Gå til innhold

LØST! Ustabilt Trådløst nettverk i Ubuntu 7.10


Feten

Anbefalte innlegg

Det trådløse nettverket i Ubuntu 7.10 er ufattelig ustabilt. Til tider fungerer det, men det varierer i hastighet og av og til fungerer det bare ikke.

 

Vanskeligst er det når jeg bruker Dlink'en hos madammen.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Endret av Feten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Intel® PRO/Wireless 2200BG som trådløst nettverkskort i maskinen min.. greia er at plutselig så virker den! Og da aner jeg ikke hva jeg har gjort riktig som har fått den til å fungere?!

 

Hvordan bruker jeg Ndizwrapper riktig? Jeg er ganske amatør, så trenger hjelp litt step-by-step..

 

Jeg har fått lagt inn driveren med den nye funksjonen som er i Ubuntu 7.10 for "spesielle" drivere, det vil si de som ikke er open source..

Lenke til kommentar

Jeg har 32-bit utgaven.. men sliter fremdeles med å få det til å fungere. Har lagt inn Ndizwrapper, men trenger å finne et sted jeg kan laste ned driveren til kortet mitt, hvor finner jeg sånt?

 

Jeg må selvfølgelig laste det ned i Windows (som jeg bruker nå), og så legge det ut eksternt før jeg kan legge det inn i Ubuntu. Dette fordi Ext3 og NTFS ikke klarer å lese hverandre særlig stabilt, selv om jeg vet det skal fungere.

 

Jeg har også klart å gjøre en endring i Aliases-filen min, stod et sted på nettet at denne endringen kunne fikse problemet. Noe den ikke gjorde. Problemet nå er at jeg plutselig ikke har tilgang til å endre filen tilbake igjen? Hva kan jeg gjøre for å få "administrator-tilgang" igjen?

 

Jeg føler jeg stanger hodet i veggen på dette her nå.. utrolig frustrerende. Jeg har ikke kabel til ruteren min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som at jeg må skru av og på nettverkskortet hver gang jeg har startet Ubuntu 7.10. Det står ikke på riktig bootet når jeg har startet opp Ubuntu. Lysdioden som forteller om det er på lyser heller ikke, er vel et Windows-lys?!

 

Når jeg skrur av og så på igjen, så finner maskinen plutselig det trådløse nettet. Finurlige greier men akk så enkelt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...