Simen1 Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 X-ray = røntgenstråler. Det er noe helt annet og krever både sender og en film på baksiden. Det egner seg heller ikke til slik fotografering da man ved høye styrker bare ser bein, knapper og glidelåser men man ved lave styrker bare ser en siluett av personen. IR er derimot reellt. Så og si alle kameraer har IR-filter på sensoren som fjerner forstyrrende IR. Noen kameraer har ikke IR-filter eller avtagbart IR-filter. (tas av fra sensoren) IR kan gjøre kroppen synlig under tynne klær (nattkjole, tynne t-skjorter uten trykk, kjortler etc). Men resultatet blir ikke sånn som på den linken lengre opp her. Fargen på brystvortene kommer f.eks ikke frem fordi det er IR (varme) som detekteres og ikke synlig lys. Puppen og brystvorta vil altså se ensfarget ut. Øyner vil også se helt rare ut. Du har sikkert sett hvordan det ser ut på nattbilder fra big-brother-huset. Eksempler Vær obs på at bildene blir monokrome (sort-hvitt eller f.eks som over her blått-hvitt) PS. Hvis du vil se nakne damer så er det utrolig mye enklere, raskere og billigere å finne de på internett.
Therin Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Slikt utstyr står egentlig klart for å monteres på norske flyplasser. Kan ikke sammenlignes med foto, men ser dog gjenom klær. Dette er til og med godkjent av datatilsynet og skulle egentlig i prøvedrift ved en norsk flyplass. Men er utsatt på grunn av store protester fra flyplassansatte.Systemet skal vistnok være i drift i Nederland. Jeg fikk teste dette systemet på Heathrow i fjor, da de hadde et prøveprosjekt. Jeg fikk også lov til å komme bak og kikke på 'nakenbildet' av meg selv og for å være ærlig var det ikke et pent syn. Systemet ser jo naturlig nok ikke farger, og jeg var trykket sammen på bildet, så jeg var avbildet som en 1.40m høy bleikfeit versjon av meg selv. Tror ikke jeg ville brukt det instrumentet for å smugkikke på damer, men det var gøy å prøve på seg selv. Teknologien som blir brukt heter backscatter X-ray og er anderledes enn vanlig røntgen på den måten at den ser på røntgenstråler som blir reflektert istedet for transmitert. Wikipedia har et bilde og mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_X-ray
jvc1986 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Slik? http://www.kaya-optics.com/products/applications.shtml
Simen1 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Det der er jeg overbevist om er manipulert. Grunn 1: brystvortene har farge. Grunn 2: de "to" bildene er det samme bildet. Se på hvordan håret henger bak. Det er tatt i nøyaktig samme øyeblikk fra nøyaktig samme vinkel. Et kamera kan ikke både ta vanlig fargefoto og ren IR samtidig og klare å få fargene separert sånn at man ser kroppen under.
Bruker-93156 Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Hei! Som emnetittelen forklarer, så lurer jeg på om dette filteret virkelig finnes. Har hørt folk si: "Ah! Hvor fett hadde det ikke vært å hatt sånn filter som filtrerte bort klær og sånn!" Så da tenkte å finne ut om det finnes, og hvis dette finnes, hvordan fungerer det? Er det lett å få tak i? Koster det mye? Takker for alle eventuelle svar! ...or you could just get a girlfriend...
tendilenz Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Hallo, er det noen hjemme? Hjemme? Nå? Nei, nå er vi på jobb. Uansett, det var noen av Sony's kameraer med såkalt nightvision (IR-lys) som hadde mulighetene for såkalt "x-ray" (selvfølgelig er det ikke røntgen, men det var nettopp x-ray alle de sosialt usikre fjortissene brukte som navn på fenomenenet). Brukte man nightvision-funksjonen i dagslys kombinert med et spesielt filter fikk man bilder (rettere sagt film) ikke ulikt det man ser over. Mulig bildet over er manipulert, men resultatet ble ikke helt ulikt og man kunne se relativt detaljrike bilder. Sony trakk aldri de aktuelle modellene tilbake, men de modifiserte nightvision-funksjonen så fort de ble klar over dette. For glade hobby-fiklere var det visstnok ikke noe problem å justere kameraet tilbake til opprinnelig tilstand.
rieg Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 DENNE SER IGJENNOM KLÆR http://www.dpreview.com/news/0707/07071304fujifilmispro.asp
Gissan Skrevet 3. april 2008 Skrevet 3. april 2008 Hahaha.. Jeg støtter nok Simen1 her, og sier meg enig i at slikt ikke finnes - ihvertfall ikke til knappe 150kr på eBay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå