Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rimelig sikker på at jeg har fått Hemorider - hva gjør jeg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Som topic sier... Lest rundt og rimelig sikker på at jeg har hemorider, på innsiden altså...

Men jeg syntes detta er flaut å gå til legen for, kall meg pyse om du vil..

 

Finnes det alternativer til å gå til legen, finnes det medisin reseptfritt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hei

 

Sjekk her

 

www.hemoroider.no

 

Det Norske hemoroidesenteret

 

vi ønsker hjelpe med informasjon for de som har hemoroideplager eller de som kjenner noen som har dette

 

 

 

Dette er et langt større problem enn mange tror, ca 50% av befolkningen får dette, menn og kvinner.

Det finnes en reke behandlings metoder, men kirurgi er ofte utvei om de er blitt for store. Mange tror da dette må gjøre svært vondt og man må være sykemeldt i lang tid.

Dette er ikke tilfelle lenger med HAL metoden.

 

Hjelp oss og hjelpe deg og andre.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Gjesten

Som topic sier... Lest rundt og rimelig sikker på at jeg har hemorider, på innsiden altså...

Men jeg syntes detta er flaut å gå til legen for, kall meg pyse om du vil..

 

Finnes det alternativer til å gå til legen, finnes det medisin reseptfritt?

 

Det finnes reseptfrie middler.

Alcoanal er en form for krem som smøres på hemorider. Kanskje skrives det anderledes, men utales Alco anal.

Også vet jeg at det finnes ett alternativ til med ett annet navn.

Også vet jeg at det finner en type stikkpille. Usikker på navn her også.

 

En legetime kan hjelpe de fleste. Leger har taushetsplikt, og kan jobben sin.

Jeg er stolt av alle og enhver som går til lege for spørsmål.

Det går også an å ringe legevakten, (Sykepleier med gode ressurser, svarer som oftest.)

Spar opp kviteringer, slik at du får mulighet til frikort.

Dette tror jeg går automatisk etter Juni/Juli 2010.

 

Jeg var redd for Malena, eller hvordan det nå enn skrives, å fannt ut at jeg trolig ikke har indre blødninger. Men spist mye blåbær. (Sort avføring + blåbær eller blåbærsaft eller rød vin eller .... = Normalt. Sort avføring + vond mage eller slapphet, eller blek hudfarge = fare signaler nok til å oppsøke lege/sykehus/legevakt. Det jeg prøver å si er, utdannet helsepersonell er en god støttespiller i livet. (Statsministeren kan ikke hjelpe deg) Lykke til med rumpe trollet. (Litt sent svar, man folk kan lese dette i ettertid dersom de googler etter hjelp.)LES PAKNINGSVEDLEGG NØYE.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

 

Jeg tror nok jeg skal prøve HAL-metoden om det er mulig, så rimelig smertefritt og effektivt ut på et klipp jeg så på youtube.

 

Jeg fikk vel Hemoroider for omtrent 4 uker siden, eller det vil da si at de begynte å bli synlig, bare blitt værre siden.

 

Og etter det jeg har forstått så vil ikke salver eller medisiner hjelpe noe særlig. Alle har Hemoroider, det er en annen ting om de vokser ut av anus/blir større med tid.

 

Denne behandligsmetoden ser fantastisk ut.

 

 

Er det noen som har peiling på hva det koster for å få dette inngrepet?

Lørdag i dag, informasjonstelefonen på sykehuset er stengt og fastlegen ligger mest sannsynlig og sover.

 

Legger ved en video om hvordan inngrepet fungerer for de som er nysgjerrig. Det er litt motbydelig, men prøv og se det fra en "medisinsk synsvinkel" :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Jeg tror nok jeg skal prøve HAL-metoden om det er mulig, så rimelig smertefritt og effektivt ut på et klipp jeg så på youtube.

 

Jeg fikk vel Hemoroider for omtrent 4 uker siden, eller det vil da si at de begynte å bli synlig, bare blitt værre siden.

 

Og etter det jeg har forstått så vil ikke salver eller medisiner hjelpe noe særlig. Alle har Hemoroider, det er en annen ting om de vokser ut av anus/blir større med tid.

