Gå til innhold

Har arena ødelagt battlegrounds?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå som battlegrounds har fått daglige quester tenkte jeg å prøve meg litt igjen.

Jeg har en shaman med noe kara gear og resten greit blått gear fra questing.

Jeg så til min store glede at min shaman som er resto 0/5/56 (altså pure resto) hadde fått seg litt

spelldmg. i tillegg til en grei healing. Ligger på 1350 heal, noe som ikke er veldig bra,

men jeg klarer å lire av meg en critheal på 6000-6500 heal hvis jeg er heldig.

Min spilletid går uavkortet til pve, hvor jeg spiller på andre chars enn denne shamannen,

men som nevnt over... det hadde blitt quests på bg's og da ville jeg prøve.

Derfor bestemte jeg meg for å prøve å skaffe denne char'en litt honor.

Jeg entret AB og ble slaktet gang på gang på gang...

Prøvde en runde til og ble slaktet til kanpens ende.

Jeg prøvde ikke flere runder.

Er det slik at jeg må få meg fult arena gear for å ha noe å stille opp med i bg's nå?

Er ikke for å whine eller noe for jeg bryr meg egentlig lite om pvp,

men jeg reagerte litt på hvor ujevnt det kan være i battlegrounds nå.

Noen som er enige, uenige, eller kanskje vil poste en post og klage på nok en whiner =)

Endret av beerlover
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes at det var synd at arena kom. Men synes også at det var bra. Resilience (sorry leif) er jo helt på tryne synes jeg. For en som ikke har noe arena gear har ikke sjangs mot en full gladis geara warrior feks.

Edit: Det som var bra med arena var at du hadde mere og gjøre, og du kan få bedre våpen der ^^.

Endret av Schjellin
Skrevet

Samme her, jeg som er en Paladin healer har ikke nubb sjangs i PvP.

Ikke gidder jeg å respecce heller, har ikke sjangs mot en lvl 64 alene en gang med holy specc... Full gladiator sett på Warrior er veldig utbredt etter min mening. Alt for høy damage på de.

Skrevet (endret)

Jeg synes arena er kjempemorsomt, men det er kanskje litt for gear dependant.

Og de som ikke har arena gear blir jo slaktet som fluer som sagt før i tråden.

Jeg synes WoW skulle vært mindre om gear og class og mer om skills. Selv om dette aldri vil skje og det aldri har vært sånn. . .

Får jo snart ganske bra gear med locken når S3 kommer, så overlever nok :)

Men eier jo selvfølgelig alle klasser fordi jeg er lock <3

Endret av DNA
Skrevet
Jeg synes det er rart at dere ikke klager på at dere ikke kan gå i Black Temple med gearet deres.

Jeg klager ikke siden jeg ble lei av raiding før TBC.

Skrevet (endret)
Jeg synes det er rart at dere ikke klager på at dere ikke kan gå i Black Temple med gearet deres.

Det første som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt var

"OMG Nå får jo alle nubsa gratis epixz når S3 kommer! Jeg hater Blizz!#¤& "

De som ikke spiller minst 5 timer om dagen skal gå i greens, sant?

Det at gamle ting blir billigere, som alt ellers i denne verden, er blodig urettferdig ?

Edit:

Det er lettere latterlig at man må først grinde brukende blått gear, så kan man grinde blått PvP- gear, så kan man såvidt begynne med Arena.

Resillience er en latterlig stat som er blitt alt alt for viktig

Endret av kristteo
Skrevet (endret)

Det første som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt var

"OMG Nå får jo alle nubsa gratis epixz når S3 kommer! Jeg hater Blizz!#¤& "

De som ikke spiller minst 5 timer om dagen skal gå i greens, sant?

Det at gamle ting blir billigere, som alt ellers i denne verden, er blodig urettferdig ?

Edit:

Det er lettere latterlig at man må først grinde brukende blått gear, så kan man grinde blått PvP- gear, så kan man såvidt begynne med Arena.

Resillience er en latterlig stat som er blitt alt alt for viktig

:innocent:

Det er jo akkurat det samme som PvE, og alle andre MMORPG. Først får du dårlig gear, så litt bedre, så enda litt bedre etc. Og Resilience er en stat som har reddet pvp fra å bli dominert av de som raider. Å forutta mine meninger er teit av deg, selv skal jeg kjøpe flere deler av S1 når det blir honor. Du kunne kanskje sjekka armory før du ropte så høyt? Men nå må jeg tilbake til AV, skal jobbe for items skjønner du.

Endret av Torinogut
Skrevet (endret)

Etter min mening har spillet etter TBC blitt mye mer balansert.

