Gå til innhold

LØST (på en måte):Programmer vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjører Ubuntu 7.10 64it versjonen. I dag, uten at jeg har installert noe nytt, har jeg fått problemer med å starte opp programmer! Jeg merker meg at det er mest internett relaterte programmer som ikke vil starte, f.eks. Pidgin, Thunderbird, Deluge og Opera. Jeg har også prøvd å høyreklikke på desktop for å Change Desktop background, men.... vil ikke!

Er det noen som vet hva som kan være i veien? Finnes det et diagnostic program jeg kan kjøre for evt. å se der?

Det er litt slitsomt slik som det er nå.

Jeg fikk deluge til å starte etter 6 forsøk. Jeg har restartet flere ganger, uten hell!

Endret av FrozenFish
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hm, høres rart ut.

Prøv å starte programmer fra terminalen, for å se om det kommer en evt. feilmelding der.

:blush: hvilken kommando bruker jeg for å starte et program fra Terminal?

Skrevet

Prøvde dette:

joe@joe-laptop:~$ sudo pidgin
[sudo] password for joe:
Xlib: connection to ":1.0" refused by server
Xlib: Maximum number of clients reached

(pidgin:11734): Gdk-CRITICAL **: gdk_display_get_name: assertion `GDK_IS_DISPLAY (display)' failed
Pidgin 2.2.1

** (pidgin:11734): WARNING **: cannot open display: unset
joe@joe-laptop:~$

Skrevet

Nå prøvde jeg å starte Pidgin på vanlig måte og det gikk fint!

Change Desktop Background virker fortsatt ikke.

IQ, hvordan finner jeg hvilken driver jeg bruker?

Skrevet (endret)

Der er noe skikkelig snålt! Jeg prøver nå å gå System-Administration-Software Sources + flere ting der - ikke! Vil ikke kjøres!

Screens And Graphics vil heller ikke kjøres

Endret av FrozenFish
Skrevet

Siden jeg er temmelig noob på Linux sliter jeg med å finne feil. Men.... det gir meg muligheten til å installere en anne distro og prøve denne! Holder nå på å laster ned Mandriva One 2008. Liker jeg ikke den er det bare å gå tilbake til Ubuntu, som jeg liker kjempegodt og, til tross for min noobstatus, har lært litt om :)

Og Norge leder 1-0 over Tyrkia! Panzer ordnet det (for de Linux-nerder som interesserer seg for foppall)

Skrevet

Vel, så tapte Norge.... men,

jeg likte ikke Mandriva så godt så jeg skal reinstallere Ubuntu. Jeg blir ikke å installere 64bit utgaven denne gangen, ettersom jeg har skjønt at det er liten vits.

Så da er vel problemet i denne tråden løst! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...