Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PartitionMagic takeover (løst)


Anbefalte innlegg

Ok, hadde en kamerat hos meg som skulle fikse den eksterne harddisken sin med PartitionMagic. Han presterte da å trykke ok på noe han ikke så hva var, og deretter rebooten PC-en. Når da PC-en bootet kommer den til den delen etter "Windows Loade"-skjermen. Etter det kommer det en blå bakgrunn også står det

 

"Partition Magic (xmnt2002.exe)

 

PowerQuest PartitionMagic is preparing to apply changes.

Press any key to abort.

.....

 

Error initializing the progrma, return code=183

Error 183 while executing Batch.

 

Error 183. Unable to identify the Windows partition.

 

Press any key to continue"

 

Og før dette sier den et eller annet om at den disabler tastaturet, så jeg får altså ikke trykket meg videre.

 

Har prøvd å ta sikkerhetsmodus, men da står den bare og blinker en god stund(underscore øverst i venstre hjørnet)og den kommer ikke videre. Prøvde også Windows Repair for sikkerhetsskyld men det hjalp like lite.

 

Så, hvis noen har noe som helst aning på et lite tips eller triks for å få fiksa det, så er jeg evig takknemelig!

Endret av enox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du trenger å gjøre er å ordne oppstartssektoren til harddisken. Prosedyren er nermere forklart her.

 

Poenget er å bruke kommandoen fixmbr.

 

Hmmm, det funket tydeligvis ikke for meg. Kjørte opp i recovery mode og skreiv inn fixmbr \Device\Harddisk1\Partition2\ (da dette er disken booten lå på, fant det med MAP kommandoen), prøvde å boote men fikk bare at jeg manglet en dll eller .sys fil. Jeg gjorde da ikke feil?

 

 

Edit: Jaja, må bare ty til å formatere. Problemt "løst"

Endret av enox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...