Gå til innhold

Brukerstatistikk - er spillsidene biased?


prebenl

Anbefalte innlegg

Har ikke noe imot statistikken, men syns det er unødvendig å insinuere at anmelder sider er partiske med tanke på plattform.

Jeg insinuerer det ikke, jeg sier det: Enkelte er åpenbart partiske med sine karakterer, det kan du jo se selv. Om det er spillene eller selve maskinens skyld, sier jeg derimot ingen ting om.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke noe imot statistikken, men syns det er unødvendig å insinuere at anmelder sider er partiske med tanke på plattform.

Jeg insinuerer det ikke, jeg sier det: Enkelte er åpenbart partiske med sine karakterer, det kan du jo se selv. Om det er spillene eller selve maskinens skyld, sier jeg derimot ingen ting om.

Syns det er mye motsigelser ute og går her. Hvorfor måler du da bare mellom 2 platformer og ikke forskjellen sidene har mellom hvert enkelt spill hvis det du prøver å insinuere er noe annet enn at de er partiske til platformer?

Lenke til kommentar
Syns det er mye motsigelser ute og går her. Hvorfor måler du da bare mellom 2 platformer og ikke forskjellen sidene har mellom hvert enkelt spill hvis det du prøver å insinuere er noe annet enn at de er partiske til platformer?

Jeg prøver ikke å insinuere noe annet. Jeg prøver ikke å insinuere noen ting som helst. Jeg prøver å finne ut om de er partisk til en plattforms spill. Hva folk legger i resultatet, må de selv klare å bestemme. Forskjellene for hvert enkelt spill finner du da i regnearket.

Lenke til kommentar

Enig med sitatet til Seb. Det er gått voldsom inflasjon i karaktergivningen. Når jeg ser på Gamespot (f.eks), gidder jeg ikke engang å se to ganger på et spill som har fått under 8. Jeg tror faktisk det eneste spillet jeg har spilt mye og likt det siste halve året, med en score på gamespot under 8,5, er DiRT.

 

Jeg hører mange misliker Gamespot. Jeg har sjekket rundt på flere sider, og kommet frem til at jeg som hovedregel er mest enig i gamespots anmeldelser. Jeg synes derfor oftest at gamespot treffer bra med sin karaktergivning, om du setter forskjellige spills karakterer opp mot hverandre. Likevel synes jeg godt hele bransjen kunne tonet ned sin overivrige bruk av høye karakterer. At det i løpet av de siste 3 ukene har kommet ut 11 spill med karakter på 8,5+ er kanskje litt overdrevet, selv om det har vært en usedvanlig fin spillhøst.

 

Da synes jeg faktisk IMDB har en mye bedre spredning på filmkarakterene, enn hva spill-anmelder-bransjen har som helhet. En film med rating på 6-tallet kan faktisk være severdig, mens et spill med karakter på 6-tallet ofte er søppel, siden alle mer eller mindre gode og halvgode spill får 8+.

Lenke til kommentar
1UP

360: -3.44

PS3: -0.33

 

Mildt sagt overraskende at siden som stadig blir kalt "Microsoft Defence Force" faktisk er en av de snillere med PS3-karakterene.

Denne var jo litt underholdende? Shane Bettenhausen har tidligere vert kanskje ikonet for Sony Defense Force, men har i senere tid skjerpet seg.

 

Finner hele denne statistikken igrunn litt poengløs, å skulle sette spørsmålstegn ved om store spillsider viser en preferanse når det er snakk om mange titalls forskjellige anmeldere. Det er mer sannsynlig at det er rene tilfeldigheter, og ikke minst det med forskjellig karakter givning som gjør at enkelte sider ikke kommer til kort eller går over gjennomsnittet. Gamespot som f.eks har gått over til bare hele og halve karakterer. og sider som fremdeles innbiller seg at de kan skille mellom en 9.7 og en 9.8, og så har man dem som går på en skala fra 1-5 og 1-6, som du selv sier det er bare et foruminnlegg...og jeg tror ikke jeg skal gidde å legge så mye tanke i akkurat dette.

 

Titalls anmeldere eller ikke, om de jevnt over er strengere mot en konsoll, så er det verd å vite, uavhengig av grunnen.

 

Ellers hadde det vært artig å se hvordan det er med gamer.no på denne statistikken, hadde det vært noe trådstarter?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...