Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fiin i morgen VS Zyrtec?


fgr

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Siden ingen tydeligvis har testa begge, og siden jeg nå har testa begge så skal jeg si det som skjedde.

Fiin i morgen funker litt. Om det er verdt det det koster er en annen sak.

Hvis Zyrtec er 100 så er Fiin i morgen 40.

Bare husk på bivirkningen til zyrtec, at du blir veldig trøtt etter du tar den.

Det tar 1-2 timer før virkningen kicker inn, trøttheten altså, og så tar detvel en time eller 2 til før den følelsen går over og du blir våken igjen. Dagen etter blir uansett fantastisk fin med zyrtec ;) Med dette i hodet kan dere selv tenke dere når det er best å ta en zyrtec (hint hint 2 timer før). Start opp med en fernet på vors hvis du er trøtt så ordner det seg fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tar Zyrtec før jeg legger meg, sammen med en halvliter vann. Har aldri skjønt dem som tar det før de begynner å drikke og ikke før de legger seg. På skikkelig fuktige kvelder tar jeg begge ganger. Den tretthetsfølelsen du snakker om kjenner jeg ikke til. Er det logisk at antihistaminer forårsaker tretthet? Da har jeg i så fall gått glipp av noe.

Lenke til kommentar
Jeg tar Zyrtec før jeg legger meg, sammen med en halvliter vann. Har aldri skjønt dem som tar det før de begynner å drikke og ikke før de legger seg. På skikkelig fuktige kvelder tar jeg begge ganger. Den tretthetsfølelsen du snakker om kjenner jeg ikke til. Er det logisk at antihistaminer forårsaker tretthet? Da har jeg i så fall gått glipp av noe.

 

Zyrtec, som inneholder antihistaminet Cetirizine, kan føre til søvndysshet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest
Jeg tar Zyrtec før jeg legger meg, sammen med en halvliter vann. Har aldri skjønt dem som tar det før de begynner å drikke og ikke før de legger seg. På skikkelig fuktige kvelder tar jeg begge ganger. Den tretthetsfølelsen du snakker om kjenner jeg ikke til. Er det logisk at antihistaminer forårsaker tretthet? Da har jeg i så fall gått glipp av noe.

 

Zyrtec, som inneholder antihistaminet Cetirizine, kan føre til søvndysshet.

 

Jeg synes Fiiin i Morgen er 100, og Zyrtec 40. Nettopp fordi jeg blir så trøtt av Zyrtec. Fiiin i Morgen gjør underverker for meg! Den hjelper på både kvalmen og hodepinen synes jeg. Og ikke minst "fylleangsten", som dukker opp noen ganger dagen etter...

Lenke til kommentar

Eg synes begge fungerer bra, men Fiin i morgen synes eg fungerer best. Ingen av disse garanterer for min del fin dag i morgen, men det er en fiin forhåndsregel.

 

Eg kjøper som regel Fiin i morgen fordi det er enklere å få tak i. Zyrtec må eg(her eg bor) kjøpe på apoteket.

Lenke til kommentar

Det vil jo være forsjellig fra person til person hva som fungerer. Det er heller ikke sagt at man absolutt blir trøtt av Zyrtech, men man KAN bli det.

 

En annen ting er jo at når jeg gikk på Zyrtech fast, så var jeg en "cheap date". Reagerte kraftigere på alkohol, ved å bli raskere full, men det gikk også raskere over. Så perioden jeg gikk på Zyrtech fast var egentlig veldig fin... Billig fyll uten hangover :wee: hehe

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte noe som sikker ligner på "Fiin i morgen" i London for noen år siden. Husker ikke hva det het,men underteksten var: "- for that after morning feeling!". Virket helt ok. Det var en coctail av: Smertestillende, svake kvalmestillende og syrenøytraliserende (tror jeg)

Personlig blir jeg mest kvalm (giftreaksjon?), har derfor prøvd kvalmestillende medikamenter (Metoclopamid tror jeg det var... litt usikker!) Det virket best for meg iallefall! :-)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...