Gå til innhold

Nokia N95 8GB eller Nokia N82?


gnaling94

Anbefalte innlegg

Nå har det jo seg sånn att disse to mobilene har det jeg vil ha, ikke nødvendigvis trenger, men det jeg vil ha :innocent:

Og de står jo ganske så likt på funksjonsfronten/teknologi.

Det ene er kameraet, som er bedre på N82 takke være blitsen den er utstyrt med.

Nå har jo NOKIA N95 8GB bare fotolys.. hadde håpt Nokia hadde gjort noe med det før de ga denne ut, men det ble tydeligvis ikke noe av :thumbdown:

 

- Altså, jeg synest ikke att N82 var noe særlig pen å se på, og jeg savnet den store skjermen som Nokia N95/N95 8GB er utstyrt med. Har allerede hatt en N95, og den er bare fantastisk.

 

HVA SYNEST DERE JEG BØR VELGE?

ER LITT LOST SKJØNNER DU :(

Og hvis du vet om eventuelle nye/bedre mobiler som kommer ut nå, gi beskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen? :dontgetit:

 

joda joda!

 

Jeg ville valgt n95 8gb.. kun fordi at jeg syntes utseende på den er digg og at den har 2.6" skjerm!

Digger tastene på vanlig n95 og etter og ha testet en dummie av n82 så syntes jeg de tastene på den

så mindre bra ut! men Bjørnar her på forumet sa at i følge tester så skulle de være bra..

 

Syntes du bare skal velge ut i fra hvilken du syntes selv ser best ut, begge to er jo frykelig like innvendig..

Eneste er vist det og ta bilde er veldig viktig for deg, så tror jeg nok denne blitzen på n82 vil være veldig kjekk og ha!

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt N82 da den er mye billigere, og har blitz.

 

N95 8GB har stor skjerm ja, og det er sansynligvis ikke så mange som kjøper denne, så du vil skille deg mer ut med denne, men mangelen på blitz og minnekort til en ekstremt høy pris, gjør at i alle fall jeg ikke ville valgt denne. N82 har stor NOK skjerm, og oppløsningen er jo den samme, så jeg ville ikke betalt kr 1500 ekstra bare for en N95 8GB.

 

Håper du finner utav det. Det er skikkelig vanskelig, for en skulle gjerne hatt både blitz, linsedeksel og stor skjerm i ett. Synd at man må velge :no:

Lenke til kommentar
Ingen? :dontgetit:

 

joda joda!

 

Jeg ville valgt n95 8gb.. kun fordi at jeg syntes utseende på den er digg og at den har 2.6" skjerm!

Digger tastene på vanlig n95 og etter og ha testet en dummie av n82 så syntes jeg de tastene på den

så mindre bra ut! men Bjørnar her på forumet sa at i følge tester så skulle de være bra..

 

Syntes du bare skal velge ut i fra hvilken du syntes selv ser best ut, begge to er jo frykelig like innvendig..

Eneste er vist det og ta bilde er veldig viktig for deg, så tror jeg nok denne blitzen på n82 vil være veldig kjekk og ha!

 

I KNOW.

Det er LITT viktig for meg å ta bilde, jeg liker det, men Nokia N95 tar jo fine bilder den og da.

Problemet er att jeg er litt opptatt av design og jeg.. :dontgetit:

Og for å være ærlig så likte jeg ikke Nokia N82 sitt utseende noe særlig..

Skulle ønske de hadde bare forsinket telefonen noen uker/måneder for å så få med blitz på Nokia N95 8GB også.. Da hadde valget vært ENKELT :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt N82 da den er mye billigere, og har blitz.

 

Håper du finner utav det. Det er skikkelig vanskelig, for en skulle gjerne hatt både blitz, linsedeksel og stor skjerm i ett. Synd at man må velge :no:

 

DET ER VELDIG SYND :cry:

Nokia skulle ha tenkt litt på design når de lagde denne telefonen.

Kanskje faktisk lage en som var prikk lik NOKIA N95, samtidig som den har blitz, og kalt den N96 eller noe sånt :roll:

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Ingen? :dontgetit:

 

joda joda!

 

Jeg ville valgt n95 8gb.. kun fordi at jeg syntes utseende på den er digg og at den har 2.6" skjerm!

Digger tastene på vanlig n95 og etter og ha testet en dummie av n82 så syntes jeg de tastene på den

så mindre bra ut! men Bjørnar her på forumet sa at i følge tester så skulle de være bra..

