Gå til innhold

Priser på Nikon tilleggsutstyr i Norge vs utlandet (USA)


Anbefalte innlegg

Dette er Canon, men though:

 

Navn på vare - Pris i USA i NOK - Pris i NORGE i NOK - Differanse i NOK

 

 

Tamron 17-50 f/2.8 - 2500 - 3400 - 900

Canon 580EX Speedlite II - 2000 - 3800 - 1800

Canon 70-200 f/4L USM - 3000 - 5700 - 1700

 

For den pakken der sparer man 4400 kr. + litt filtre, batteri og andre småting blir det fort penger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For den pakken der sparer man 4400 kr. + litt filtre, batteri og andre småting blir det fort penger..

Det er jo ekstrautstyret man tjener mest på i prosent. Dog tjener man mer ved kjøp av 600mm f/4L IS USM enn ved et HOYA-filter.. :)

Tjener er vel litt feil uttrykk - sparer er mer korrekt. Det er ingen som gir deg penger for å gjøre det; du slipper bare å legge ut så mye.

 

Og skal du selge etterpå, så må du oppgi at det er kjøpt i USA, slik at du kan ikke regne med å en gevinst på det.

 

Tom

Lenke til kommentar
For dere som handler fra utlandet så bør dere som ikke bor så altfor langt unna et postkontor i Sverige eller Finland sende det dit. Da slipper man garantert unna moms.

 

Ideen var god, men dersom du skal betale med kredittkort tror jeg du sliter med å finne noen som godtar å sende noe særlig annet sted enn hjem til deg.

 

Dessuten så er jeg redd de har moms hos søta bror også.

 

Goffen

 

Så lenge kredittkortet er verifisert fungerer det bra. Har til gode å få momskrav på varer hentet på posten i Sverige.

Lenke til kommentar

Jeg var på Fotovideo og kjøpte mitt (og FotoVideos siste) BL-3 deksel idag ;) Ekspeditøren var litt forundret og lurte på hva det var til :)

 

kr 295 mot $35 er faktisk OK, under NOK 10 pr $.

 

Hadde forskjellen vært tilsvarende på de andre produktene så hadde jeg kanskje ikke klaget så mye.

 

Batterilader er bestilt hos URGalaxy på e-bay (kjøpt hos de før, det har funket bra), blir rund 910 NOK tipper jeg.

 

Får se hva jeg gjør med grep og batteri.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Og skal du selge etterpå, så må du oppgi at det er kjøpt i USA, slik at du kan ikke regne med å en gevinst på det.

Tom

Klart du kan regne med gevinst! Gjelder bare å kjøpe de rette varene! Det er mange som synes det er tryggere å kjøpe noe brukt i Norge, enn å bestille det nytt fra det store utland!

Lenke til kommentar
Det er litt sleipt av Nikon å kreve et spesielt batteri og tilhørende batterilader(!) for å kunne få nytten av 8fps. Kunne ikke bare det sekundære (standard)batteriet ha hatt litt kortere levetid per lading?
Er ikke sikkert det klarer å levere nok strøm fort nok. Men det er klart - det kunne godt brukt samme lader i hvert fall...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...