Gå til innhold

[TF2] Hjelp til å bli flinkere å spille demo man.

Anbefalte innlegg

Skrevet

No har jeg fått ny PC-en min i hus, og skal snart starte opp med TF2 igjen. vet at det er en "how to play spy" film ute, noen som vet om det er en lignende film for demo man? Eller noen som har noen gode tips?

Spiller for det meste dustbowl(?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et godt tips med demoman er å bruke stickybombs effektivt. Du kan skyte de ut og detonere de for å gjøre skade, men den vanlige granaten krever at du treffer akkurat. Er det kontrollpoint map så er også stickybombs veldig bra til å beskytte med, men da ofrer du muligheten til å bruke de offensivt ettersom du vil detonere alle ved et klikk på høyre museknapp.

Når jeg spiller demoman skyter jeg også mye granater "i blinde", dvs lobber de inn i dørveier etc hvor det mest sannsynlig er noen fra det andre laget. Selv om du ikke kan se de kan du drepe de som demo. :)

Skrevet (endret)

stickybombs er undervurdert. det har også dobbelt så stort magasin som granatkasteren :)

edit: bruk også særlig stickybombs mot feks sentry guns. Hvis du bruker granatkasteren gir du engineeren sjans til å reparere, men slenger du inn en pen mengde stickybombs før du detonerer er du garantert å ødelegge sentryen.

Endret av Crossfire
Skrevet

Godt tips Crossfire. :thumbup:

Dette trikset gjør Demoman til den ultimate klassen til å ta ut defensive stasjoner. Dette er også veldig viktig for å bryte igjennom forsvar på noen maps, siden et par dispensere med turret som vokter det kan gjøre utrolig mye for laget.

Skrevet

Noen som vet detonation time på sticky's? Jeg skyter og høyreklikker som en helt, men av og til vil de rett og slett ikke detonere fort nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...