 

Syntes du bare skal velge ut i fra hvilken du syntes selv ser best ut, begge to er jo frykelig like innvendig..

Eneste er vist det og ta bilde er veldig viktig for deg, så tror jeg nok denne blitzen på n82 vil være veldig kjekk og ha!

 

Skal bare si en ting til!

De har jo faktisk gjort forandringer på NOKIA N95 8GB sitt kamera i forhold til N95.

De kunne like godt tatt å satt in blitz, når de alikevell først skulle fjerne linsedekselet.

Lenke til kommentar

N95 8GB har 2,8" skjerm, men dessverre har den bare QVGA oppløsning. Det betyr piksler. Tidvis veldig synlige piksler. Har hatt både E61 og E61i med samme skjerm (2,8" og QVGA) og pikslene er ikke bare merkbare men tidvis svært irriterende. Ikke bra på en telefon til 6000 kr +.

 

Tastene på N82 er det mange som har vært skeptiske til, men konklusjonen er at tastene faktisk er ganske gode. "Bedre enn N73" er nevnt: Nseries mobile blogspot. Se også under "buttons" i denne reviewen (som forøvrig linker tilbake til den første).

 

Sjekk også Nokia N82 tråden for brukernes førstehåndserfaring med telefonen! :)

 

 

Nå er ikke jeg fullstendig nøytral i og med at jeg har bestilt meg en N82, men som du da skjønner så anbefaler jeg den. Det er allerede 8GB microSD kort å få tak i og da er "8GB"-delen av N95 allerede håpløst ute av kampen. Større minnekort vil også komme, grensa for SDHC-kort går vel på 32GB? Xenon-blits er argument nr 2, linsedeksel nr 3. Å ha en telefon som har som formål å fungere som et kamera, evt et kamera nr 2, og som ikke har verken linsedeksel eller xenon-blits, det er noget halvhjertet syntes jeg.

 

Men N95 8GB er sexy. Å gudbedre så sexy den er. Men det er mange som klager på dårlige bilder med N95 8GB. Det påstås at dette vil kunne la seg løse via firmware, noe ala tidlig N95 VS N95 med nyere firmware hvor bildekvaliteten skal ha blitt merkbart bedre. Men det er jo alltid risikabelt å gå ut ifra at det kommer en firmwareoppdatering.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

N82 er mindre, billigere, raskere, har bedre kamera i form av mye kraftigere blitz og støtte for minnekort! Og ikke minst er den damn good lookin' også! :)

 

Tastene er faktisk helt knall de! Man taster på EN tast av gangen og de er lette å taste med. Små men treffsikre.. så ingen grunn til bekymring der!

Lenke til kommentar

For de som sitter på N95 har jeg ett tips; Ikke bytt i det heletatt. SÅ mye nytt er det ikke i noen av telefonene. Selv mener jeg det må litt mer til enn farge og en xenon-blits for å forsvare et mellomlegg på flere tusen kroner. Da hadde jeg spart penger ut første halvår av 2008 og kjøpt telefon når Nokia slipper telefoner med touch screen. Da har det skjedd noe nytt som gjør at det er verdt å bytte igjen. Kanskje.

 

Har dere N95 så er det bare å koble den til PC-en og oppdatere den nå. Det er lovnader om store forbedringer på hastighet, kamera og i det heletatt ved siste FW.

Lenke til kommentar
For de som sitter på N95 har jeg ett tips; Ikke bytt i det heletatt. SÅ mye nytt er det ikke i noen av telefonene. Selv mener jeg det må litt mer til enn farge og en xenon-blits for å forsvare et mellomlegg på flere tusen kroner. Da hadde jeg spart penger ut første halvår av 2008 og kjøpt telefon når Nokia slipper telefoner med touch screen. Da har det skjedd noe nytt som gjør at det er verdt å bytte igjen. Kanskje.

 

Har dere N95 så er det bare å koble den til PC-en og oppdatere den nå. Det er lovnader om store forbedringer på hastighet, kamera og i det heletatt ved siste FW.

Jeg for min del har nettopp solgt min egen n95-1 og bare fargen på n95 8 gb gjør mellomlegget overkommelig for meg.. men det skal sies at jeg skifter mobil OFTE og har ventet på sort n95 siden den ble lansert!

 

Ny mobil ofte er den store gleden for meg må jeg innrømme, har sjelden en tlf mer enn et halvt år(er technofreak ja.. er jeg alene om det her inne tro :innocent: ). Med det tempoet mobilprodusentene har nå på forbedringer av aktuelle modeller og nye telefoner med bedre specs så blir det bare sånn når man leter etter den optimale mobiltelefon.

