Gå til innhold

Første digitalkamera til a mor?


Anbefalte innlegg

Ja det er problemet ja. Nå har a snart bursdag og har hintet litt om at hun kunne tenke seg et digitalkamera, men hva kan tenkes å passe? Bruken blir etter alt det en gjennomsnittlig, litt teknisk anlagt, mor kunne tenke seg å bruke det til. Litt her og der, men ingen stor fotograf. Mest for morroskyld, men samtidig ok kvalitet. Det skal og da naturligvis være et ganske billig kamera.

 

Jeg har sett litt rundt og har lurt litt på Canon A40. Etter det jeg har lest og sett av eksempel bilder synes jeg det ser greit ut. Tror dere dette kameraet vil falle i smak hos brukeren, eller er det andre som jeg også absolutt bør vurderes i omtrent samme prisklasse. Tar også gjerne i mot tips på vesker til apparatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et par hundrelapper mer får du mye mer kamera for pengene dersom du valgte KODAK DX 4330!

 

Det er også et kamera som er lagt vekt på å være enkelt og forståelig.

........enkle menyer og knapper...kombinert med OK kvalitet !

 

minus er forsåvidt dårlig LCD skjerm, men tviler på at det vil ha noe å si for en nybegynner!

Lenke til kommentar

Jeg har A40 og mener dette er et brukervennlig og godt kamera, men er kansje litt stort og tungt for mor...?

 

Jeg ville heller valgt Canon Ixus v2 (også kalt s200)

 

Et utrolig lite og solid kamera som leveres med oppladbare batterier og er greit å bruke. Bildekvaliteten er også god.

Lenke til kommentar

Prisklassen vi snakker her er rundt 3000 kr, +minnebrikke++.

 

Det Kodak kameraet som ble nevt ser jo ikke så ille ut, men er det noen som vet om butikker i Oslo som har dette inne? Skulle gjerne ha sett hvor dårlig skjermen er på det, ellers ser det greit ut.

 

Får kanskje ta henne med ut og titte litt så hun kan finne en størrelse hun liker. Noe sier meg at hun ikke vil ha det alt for lite, men hva vet vel jeg. Det skal neppe være for stort heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...