Hardcore PvP'ere har faktisk mulighet til å vise at de har ferdigheter i PvP, både fordi de kan spille om hvem som er best, og fordi de slipper å bli eid av folk som kommer med det siste raiding gearet. Dersom to personer fra samme klasse møter hverandre, den ene med PvP gear og den andre med PvE gear, burde det være logisk at den som har dedikert tiden sin til å slåss mot andre, har en fordel ovenfor PvE spillere. Hvis PvE er det som fanger interessen din, vil du tilsvarende gjøre jobben din bedre mot en raid boss enn en som bare har fokusert på PvP.

Før var det ultimate målet å komme til rank 14 for dedikerte PvP spillere. Trengte man noen ferdigheter for å nå dette målet? Ikke i det hele tatt, det var bare en eneste lang grinding session hvor du måtte gå NO-LIFE de siste ukene. Hva skulle du så gjøre når du var rank 14? Jeg skal ikke si alle, men de jeg snakket med var drit lei av BGs når de endelig stor der med GM våpenet. Mange ble med i raiding guilds, nettopp fordi det gamle PvP gearet var bra i PvE.

Kan en som nettopp har dinget 70 bygge seg relativt raskt opp i arena systemet? Ja, han må riktignok farme BGs en god stund. Når han derimot står der i fullt S1 sett og alle non-set epicene har han bra forutsetninger mot spillere i T4/T5. Derfra er det bare å jobbe seg opp mot S3 gearet en kan få, hvis spilleren har ferdigheter riktignok.

:-)

Endret av Tweaky
Skrevet

Tid brukt = gear fått.

Tid brukt = skills fått.

Tid brukt = kunnskap fått.

Ser ikke problemet her?

Vil man spille ett spill der man kan gå rett inn å eie folk så spiller man ettellerannet Deathmatch-FPS spill.

Skrevet

Etter min mening gjør Blizzard det bare lettere for leechers i AV.

Fordi det er et så stort fokus på PvP. Hadde jeg vært Blizzard hadde jeg satt inn en scanner som scanna alt som kjørte på PC-en. Og hvis den finner en bot til Wow, som er festa til Wow så kan de bli 3 dager banna. Og hvis de gjør det igjen, så er det life time.

Skrevet
Tid brukt = gear fått.

Tid brukt = skills fått.

Tid brukt = kunnskap fått.

Ser ikke problemet her?

Vil man spille ett spill der man kan gå rett inn å eie folk så spiller man ettellerannet Deathmatch-FPS spill.

Hvis man ønsker å bruke tiden sin på PvP spiller man jo for å slå andre spillere, eller har du kanskje en annen filosofi?

Tid brukt = gear fått.

Tid brukt = skills fått. (En som har spilt PvE hele tiden har ikke nødvendigvis gode ferdigheter i PvP.)

Tid brukt = kunnskap fått. (Samme som over)

Skrevet
Resilience er en stat som har reddet pvp fra å bli dominert av de som raider.

Nå her er det viseste jeg har hørt blitt sagt om pvp/pve/wow på veldig veldig lenge. tror jeg skla putte det i signaturen min til og med, for det er den ene tingen som har irritert meg grønn siden jeg var liten scrub lvl 60 og ble gruset av MC might warriors (når might hadde agility) og jeg horet rundt i delvis valor og prøve å nå over rank 6 og endel få litt pvp gear, og som da oppdaget at selv med pvp gear ble jeg rævkjørt av et tanke sett, ikke fordi de outlastet meg (tanking=overlevelse) men fordi de gruset meg enkelt og greit.

resilience reddet wow, arenas ødela mye for BGs, men arenas er en mye mer fokusert måte å spille pvp på. aller helst skulle det vært belønnende å drive med worldpvp fortsatt, men det bare klarte aldri blizzard å gjøre.

Skrevet

jeg gjør bg's med mine dårlige geara priests.. (horde & ally) med min skarve 120 resi 27/34 spec overlever jeg merci warriors til jeg er oom.

En må bruke hue litt, er som om en 2.4k hp pre tbc mage i greens skulle tatt en high warlord warrior..

Skrevet (endret)

Kan man egentlig sammenligne det? I begynnelsen var det bare de som hadde high ranking arena teams som fikk bra items. Nå er det egentlig det samme, da folk som har spilt arena og hatt 1400 rating siden det kom, nå har nesten fullt arena set. Så hvis man bare spilte 3 timer i uka i etter at arena points kom, så har man altså sinnsykt pvp sett. Fair? Ikke i mine øyne.

Endret av -JørgenG-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...