Gå til innhold

Bra musikk til ski/Snowboard?


Shamru

Anbefalte innlegg

Som alle vet nærmer årests ski/snowboard musikk seg med STORE skritt! :D:D

 

Så, jeg har litt lite musikk på mp3'en min nå, i hvertfall lite skikkelig ski/snowboard musikk, så har noen et forslags til sanger jeg bør laste ned?

 

 

Tenker da spess på sanger som er vanlige i ski/snowboard videoer, og lignende.

 

Takker på forhånd! :)

 

-Shamru-

Endret av Shamru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny punk? Hvorfor ikke høre på den gode musikken som har blitt laget her i skandinavia? Her kommer det bandene jeg mener lager den beste snowboardmusikken:

 

Gluecifer - Eksempel på sang: Desolate City (sangen ble laget til filmen Izzat)

The Hellacopters - Eksempel på sang:

Backyard Babies - Eksempel på sang:The Clash

 

Og sist, men ikke minst Turbonegro - Eksempel på sang:

 

 

Selv mener jeg at dette er band du garantert bør teste ut!

Lenke til kommentar

For min del liker jeg musikk med driv. Jeg er forsåvidt ganske innskrenket i musikksmak og tviholder på punk, alternativt annen "drivende" rock. Det skal ha baller. Kommer også litt an på hva du skal gjøre i bakken. Bare kose deg ned så er kanskje noe roligere passende, men vis du skal trikse o.l. så trenger du kanskje noe som får opp humøret. Uansett så hør på den musikken du liker, for den musikken du liker den passer best for deg uansett situasjon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Mine favoritter:

Queens of the stone age

Eagles of death metal

Turboneger

Noe av cky, foreksempel Saras mask

første plata til bigbang, Waxed

Arctic monkey

kjappe Jimi Hendrix-låter. Crosstown Traffic, Fire osv

 

Men det beste er vel å sette på noe _du_ liker som det er futt i :D

 

Men av og til kan det være digg med noe rolig og synes jeg! Kommer an på hva slags mood du er i :)

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar

Riktig. Det kan være deilig med noe rolig, men da må det passe til kjøringen. For eksempel hvis du kjører sakte offpist høyt oppe i det øde fjellet og nyter utsikten.

 

Jeg synes ikke rolig musikk passer hverken i park eller preparerte bakker i det hele tatt. Da mener jeg moderne god punk er det beste alternative. Men merk GOD PUNK. Finnes masse dritt. Jeg er for eksempel ikke noe særlig glad i musikk av Green Day og th Offspring som jeg ser på som american teenagepunk. De skandinaviske gode punkrockbandene derimot, helt villt bra snowboardmusikk.

Lenke til kommentar
Riktig. Det kan være deilig med noe rolig, men da må det passe til kjøringen. For eksempel hvis du kjører sakte offpist høyt oppe i det øde fjellet og nyter utsikten.

 

Jeg synes ikke rolig musikk passer hverken i park eller preparerte bakker i det hele tatt. Da mener jeg moderne god punk er det beste alternative. Men merk GOD PUNK. Finnes masse dritt. Jeg er for eksempel ikke noe særlig glad i musikk av Green Day og th Offspring som jeg ser på som american teenagepunk. De skandinaviske gode punkrockbandene derimot, helt villt bra snowboardmusikk.

 

 

Nevn noen eksempler som jeg kan laste ned da? =)

Lenke til kommentar
Riktig. Det kan være deilig med noe rolig, men da må det passe til kjøringen. For eksempel hvis du kjører sakte offpist høyt oppe i det øde fjellet og nyter utsikten.

 

Jeg synes ikke rolig musikk passer hverken i park eller preparerte bakker i det hele tatt. Da mener jeg moderne god punk er det beste alternative. Men merk GOD PUNK. Finnes masse dritt. Jeg er for eksempel ikke noe særlig glad i musikk av Green Day og th Offspring som jeg ser på som american teenagepunk. De skandinaviske gode punkrockbandene derimot, helt villt bra snowboardmusikk.

 

 

Nevn noen eksempler som jeg kan laste ned da? =)

 

gjorde det ovenfor

Lenke til kommentar
Riktig. Det kan være deilig med noe rolig, men da må det passe til kjøringen. For eksempel hvis du kjører sakte offpist høyt oppe i det øde fjellet og nyter utsikten.

 

Jeg synes ikke rolig musikk passer hverken i park eller preparerte bakker i det hele tatt. Da mener jeg moderne god punk er det beste alternative. Men merk GOD PUNK. Finnes masse dritt. Jeg er for eksempel ikke noe særlig glad i musikk av Green Day og th Offspring som jeg ser på som american teenagepunk. De skandinaviske gode punkrockbandene derimot, helt villt bra snowboardmusikk.

 

 

Nevn noen eksempler som jeg kan laste ned da? =)

 

gjorde det ovenfor

 

 

 

Ah, beklager, så det var deg nå :wee:

Lenke til kommentar

Vis jeg er i skikkelig humør og skal kose meg i bakken og nyte vinteren, så pleier jeg å høre mye på ska og lett punk-pop. Ska har fengende rytmer og musikalsk så får det deg lyst til å bevege deg. Her kan man høre på alt fra Skatalites til nyere ska som feks Streetlight Manifesto (nytt album ute nå!). Når det kommer til lett punk-pop så er jeg enig med folk som kritiserer dette med tanke på "punk" delen, men mange band har noe godt humør over låtene sine som kan smitte over på deg slev, kanskje blink-182 (t.o.m. take off your pants and jackets), mxpx, naked raygun o.l.

Men som jeg sa tidligere så tenk på hvilken musikk du selv liker, for selv om folk selger sin musikk med brask og bram så hjelper det ikke så lenge du ikke liker musikken selv...

 

(og et svar til Jokkulf som karakteriserer The Offspring som "american teenagepunk", vær forsiktig med å karakterisere et band sånn, deressang "beheaded" for eksempel vil jeg IKKE kalle "american teenagepunk")

Lenke til kommentar
(og et svar til Jokkulf som karakteriserer The Offspring som "american teenagepunk", vær forsiktig med å karakterisere et band sånn, deressang "beheaded" for eksempel vil jeg IKKE kalle "american teenagepunk")

 

Unnskyld, var litt kortenkt da jeg skrev det. Har faktisk ikke hørt nok av the Offspring til å kvalifisere dem til noe som helst. Det jeg skrev var spesielt med tanke på Green Day og også noe jeg har hørt av the Offspring. Beklager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...