Gå til innhold

Hvor langt har du klokket ditt radeon 9500/9700(nonpro)


arehsan

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag et radeon9500 i posten som jeg straks moddet til 9700 og vegynte å overklokke.

Jeg har ikke nådd grensa for overklokkinga enda, men tror minnet gir seg på 310MHz.

Gpu har jeg nå på 315MHz

 

Hvor høyt kommed du med kortet ditt? viss du bruker annen kjøler enn dan som fulgte med skriv det også, samt hvem som har produsert kortet.

Mitt er fra Sapphire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du brukte rivtuner til å mod'e den...

dvs at du har brukt software mod'ingen og ikke flytting og motstander saken med lodding og hele pakka?

 

/me venter på at 9500 kortene skal komme inn igjen (14.02.03) og har planer om å modde det, men ser litt skummelt ut =) og alle guider er så lite detaljert syntes jeg... noen som har en god link?

 

noen som vet om en butikk som har sapphire 9500 128mb kortet inne nå?

Lenke til kommentar

olaerik: det var på framsida, samt der du finner andre skjermkort.. var lenger oppe enn dei andre ati-korta

 

(Men nå sliter jeg litt her tror jeg.. Jeg dreiv med overklokkinga, og klarte 10100 3dmark. Men plutselig fikk jeg ikke mer enn 6800!. Jeg tok omstart av maskina, og fikk igjen 10000, men så klokka jeg litt lenger (370/305) og da fikk jeg under 7000 igjen. Ny omstart men fortsatt 7000. Klokka ned til orginalt. Enda 7000!

Hva kan være galt? Tenker på å installere windows på nytt.

jeg installerte dx9 etter jeg fikk 10k 3dmark første gang. Kan det ha noe med saken å gjøre?)

 

edit: jeg leste en test på radein9500 nå...da slo det meg...jeg har skrudd AA og AF på fullt... ikke bry dere om denne posten altså.. :oops:

Lenke til kommentar

Ritz, hva slags minnebrikker har kortet ditt? Forøvrig fint om dere andre som poster tar med minnebrikke info. Merke og hastighet.

 

Jeg har Sapphire med 3,3ns - Infineon brikker.

 

Glemte å si at kortet mitt kjører 310/290. Har kjørt det på 300/300, men får bedre ytelse ved 310/290.

Har en mistanke om at burken er litt varm, så jeg skal få meg et par kabinett vifter og prøve å øke hastigheten litt da.

 

Andy

Lenke til kommentar
Databutikken har på lager............

 

Tusen takk for tipset :) Du aner ikke hvor glad jeg er, nå slipper jeg vente til 14.02 for å få det fra komplett.

 

Har databutikken.com det på lager? Ser ikke sånn ut hos meg :cry:

 

Edit:

Ooops det var 9700 brikken jeg så på :p jaja.. Hvor sikkert er det at jeg får moddet det til 9700?

 

Dessuten ser jeg dette på databutikken.com: Minnehastighet: 3,8ns

Er ikkke dette vel høyt?

Lenke til kommentar
Mr_Dillon: Jeg har samme minnebrikker som deg.  

Jeg får ikke artifaks når jeg klokker høyere enn 305, det blir bare ikke noe ytelseforbedring.

 

Rart du ikke får bedre ytelse.. Hvor høyt har du kjørt minnet?

Når jeg øker minne hastigheten med bare et par små MHz så får jeg masse artifacts :(

 

Andy

Lenke til kommentar

Forøvrig så har pcmax et ATI radeon9500 på tilbud til 1490 som er veldig moddeklar. Ifølge pcmax selv iallefall. Har bestillt ett, så får vi se.

 

Dette fikk jeg til svar......

"Det kortet vi har til 1490,- er BBA, dvs laget av ATi. Leverandør har

gjort en feil og levert med

Sapphire driver cd, men dette har ikke noe å si da de bruker de samme

driverne som ATi.

 

Om du lurer på om det er dette kortet som kan moddes, så kan jeg

bekrefte dette med et JA."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...