Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Monteringsssett til Saab 9-3


[dR]MiljO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ring Transmedia i morgen og hør med dem, de pleier å ha god oversikt over denslags. Hvis ikke har sannsynligvis Saab-forhandleren en slik overgangsplate?

 

Dersom originalanlegget har RCA/phono-utganger trenger du ikke å skifte det ut med noe annet (med mindre du har veldig lyst på funksjoner originalanlegget ikke har). Du vil få langt mer igjen for pengene om du heller legger pengene du sparer i bedre høyttalere :)

 

Hvis ikke kan du som Defus nevnte vente til JBL MS-8 kommer på markedet, den er utviklet spesielt for å kunne kobles til originalanlegget :)

 

jbl-ms8-ms-8-a.jpg

Lenke til kommentar

Ikke noe problem og får det fint men en vanlig cdspiller...

 

Her har du overganger og ei sånn kasse som skal stå over spilleren...

 

http://www.elkparts.com/product_info.php/c...roducts_id/2382

 

NB! Sett spilleren helt nederst og den plast kassa i mellom SID og spilleren, da slipper du og bli plaget med pixel feil på SID / kjørekomputeren

 

Har et gammelt bilde av hvordan det blir, har fått i ny spiller siden den tid :)

 

DSC04005.jpg

Lenke til kommentar

Saab har også dette settet med overgang og den kassa mener jeg...

 

Et annet alternativ kan vere og sette inn en spiller med dobbel din, er ikke helt sikker på om denne går rett inni men vet om noen som har gjort det...

Og på en sånn "spiller" med dobbel din kan du jo får både dvd og navigasjon mener jeg?

 

 

Edit: Her har du noe nytting lesestoff om anlegg i NG900-OG9-3

 

http://www.kolumbus.fi/richard.bevan/saab/...93/fitting.html

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
hvis du har lyst å beholde den gamle spilleren, så kan du få kjøpt en sånn boks som kobles bak spilleren å så får du bedre lyd å rca utganger å slikt.

 

Hvor er det jeg får kjøpt denne boksen da? er litt i tvil om jeg gidder å kjøpe ny spiller i det hele tatt, eller om jeg bare skal ha den gamle.. men hadde vært kjekt å få kobla til mp3-spiller etc..

Noen som vet om sånne her passer rett inn? http://www.lydfabrikken.no/index.php?page=...rt&Itemid=1

Eller er det noen som vet om noen som passer rett inn? gidder ikke styre med sånn monteringssett osv ass :D

Lenke til kommentar

skal vi se JL Audio, Alpine, Pioneer, Rockford Fosgate og JBL har slike. Tror de koster et sted mellom 4 og 9 tusen. Å det er aux in i de fleste av boksene, å da kommer mp3 spilleren inn.

 

www.engenaudio.com ga meg et tilbud på pioneer sin, Audio art ga meg et tilbud på JL audio sin. Rockford får du vel tak i på megabillig siden de er importører av Rockford nå, tror jeg. Alpine får du der alpine selges å JBL har jeg ingen aning om i grunnen.

Lenke til kommentar
skal vi se JL Audio, Alpine, Pioneer, Rockford Fosgate og JBL har slike. Tror de koster et sted mellom 4 og 9 tusen. Å det er aux in i de fleste av boksene, å da kommer mp3 spilleren inn.

 

www.engenaudio.com ga meg et tilbud på pioneer sin, Audio art ga meg et tilbud på JL audio sin. Rockford får du vel tak i på megabillig siden de er importører av Rockford nå, tror jeg. Alpine får du der alpine selges å JBL har jeg ingen aning om i grunnen.

 

 

Men kan du sende en link til et sted der man får kjøpt sånn boks å koble bakpå originalspilleren? Eller anbefaler du å kjøpe en ny spiller? Gidder ikke bruke så syykt mye penger liksom... hvor mye koster en sånn boks?

Lenke til kommentar

Du kan fint behgolde originalstereoen din, da trenger du en adapter for å koble en forsterker til denne. Adapteren finner du blandt annet hos BACKEs LJUDBYGGERI. Hvis du har original ekstern forsterker fra før som du vil beholde trenger du den som heter SAAB2, hvis du ikke har det kan du bruke SAAB1. Får å sjekke om du har forsterker kan du ta ut stereoen å se om det er koblet til noe i den 8 pins DIN kontakten bak. Kjøpte akkurat en adabter fra den siden selv (samme som type adapter og pris som SAAB1, bare til Volvo) og denne kom på 185 inkl frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...