 

Så derfor mener jeg at det ikke er noe stort poeng å vente på en modell som kommer til sommeren. Har man råd, får et godt tilbud og tar godt vare på telefonen blir ikke mellomlegget så ille når man eventuelt ønsker å bytte den ut med en annen.

 

Når det gjelder n95 8gb er det jo litt mer enn bare fargen som er endret da, skjønner at du også vet det, men bare nevner:

 

- 2,8 tommer skjerm

- mere ram (raskere enn den gamle)

- større batteri

- forbedret slide

- OG den er sort (igjen ja) :thumbup:

 

Klarte ikke designet på n82.. synd, for jeg skulle gjerne hatt xenon og ikke minst candybar igjen.. en annen farge på telefonen vil nok hjelpe noe?! Kommer visstnok i hvitt i februar/mars..

 

Begge modellene er strålende tror jeg.. tror ikke du blir misfornøyd uansett hva du velger. Hadde jeg likt/klart å leve med designet (og fargen) på n82 hadde jeg nok valgt den! Virker rett og slett som en svært komplett telefon!

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar

Selv skal jeg holde kjeft, for N82 blir min fjerde telefon dette året. Hehe!

 

Nei, for all del. Skal ikke nekte folk å bytte bort en N95 for en N82 eller en N95 8GB. Personlig ville jeg ikke gjort det. Personlig bytter jeg bort fra 2,8" QVGA skjerm (E61i) pga pikslene. 2,6" er trolig den ideelle størrelsen på en QVGA skjerm.

 

Man må vel fort gi 2000 - 2500 kr mellom en N95 og en N95 8GB tenker jeg? For 0,2" større skjerm på like mange piksler som før, marginalt bedre batteri (de som har N95 8GB er ikke imponert over batteriet til nå, så mye bedre er det visst ikke), fjerning av linsedekselet, 128MB ram istedenfor 64MB ram (det utgjør faktisk den største forskjellen i mine øyne) og svart plastikk. Da hadde jeg heller tviholdt på N95en min og kjøpt meg en iPod Classic 160GB eller noe i den duren tror jeg. ;) Min mening, forventer ikke at alle er enige.

 

En hvit N82 hadde vært stilig. Blir vel originalt hvitt deksel å få tak i på mytrendyphone.no tenker jeg? :D Ramma og baksiden er ikke så viktig for meg å bytte, warm titanium fargen er ganske stilig i grunn. Dette er nok den nærmeste vi kommer en N95 i candybar tenker jeg. Next up er ett flaggskip med TS.

Lenke til kommentar

hehehe.. n95 8 gb blir min... hmm.. (n73me, n93, n93i og n95-1) femte telefon i år.. :blush: "nesten" flaut!

Bestiller min fra utlandet og mellomlegget blir da på 600,-. Da går det an!

Spent på skjermen og pikseleringen du nevner.. hmm..

Har egentlig ikke hørt/lest noe negativt om skjermen sålangt men...

 

jaja.. ikke lenge til jeg skal skifte tlf igjen uansett så :lol:

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar

Sitter selv i kampen mellom Nokia N95 og N82. Hadde jeg fått N82 med utseende som N95 hadde jeg vært strålende fornøyd.

 

Hvis jeg kjøpe nå Nokia N95 8GB til 6000kr, oppgraderer til siste firmware og bruker den i under ett år. Til hvillken pris ville jeg kunne fått for den hvis jeg ville solgt den for å kjøpe siste skrik fra Nokia? 5000kr?, 4000kr?

 

Må innrømme at Sony Ericsson W960i er digg. Hadde Nokia kastet seg over samme design med samme spekk som N82 ville jeg vært i lykkerus. Blir vel ikke lenge før Nokia kommer med berøringsskjerm. Det blir spennende å se.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
6000 i år for en N95, så får du kanskje 2000 for den om 1 år.

Må huske på at da er det nye telefoner med bedre spesifikasjona ute på markedet.. rundt 5-6000 kr klassen...

 

Etter ett år burde det nå i alle fall være mulig å få den for halv pris minimum. Så fort Nokia kommer med en krysning a N95 og SE W960i vil jeg kaste meg på den... Orker ikke å kjøpe en dyr telefon nå og så om ett år selge den til spottpris og kjøpe en ny dyr telefon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...