Gå til innhold

24" LCD - LG L245WP-BN eller Eizo S2431W


Sharp

Anbefalte innlegg

Vil ha meg en 24" LCD som ikke benytter seg av et billig TN-panel, så da står valget mellom disse to. (Skrik gjerne ut om det er andre aktuelle i samme prisklasse)

 

LG Flatron L245WP-BN har følgende fordeler:

Lysstyrke 500 cd/m2 (450 cm/m2 på Eizoen)

HDMI, Komponent (Eizo bare DVI)

Koster bare 5100 kr (700 kr billigere enn Eizoen)

 

Eizo FlexScan S2431W har følgende fordeler:

6 ms responstid (8 ms på LG'en)

2 kg lettere enn LG'en

Bruker bare 34 watt ( LG'en 80 watt) (Hvorfor så stor forskjell?)

 

Så er vel Eizo kjent for meget bra bilde og kvalitet, men litt "gammeldags" design?

 

Hva tror dere er det beste kjøpet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vil ha meg en 24" LCD som ikke benytter seg av et billig TN-panel, så da står valget mellom disse to. (Skrik gjerne ut om det er andre aktuelle i samme prisklasse)

 

LG Flatron L245WP-BN har følgende fordeler:

Lysstyrke 500 cd/m2 (450 cm/m2 på Eizoen)

HDMI, Komponent (Eizo bare DVI)

Koster bare 5100 kr (700 kr billigere enn Eizoen)

 

Eizo FlexScan S2431W har følgende fordeler:

6 ms responstid (8 ms på LG'en)

2 kg lettere enn LG'en

Bruker bare 34 watt ( LG'en 80 watt) (Hvorfor så stor forskjell?)

 

Så er vel Eizo kjent for meget bra bilde og kvalitet, men litt "gammeldags" design?

 

Hva tror dere er det beste kjøpet?

 

Jeg har den Eizo skjermen du nevner, og kan trygt si at det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort. LG er et "billigmerke" og EIZO er "Bentlyen" i skjermverden. Når det gjelder design, så mener jeg tynn enkel ramme rundt bildet og en minimalistisk fot er det beste designet på skjermer...altså akkuratt slik EIZOEN ser ut. Kjøp EIZO'n nå som du har mulighet til å få en skjerm fra dem med PVA panel til under 6000 kr.

 

Når det gjelder lysstyrken så glem det...den er mer enn nok lyssterk....jeg tror i tillegg EIZO er noe mer ærlig enn andre når det gjelder specs

Endret av DarkZun
Lenke til kommentar
http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis.../24inch_12.html. Her får LG L245 WP endel pepper. EIZOen har ikke HDMI. Finnes andre skjermer der ute. NEC, Samsung, Benq, DELL. LG L246WH-BN er vel den nyeste LG 24". Den er og billigere enn 245. Har HDMI og DVI. Å prøve å finne noe fornuftig på LG sine hjemmesider er bare å gi opp. Både hva gjelder monitorer og tv. Håpløst :thumbdown: Endret av peffi
Lenke til kommentar
http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis.../24inch_12.html. Her får LG L245 WP endel pepper. EIZOen har ikke HDMI. Finnes andre skjermer der ute. NEC, Samsung, Benq, DELL. LG L246WH-BN er vel den nyeste LG 24". Den er og billigere enn 245. Har HDMI og DVI. Å prøve å finne noe fornuftig på LG sine hjemmesider er bare å gi opp. Både hva gjelder monitorer og tv. Håpløst :thumbdown:

 

The Ghost sier at skjermen er bra, så lurer på om jeg skal skaffe meg en slik en. (Tråd der The ghost forteller om lg 245wh-bn: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=853143&st=20 ) Det er visstnok et p-mva panel elr. no. Leste litt på wikipedia, og det skulle visstnok være bra på både farger og pesponstid.

