Gå til innhold

burde jeg skaffe meg mer ramm?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hmmm.. vet ikke hvordan jeg ska beggyne...

men har ramm noe å si for spilling?

di delene jeg har er:

CPU: AMD Athlon 64, 2200 MHz ( 11 x 200 ) 3200+

Hovedkort: Asus K8V SE Deluxe ( 5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE 1394)

Sjærmkort: NVIDIA GeForce 7900 GS ( 512 mb)

så har jeg 1GB ramm DDR1 eller va d heter... noen gammle brikker da...

blir det noe forsjell på hvordan spill jeg kan spælle hvis jeg kjøper:

Geil 2GB (2x1GB) PC3200 400MHz Value 2.5 6-3-3 Blue Aluminum Retail..

jeg klarer så vitt å kjør Crysis me alt på low nå, blir det noe forsjell hvis jeg kjøper den rammen der?

Endret av Fritidsproblem
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For det første: dialekt er ikke tillatt, du må skrive med bokmål eller nynorsk.

On-topic: Tror nok du må oppgradere det meste for å kjøre Crysis på mer enn low.

edit: ja, ram har mye å si på spill. Noen spill krever mye av CPU, andre krever mye av GPU, og ram er viktig generelt.

Endret av Bjohansen
Gjest medlem-105082
Skrevet

1 GB ram til dagens spill er for lite, ja. Spesielt i tungkrevende spill som Crysis. Men CPU'en din vil også slite i dagens spill, så bare å oppgradere RAM, vil nok ikke hjelpe så altfor mye.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Skjermkortet ditt holder hvert fall :) Selv om det ikke drar alt på max, så klarer du vel de fleste spill i dag. Vet ikke om du trenger å oppgradere hovedkortet, mulig AMD X2 CPU'er går på ditt. Noen som kan bekrefte?

Endret av medlem-105082
Skrevet

Du klarer nok Crysis på low. Det skal ikke mye til for å spille noen som helst spill på low. Men om du vil ha litt godsaker for øynene, så burde du nok få deg helt ny data (2-3gb ram, 2.6ghz+ prosessor og nvidia 8800GT for eksempel). Men om du nøyer deg med dårlig grafikk så er jeg rimelig sikker på at du kan spille det meste

Skrevet (endret)
Du klarer nok Crysis på low. Det skal ikke mye til for å spille noen som helst spill på low. Men om du vil ha litt godsaker for øynene, så burde du nok få deg helt ny data (2-3gb ram, 2.6ghz+ prosessor og nvidia 8800GT for eksempel). Men om du nøyer deg med dårlig grafikk så er jeg rimelig sikker på at du kan spille det meste

hvis det går og bare kjøpe en ny CPU hvor mye vill den koste da??

føkk, jeg svarte på feil, mente han som sa att jeg kansje kunne kjøpe ny cpu!!

Endret av Fritidsproblem
Skrevet
er ikke noen her som har en bra prossesor som passer til hovedkorte mitt, som di selger??

jeg vill anbefale deg å kjøpe ny prossesor, tviler på at noen har enn god prossesor som di ikke bruker selv. Kjøp deg noe sånt kanskje http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910 så er du sikker på at allt virker bra. Det du trenger da er ett nytt skjermkort. da ville jeg kjøpt dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327331 eller noe lignende.

Dette blir da kostende 4000+ men om du har tenkt å spille "nye" spill så må du nok investere dette i PC-en din

Skrevet (endret)
Skjermkortet ditt holder hvert fall :) Selv om det ikke drar alt på max, så klarer du vel de fleste spill i dag. Vet ikke om du trenger å oppgradere hovedkortet, mulig AMD X2 CPU'er går på ditt. Noen som kan bekrefte?

Nei skjermkortet er ikke så bra, det er ett 7900 som begynner å bl veldig gammelt

EDIT: Ordnet posten litt

Endret av SniKaZ
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Det er kanskje gammelt, men som jeg skriver, så drar kortet ikke alle nye spill på max, men å kjøre spill med nogenlunde gode instillinger går. Er jo såklart avhengig av spillet. Men det er ikke alle spill som kommer i dag som er så hardware krevende.

Dessuten har jeg ikke sagt noe som helst om minne delen på skjermkortet, så skjønner ikke hvorfor du trekker fram 512 vs 1024 mb kort.

Endret av medlem-105082
Skrevet (endret)
Det er kanskje gammelt, men som jeg skriver, så drar kortet ikke alle nye spill på max, men å klare å kjøre spill klarer det på lave instillinger. Er ikke alle spill som kommer i dag som er så hardware krevende.

Dessuten har jeg ikke sagt noe som helst om minne delen på skjermkortet, så skjønner ikke hvorfor du trekker fram 512 vs 1024 mb kort.

Greit nokk, men ville lel kjøpt meg ett nyere skjermkort

EDIT: ordnet den posten over så det ikke blei med om 512, 1024 osv

Endret av SniKaZ
Skrevet

Hei,

Du burde satse på å kjøpe nytt skjermkort, prossesor og ram.(muligens hovedkort?)

Sats på dx10 kort og en prossesor som yter bra og er klokke god.

Ram er også viktig. Kjøp Geil 2gb dobbel.

Skrevet
Hei,

Du burde satse på å kjøpe nytt skjermkort, prossesor og ram.(muligens hovedkort?)

Sats på dx10 kort og en prossesor som yter bra og er klokke god.

Ram er også viktig. Kjøp Geil 2gb dobbel.

Ville satset på noe sånt jeg å, men om du skal klokke den veldig mye ville jeg også kjøpt på noe kjølings greier, men å kjøpe ett skjermkort til ca 2000 å prossesor til rundt 1500 å 2 gb ram da har du kommet veldig langt med å dra dagens spill ganske glatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...