gå rett på problemet og fikse dynamo/kabler og finne det som eventuelt stjeler strøm.

Lenke til kommentar
Her var det mye flott gitt... eller no

 

Kinetik er det jeg selv bruker i bilen min, og andre jeg bygger og trives veldig bra med de! Ekstremt gode batterier til biler med litt heavy stereo. Kutt ut blysyrebatteriet sier nå jeg!

 

Og nei... kondensator, spesielt hybridmodellene, kan du styre langt unna!

Skrev jeg noe om kondensator? :p Har lest såpass i Bilstereotrådene at jeg vet jeg ikke trenger det.

Om batteriet blir dårligere skal jeg gå rett på problemet og fikse dynamo/kabler og finne det som eventuelt stjeler strøm.

 

Var han andre der som jeg refererte til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...