 

Denne behandligsmetoden ser fantastisk ut.

 

 

Er det noen som har peiling på hva det koster for å få dette inngrepet?

Lørdag i dag, informasjonstelefonen på sykehuset er stengt og fastlegen ligger mest sannsynlig og sover.

 

Legger ved en video om hvordan inngrepet fungerer for de som er nysgjerrig. Det er litt motbydelig, men prøv og se det fra en "medisinsk synsvinkel" :p

 

Glemte å legge ved link til video.

 

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sY_ef-f-zA8?fs=1&hl=nb_NO&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sY_ef-f-zA8?fs=1&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du ?

 

Min erfaring er at kostholdsomleggeing kan være meget effektivt for å reversere hemorider.

Hvis du unngår ting som "sementerer" i tarmen som f.eks hvetemel og ost og får i deg rikelig med fiber i form av grønnsaker så kan du være godt på vei. Du ønsker en lett avføring hvor du ikke må jobbe hardt for å få den ut. Vann er også veldig viktig i fordøyelsen så det å drikke et par glass ca 15-20 minutter før du skal spise og ca en time etterpå sammen med å redusere kraftig mengden med brus og kaffe/te som virker dehydrerende. Kan vel også være verdt å vurdere probiotika (spør på apoteket). Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg er 21 år!

 

Kostholdet mitt har vært heller dårlig, og du treffer ganske godt med hva du sier om hva jeg ikke skal spise.

 

Spiser en god del ost og drikker mye brus, så det kan vel elimineres i kostholdet mitt.

 

Jeg fikk dette da jeg var i mye bevegelse i forbindelse med travle tider på jobben. Løpte i neste 8 timer hver dag. Noen mulighet for at det kan ha med det å gjøre?

 

Så også at moderate mengder med alkohol kan hjelpe når jeg søkte på google, hvordan kan dette ha en positiv effekt?

 

Takk for svar, blir å hente ett glass vann nå!!

Lenke til kommentar

Men viss man har hatt hemoroider i 4 uker, får man da noe annet enn en resept av legen? Tror man må ha hatt det ei god stund og prøvd å bli kvitt det på andre måter før man bruker større behandlingsmetoder..

Jeg har aldri vært plaget av hemoroider før. Jeg fikk det første gang for 4 uker siden, jeg har allerede 2 store kuler utenfor anus. Jeg mener dette skjer for fort. Ikke kan jeg komme på noen store forskjeller i livsstilen min heller.

Det er ekstremt frustrerende! Det siste jeg ønsker er selvfølgelig at noen skal inne i rektum med store instrumenter :<

Lenke til kommentar

Syns helt ærlig den HAL-metoden så EKSTREMT vond ut :p

 

Jeg har også hemorider, men de plager meg ikke fordi de er ikke vonde og ikke i veien for noe, gjør det bare litt vanskelig å tørke seg. Ikke er de synelige heller, men jeg "kjenner" de når jeg tørker meg. Fikk beskjed om å kjøpe en krem av legen, husker ikke hva den het :/

Lenke til kommentar

Alt som er beskrevet i svarene samt HAL-metoden er symptombehandling, ikke årsaksbehandling.

Hemorider er en urgammel svakhet som oppsto når menneske reiste seg på to ben. Lunger og andre innvoller er fortsatt festet innvendig til deler av ryggen, fra den gang vi gikk mye på fire føtter.

Når vi reiste oss hadde noen av oss for dårlig bindevev i tarmregionen, til å motstå trykket nedover fra innvollenes tyngdekraft. Med dagens snevrere og industrialiserte kosthold som mangler mer og mer mineraler har dette blitt langt mer synlig. Noe av det som mangler av mineraler er cellesalter, for at bingevev skal bli sterkere. Apotek fører ofte Cellesalt, noe homeoptater har brukt i lang tid. For å bedre bindevev er det nr. 1 og 12 som er bra + tid!

Sener, blodårevegger og hinner styrkes også av dette helt ufarlige mineralet.

http://filmpraksis.no/cellesalttrailer.html

PS. Det er ikke dyrt.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...