Gå til innhold

lagge ny blogg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg å lage en blogg med html og php med følgende puntker;

1. Det skal være mulig å kommentere innlegg og kommentarer

2. Brukere kan kommentere anonymt eller de kan registrere seg og logge seg på med sin bruker. Alle kommentarer registreres med forfatter og tidspunkt.

3. Innlegg og kommentarer skal kunne ha vedlegg (typisk bilder) av begrenset størrelse, bildene lagres i databasen.

4. Presentasjon på startsiden viser alle, evt. et utvalg av alle, innlegg sortert på dato. For hvert innlegg vises antall kommentarer med hyperlenke for å lese disse. For innlegg/kommentarer med vedlegg (bilder) skal disse vises.

5. For de nyeste innleggene kan hele innlegget vises på startsiden, mens for eldre innlegg kan ingressen av innlegget vises samt en hyperlenke for å lese hele innlegget.

6. Eieren av bloggen skal kunne vedlikeholde denne, dvs. kunne redigere og slette elementer. Det kreves et godkjent brukernavn og passord for å komme inn på denne funksjonen.

7. Det bør være mulig å søke på innleggenes emne og innhold for å finne det en er på jakt etter.

8. Det bør være trefftellere på de ulike innleggene og kommentarene, Hver gang et innlegg/kommewntar leses fra web oppdateres denne. Trefftelleren bør da vises sammen med innlegget/kommentaren.

jeg må ha php php filene også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvis du skal lage det selv, så skulle emnet vært i PHP-delen antar jeg (bare så at du skrev i php-filene og da skal du vel lage det i PHP)

Og så en ting til ting, hvilken database skal du bruke? (kan hende du skrev det, men jeg så det ikke iallfall)

Men sånn som Wordpress (som nevnt over), tror jeg egentlig er helt ypperlig for dette, men hvis du må lage selv så blir det noe annet...

Skrevet
Og hvis du skal lage det selv, så skulle emnet vært i PHP-delen antar jeg (bare så at du skrev i php-filene og da skal du vel lage det i PHP)

Og så en ting til ting, hvilken database skal du bruke? (kan hende du skrev det, men jeg så det ikke iallfall)

Men sånn som Wordpress (som nevnt over), tror jeg egentlig er helt ypperlig for dette, men hvis du må lage selv så blir det noe annet...

jeg må lage den selv, bruker php myadmin database.....

takk for tipset

Skrevet
WordPress.org ;)

Les hva trådstarter sier. Wordpress har blitt nevnt tidligere, men han svarte at han må lage hele bloggsystemet selv.

endelig en som har forstått poenget, jeg ser at det ligger mange bloger på nettet, som kan bli laget på 1,2,3 men det er ikke det jeg skal gjøre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...