Gå til innhold

Tips til forbedring av bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Er det noen som kan hjelpe til med å fikse kvaliteten på dette bildet?

 

 

Skulle gjerne hatt bedre farger og lysere bilde.

 

Håper noen kan hjelpe.

 

På forhånd takk.

 

Hei tommy har prøvd å gjøre litt på bildet,men ble ikke fornøyd med resultatet da det ble litt photshoppreg over det.

men legger de ut likevel.

 

 

 

Får håpe det dukker opp bedre redigeringer enn det jeg har klart her :)

Lenke til kommentar
Hei tommy har prøvd å gjøre litt på bildet,...>>>snip<<<

Hmm, ikke meningen å stjele tråden helt, men..

Jeg lasta ned bildet for å prøve å forbedre det. Det ble vel egentlig bra, men jeg hang meg opp i en ting:

Hvordan fjernet du slagskyggen fra blitzen? Jeg prøvde med hue/saturation, lightness, levels, color replacement, osv.

Jeg brukte magnetic lasso til å "fange inn" slagskyggen og tenkte at det ville bli enkelt å bare øke lyset, men da ble det bare grått.. :(

 

Har du brukt clone tool? I såfall er det jo bra, for jeg klarte ikke umiddelbart å se noe skille i tapetmønsteret.

 

[Edit]Strike most of the above[/Edit]

 

Her er mitt bidrag. Jeg klippet ut jenta og la henne på et nytt lag. Deretter clone-toolet jeg bakgrunnen (det sees), slik at slagskyggen ble fjernet. Når jeg ble "fornøyd", så gjorde jeg begge lagene synlig igjen og "flattened image", hvorpå jeg øket lyset litt og boostet saturation.

Hvis du ser nøye akkurat ved håret som stikker ut på venstrsiden av bildet, så er ikke det clonet bort, men jeg fikk ikke fjernet skyggen her heller, og det vises..

 

post-116083-1195559841_thumb.jpg

 

Ikke det beste resultat, men det er en 5-min-jobb, og like mye for å lære selv.. :)

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
Hmm, ikke meningen å stjele tråden helt, men..

Jeg lasta ned bildet for å prøve å forbedre det. Det ble vel egentlig bra, men jeg hang meg opp i en ting:

Hvordan fjernet du slagskyggen fra blitzen? Jeg prøvde med hue/saturation, lightness, levels, color replacement, osv.

Jeg brukte magnetic lasso til å "fange inn" slagskyggen og tenkte at det ville bli enkelt å bare øke lyset, men da ble det bare grått.. :(

 

Har du brukt clone tool? I såfall er det jo bra, for jeg klarte ikke umiddelbart å se noe skille i tapetmønsteret.

 

Hei Bikeridr

 

Punkt1: Jeg kopierte hele bildet over på et transparent bilde/lag som er av samme størrelse, tok deretter viskelæret og visket ut alt utenom jenta på stolen.

 

Punkt2: På orginalbildet (ikke det jeg har lagd i pkt.1) Brukte jeg cloneverktøy for å dekke over den mørke tapeten ( stor pensel med avrundede kanter)

her gjør det ingenting om du dekker jenta+stolen under cloningen, da vi skal legge bildet jeg har fra pkt.1 over senere.

når du er ferdig å klone tapeten kan du justere lyset på hele bildet slik at bakgrunnen blir som ønsket (det glemte jeg)

 

Punkt3: Nå kan du kopiere bildet fra pkt.1 over bildet fra pkt.2. iogmed at man har brukt transparent bakgrunn på bildet i pkt.1 vil man få jenta fra bilde1, og bakgrunn fra bilde2.

 

Håret på venstre side skilte for mye i farge til jeg orket å ta det med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...