Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd pc. Starter men får svart skjerm


Anbefalte innlegg

Her er det jeg har installert av hardware :

 

1 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

2 Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit w/two matched HyperX 1GB DDR2

 

1 Logitech Classic Keyboard 200 USB

 

1 Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

 

1 Samsung DVD-brenner SE-S184M Ekstern Retail

 

1 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

1 Thermaltake Toughpower 750W, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

1 MSI P6N SLI Platinum, nForce-650i SLI, Socket-775, ATX, DDR2, GbLAN, 2xPCI-Ex16

 

1 XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

 

1 Thermaltake Soprano DX Sort, Alu. front, Midi tower, Vindu (Uten Strømforsyning)

 

 

Alle viftene starter og det lyser grønt på main power, og oransj på standby-power. Har prøvd å bare brukt en Ram brikker men får samme problem. Har også prøvd et annet skjermkort til ingen nytte. Skjermen bruker jeg nå, så den fungerer.

 

Forslag ?

Endret av GyldeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår jeg deg riktig at du ikke får bootinfo fra bios på skjermen?

 

I så fall er det to muligheter.

1. Noe galt med skjermkortet (eller kabel) siden du sier du vet skjermen virker. Antar at du har valgt riktig source på skjermen i forhold til hvor kabelen er plugget inn.

2. Noe fundamentalt galt med oppsett.

 

For å se om det er punkt en eller to ville jeg prøvd å sjekke om det overhodet skjer noe når du skrur på. Får hovedkortet strøm (Lysidiode el.l), starter disken? Prøver den å se etter en bootbar CD i optisk drev osv.

 

Er det siste punkt så ville jeg sjekket alle kontakter (men det har du vel allrede gjort..), CPU riktig montert osv.

Endret av se#
Lenke til kommentar
Forstår jeg deg riktig at du ikke får bootinfo fra bios på skjermen?

 

I så fall er det to muligheter.

1. Noe galt med skjermkortet (eller kabel) siden du sier du vet skjermen virker. Antar at du har valgt riktig source på skjermen i forhold til hvor kabelen er plugget inn.

2. Noe fundamentalt galt med oppsett.

 

For å se om det er punkt en eller to ville jeg prøvd å sjekke om det overhodet skjer noe når du skrur på. Får hovedkortet strøm (Lysidiode el.l), starter disken? Prøver den å se etter en bootbar CD i optisk drev osv.

 

Er det siste punkt så ville jeg sjekket alle kontakter (men det har du vel allrede gjort..), CPU riktig montert osv.

 

Diodene lyser som de skal på hovudkortet vertfall. Er det en mulighet at jeg har kobla cpu feil vei ? er den ikke idiotsikker ?

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd å sette for raskt RAM i PC-en så ikke sikker på hva som skjer da. Har du noe memory med lavere spec du kunne prøvd? Kan det være at high end memory krever annen spenning som du eventulet kan juster i BIOS for å få det til å virke? Men da må du komme inn først.

 

Eventuelt søk på nettet etter info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...