 

mvh Vgdev

Lenke til kommentar

Jeg har LG 245 skjermen og syntes den er glimrende til spilling , jeg har sammenlignet side om side med en nyere skjerm med TN panel og 2ms forsinkelse, og syntes ikke denne kunne sammenlignes ved spilling.

LG skjermen var både lysere og klarere.

Ser man bort i fra spill hadde TN skjermen noe bedre farge dybde og kansje noe bedre sort nivå, men om dette skyldes glossy skjermen på denne er jeg usikker på, men glossy skjemen får bilde noe kornete karkter som var plagsomt ved spilling..

Lenke til kommentar

Hei på dere! Har nå fått testet EIZO'n skikkelig. Skjermen er når det gjelder kontrast, sortnivå, lysstyrke og klarhet nærmest perfekt. Dette er ingen overraskelse når man snakker om EIZO skjermer. Det som derimot overrasker er den gode responstiden. Dere vil ikke merke noen betydlig forskjell fra 19" tn paneler som går for å være av det raskeste innen normale priser. Jeg testet med vilje Quake 1 siden det her går betydlig raskere enn i dagens FPS spill. Etterslepet kan ses, men ubetydelig. Jeg hadde planer om lage en mer omfattende test av denne, men tror jeg kort sagt sier det samme som før. Optimalt kjøp!

 

Det blir fler og fler som har testet skjermen her på forumet, og dem til sammen vil si mer enn om jeg lager en individuell test basert på min oppfatning. Jeg skal vurdere å teste skjermen skikkelig hvis noen blir misfornøyd etter å ha kjøpt den.

 

Ser Samsung 245 b og t ofte blir tatt med i sammenligningen her...personlig mener jeg det er en skjerm som burde vært sammenlignet med andre TN paneler. s-PVA vil uansett være bedre. Unngå også glossy skjermer!

Endret av DarkZun
Lenke til kommentar

Samsung 245 B er ikke det samme som 245 T. Man må holde tunga litt i den rette munnen med alle tall og bokstaver som produsentene sprer rundt seg :yes: Er litt nyskjerrig på BENQ modellene, 241W og241WZ. Det virker som om disse er bra men de begynner å bli gamle nå i forhold til de nyeste. Blir ikke å kjøpe før neste år uansett så er vel kommet noe nytt innen da

Lenke til kommentar
Samsung 245 B er ikke det samme som 245 T. Man må holde tunga litt i den rette munnen med alle tall og bokstaver som produsentene sprer rundt seg :yes: Er litt nyskjerrig på BENQ modellene, 241W og241WZ. Det virker som om disse er bra men de begynner å bli gamle nå i forhold til de nyeste. Blir ikke å kjøpe før neste år uansett så er vel kommet noe nytt innen da

 

Pokker...mente jeg så at det sto B, men så bruker 40 tommersen full hdtv som skjerm nå så alt blir så fordømt smått hehe

 

Nei samsung 245t skal vist være en rimelig god skjerm men alt for dyr iforhold tilf.eks hva eizo s2431 gir for pengene, hadde i noen dager w2408h fra hp men den ble litt for mye bling bling for meg...altfor tjukk ramme osv men ellers en god skjerm, så neste bestilling blir på en eizo s2431 men i black som ennå ikke har kommet på lager igjen

 

Har lenge vurdert benq 241wz sjøl, men synes prisen er for stiv til ca 7000 når netshop hadde salg på den i sommer til 5300, dessuten er den jo året gammel nå

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Jeg har LG L245WP. Veldig fornøyd med den, og har ikke noe å klage på enda. Veldig bra farger og kontrast, og helt jevnt baklys. Om det skulle være noe må det være sortnivået når jeg ser film som ikke er 16:9 i et helt mørkt rom. Da ser jeg kantene øverst og nederst. Her er noen bilder tatt just nu med N95 (derav litt røten kvalitet):

 

11975086372584cc.gif1197508635e90652.gif

 

og en review:

 

http://www.bexox.com/showdown.htm

 

Kjempeskjerm :) Jeg kjenner en del som har Dell 2407WFP, og denne er vel så bra vil jeg si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...