Gå til innhold

Reise et halvt år; noen steder jeg bør dra?


Aces

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen spesielle interesser? Ligge på stranden? Gå ute i naturen? Jobbe? feste? Shoppe?

 

Siden dere allerede har tenkt på Australia bør dere absolutt vurdere New Zealand. Hyggelige folk, trygt og eksotisk.

 

Ja en av oss har tante og onkel der så tenkte oss dit også:) Har lyst til å gjøre litt av alt du sa. Både slappe av, dra på sightseeing og være turist, men også feste, ligge på stranden og shoppe. Men det blir nok ikke så mye shopping siden vi må bære alt vi eier i en sekk

 

Storbritania rundt? ;)

 

Kanskje ikke så eksotisk, men jeg ville ihvertfall likt en backpacktur i England, Skottland, Irland, Wales og Nord-Irland.

 

ja? Kanskje vi må innom der også. Har vært i England og Skottland, så tviler på om det blir førsteprioritet:) Men har du noen spesifikke steder som er verdt å se/dra til der?

Lenke til kommentar
Noen spesielle interesser? Ligge på stranden? Gå ute i naturen? Jobbe? feste? Shoppe?

 

Siden dere allerede har tenkt på Australia bør dere absolutt vurdere New Zealand. Hyggelige folk, trygt og eksotisk.

 

Ja en av oss har tante og onkel der så tenkte oss dit også:) Har lyst til å gjøre litt av alt du sa. Både slappe av, dra på sightseeing og være turist, men også feste, ligge på stranden og shoppe. Men det blir nok ikke så mye shopping siden vi må bære alt vi eier i en sekk

 

Storbritania rundt? ;)

 

Kanskje ikke så eksotisk, men jeg ville ihvertfall likt en backpacktur i England, Skottland, Irland, Wales og Nord-Irland.

 

ja? Kanskje vi må innom der også. Har vært i England og Skottland, så tviler på om det blir førsteprioritet:) Men har du noen spesifikke steder som er verdt å se/dra til der?

 

Jeg har bare vært i England, derav to ganger. En gang i London og en gang i Scarborough. London er jo et must. Scarborough/York/Whitby, alle utrolig vakre byer som er verdt å få med seg om man farter rundt i Yorkshire. :)

 

Ellers må vel høylandet i Skottland være en fantastisk plass å reise til?

Lenke til kommentar
Jeg har bare vært i England, derav to ganger. En gang i London og en gang i Scarborough. London er jo et must. Scarborough/York/Whitby, alle utrolig vakre byer som er verdt å få med seg om man farter rundt i Yorkshire. :)

 

Ellers må vel høylandet i Skottland være en fantastisk plass å reise til?

Høres for meg ut som noe å ta på en annen og kortere tur og ikke noe for den lange "halvår langt borte fra Norge"-turen.

 

Ellers er det mulig å jobbe også i New Zealand.

http://www.unginfo.oslo.no/ut-i-verden/jobb-i-australia.html

 

Ellers høres kombinasjon med Kambotcha og Vietnam ut som en god plan.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja det var jo en god ide! Kanskje vi kan jobbe som bartendere eller leie ut surfeutstyr på stranden eller noe:)

 

Der nede er vel sommeren rundt januar/februar eller noe? Litt synd for da rekker vi ikke karnevalet i Rio...

Noen som vet om noen andre spesielle ting man må få med seg, som bare er på en spesiel tid (feks karnevalet)

 

Ellers tenker vi på Cuba, men også mye i Sør-øst Asia

Lenke til kommentar
Høres for meg ut som noe å ta på en annen og kortere tur og ikke noe for den lange "halvår langt borte fra Norge"-turen.

 

Ellers er det mulig å jobbe også i New Zealand.

http://www.unginfo.oslo.no/ut-i-verden/jobb-i-australia.html

 

Ellers høres kombinasjon med Kambotcha og Vietnam ut som en god plan.

 

Joda, men om de skal innom Storbritania kunne det være fint å ta ruten fra sør til nord. :)

Lenke til kommentar
Ja det var jo en god ide! Kanskje vi kan jobbe som bartendere eller leie ut surfeutstyr på stranden eller noe:)

 

Der nede er vel sommeren rundt januar/februar eller noe? Litt synd for da rekker vi ikke karnevalet i Rio...

Noen som vet om noen andre spesielle ting man må få med seg, som bare er på en spesiel tid (feks karnevalet)

 

Ellers tenker vi på Cuba, men også mye i Sør-øst Asia

Dette høres ut som mer enn én reise.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Cuba høres ut som en bra idé! Dit har jeg også lyst til å dra!! :D Har venner som har vært der og de har bare hatt positive ting å si.

Cuba er fortsatt kommunistisk. Ved å dra dit støtter dere dessverre kommuisme.

Ja, men på en annen side kan det være verdt å dra dit for å se hvordan det er der mens det fortsatt er undr kommunistisk styre.

Lenke til kommentar
Ja, men på en annen side kan det være verdt å dra dit for å se hvordan det er der mens det fortsatt er undr kommunistisk styre.

Skynd seg, fremdeles er Cuba sikkert og eksotisk og det er usikkert hvor lenge det vil vare. Om jeg ikke hadde vinteren fullbooket hadde Cuba vært meget aktuell.

 

Tenk på alle de som ikke fikk med seg øst-Berlin før muren fallt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...