Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte kupéfilter på BMW E34


Anbefalte innlegg

Har en BMW 520i E34 1993 mod (uten A/C) jeg sliter med å bytte kupéfilter på. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå frem for å komme til det gamle filteret. Hva må demonteres? Jeg har løsnet alle klips på den "fremste" boksen på bildet nedenfor, men får den fortsatt ikke av pga at det går 3 akslinger gjennom den. Slik jeg ser det skal filteret være i boksen bak denne..

 

DSC00439.jpg

 

DSC00440.jpg

 

Dette var filteret jeg fikk hos BMW. De søkte bare på reg.nr.

DSC00442.jpg

 

Noen som vet hvordan det skal gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om jeg husker rett, så må du ta ut den bakerste boksen (den med pluggen som det går 3 ledninger inn på, vist på nederste bilde) der skal du finne et tynt deksel og bak dette så skal filteret holde til.

 

Jeg tok av den, og bak der var det en relativt stor tom boks..

 

Den bakerste boksen er forøvrig ca 10 cm høy og 4 cm bred. Filteret er "noe" større kan man si.

 

Jeg har nå gitt opp å finne noe filter inni der, så alt er satt sammen igjen. Skal spørre på BMW når jeg har mulighet å dra dit, og kan ikke de gi meg eksakt posisjon på filteret skal de få det tilbake.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du bytte det? dårlig flow eller dugger det mye? er ikke sikkert det er montert engang... Det varierer mye.

 

Se midt under frontruta fra motorommet... er det et lokk du kan åpne der? Ellers kan det og sitte et på hver side, men det er på de litt nyere modellene.

 

Her er det fordel med uorginal filter for de pleier og sende med beskrivelse om hvor det kan sitte... Tror jeg har vært oppunder der hvor du har holdt på mange ganger uten og få bytta noen ting. Det er irriterende og masse tid i dass.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du bytte det? dårlig flow eller dugger det mye? er ikke sikkert det er montert engang... Det varierer mye.

 

Se midt under frontruta fra motorommet... er det et lokk du kan åpne der? Ellers kan det og sitte et på hver side, men det er på de litt nyere modellene.

 

Her er det fordel med uorginal filter for de pleier og sende med beskrivelse om hvor det kan sitte... Tror jeg har vært oppunder der hvor du har holdt på mange ganger uten og få bytta noen ting. Det er irriterende og masse tid i dass.

 

Har litt problemer med at bilen dugger litt i perioder ja. Har også sett i motorrommet, men det er ikke tilgang til noe filter der.

 

Ser ut til at jeg har kastet bort noen timer arbeid og masse frustrasjon..

 

Synes likevel det var dårlig av BMW å ikke opplyse om dette da jeg kjøpte filteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...