Gå til innhold

Geirs loggbok


Geir M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bøy:

50 x husker ikke

50 x 5-6

90 x 2-3

95 x 1

130 x 1

150 x 1

165 x bom

165 x 1 *ny pers med 10 kg :)

 

Benk:

Stanga x mange

Stanga x mange

50 x 5-6

60 x 3-4

90 x 1

95 x 1

105 x 1

115 x 1 pers med 5 kg :)

120 x Bom :(

Mark:

130 x 3-4

170 x 1

210 x 1 * pers med 10 kg :)

 

Tanker om økta:

Trykket var greit nok i bøyen. Ikke noe å klage på. Grunnen til at jeg bommet på 165 på første forsøk var at jeg gikk for raskt ned og kom skikkelig frempå i løftet. Andre forsøket var mer kontrollert. Jeg gikk saktere ned og vekte kom opp etter jeg kranglet den gjennom sticking pointet. 10 kg økning er jeg fornøyd med på så kort tid :)

 

Benken føltes ganske grei ut i dag. Er greit med 5 kg økning, men hadde håpet at 120 skulle gå i dag. Jeg har egentlig ingen unskyldninger for at det ikke gikk. Jeg var rett og slett ikke sterk nok i dag.

 

Marken er jeg vel kanskje mest fornøyd med. Hadde bare 12-15 min igjen før senteret stengte da jeg var ferdig med benkinga, så måtte stresse med å få på oppvarmingsvekter i full hast. Oppvarmingsløftene gikk greit og 210 gikk fint opp. Det var selvsagt tungt, noe man må forvente når man perser med 10 kg i mark. Men jeg måtte ikke jukse den opp på noen måte. Er ganske sikker på at det hadde blitt godkjent dersom det var et stevne.

 

Totalt må jeg vel si meg fornøyd. Kan ikke ha urealistiske forventninger til meg selv heller. 25 kg på 4 uker trening og en ukes deload er ikke så værst, selv for en som er så svak som det jeg er :p

 

Oppsummering:

Bøy: 155->165 (+ 10 kg, fornøyd)

Benk: 110->115 (+ 5 kg, litt misfornøyd)

Mark: 200->210 (+10 kg, fornøyd)

Totalt: 465->490 (+ 25 kg, fornøyd)

Lenke til kommentar
Maxing i 3 baseøvelser på samme dag.. sterkt! :D

Du kjennte ikke knebøyen når du skulle ta mark da? Pleier somregel å sitte igjen litt i ryggen etter bøy hos meg.

Kjente det ikke så veldig egentlig. Men det går nok litt ut over resultatet at jeg tok alt på samme dag, spesielt i går da jeg måtte stresse litt for å rekke alt også. Men det er likevel helt bevisst at jeg gjør det slik. På styrkeløftstevner løfter man også alle løftene sine på samme dag, så det blir den mest reelle måten å måle styrken min på utifra hvordan jeg skal konkurrere når jeg begynner med det :)

Lenke til kommentar
Ser bra ut.

Lykke til :thumbup:

Takker, hvordan går det med bygginga?

Joda, kan vell si det som at ting tar tid ;)

Så det er godt man er så ung og har mange år foran seg. Men trener og har det moro, og det er tross alt det som teller.

 

Gratulere med nye pers'er, dette går jo riktig bra! Få på deg noe utstyr og sleng deg med på et stevne. :)

Lenke til kommentar

kengdal:

Ting tar tid, ja. Heldigvis er reisen vel så viktig og gøy som målet. Jeg kommer til å drøye litt med stevner. Jeg har egentlig litt lyst til bare å fortsette å bygge raw styrken frem til jeg blir så sterk at jeg kan klare NM kravet. Tror det ligger på rundt 700. Dessuten har jeg ikke penger til utstyr en gang nå :p

 

 

Delavar:

Marken er nok den øvelsen jeg er bygget best for. Har ganske lange lemmer, noe som en fordel i mark. Men det er en ulempe i bøy og benk. Benken er ikke spesielt bra, men det går ihvertfall jevnt og trutt fremover. Bøyen er heller ikke bra ennå. Men når man har trent bøy på en skikkelig måte i ca. et halvt år bare så er ikke det så rart.

 

 

Jeg har satt meg noen mål for hva jeg skal klare i løpet av dette året:

Bøy 200 (+35)

Benk 130 (+15)

Mark 250 (+40)

 

Fine tall i bøy og mark, i benken er jeg naturligvis ikke like optimistisk. Dette er mål som blir utfordrende å oppnå, samtidig som de ikke er urealistiske. Det er noe å strekke seg etter for i år.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Ikke misforstå meg, marken er jo veldig god, bøyen er bra den og. De løftene du viser til er langt mer naturlige løft enn hva mange som trener kan vise til da de fleste overprioriterer overkroppen og dermed blir bedre i benk. Litt artig å se på hva du løftet i november i førsteposten, vi har hatt omtrent identiske økninger i antall kg i alle øvelsene siden da, hehe.

 

Har du noen planer om å prøve deg innen styrkeløft? Når du passerer 500 vil jeg tro du med utstyr kan kunne komme deg opp i 600 noe som gjør at du kan begynne å hevde deg litt, såfremt du ikke veier godt over 100 kg da, noe jeg tviler på at du gjør ;)

Lenke til kommentar
Når du løfter så mye, bruker du belte/hansker el kalk? på markløft tenkte jeg på.

På maksløft bruker jeg belte og magnesium. På treningsøkter pleier jeg stort sett bare å bruke magnesium. Men det ser jeg litt ann. Dersom det føles tungt bruker jeg belte, går det greit trener jeg uten :)

Lenke til kommentar

Lett trening torsdag:

Bøy

Diverse oppvarmingssett

2x2 på 120

 

Mark

diverse oppvarmingssett

150 3x5-8

 

Skråbenk

Biceps

Ryggnedtrekk

 

 

Lett trening lørdag:

Bøy

diverse lette løft med stopp. Gikk ikke høyere enn 100 kg.

 

Stangroing

Sittende kabelroing

Good morning

+ sikkert noe annet småplukk jeg har glemt.

 

 

Kommentar:

Begge treningene var selvsagt nokså uanstrengende. Gleder meg til å begynne på Dietmar for viderekomne til mandag :)

Lenke til kommentar

Dietmar for viderekomne, Uke 1, Dag 1 (Mandag)

Styrkeløftknebøy

95,0 x 6

102,5 x 6

110,0 x 5

110,0 x 5

117,5 x 4

117,5 x 4

125,0 x 3

125,0 x 3

 

Benkpress / stopp

60,0 x 6

70,0 x 5

70,0 x 5

70,0 x 5

75,0 x 3

75,0 x 3

75,0 x 3

 

Stifflegmarkløft

60 x 8

60 x 8

60 x 8

80 x 5

 

Skulderpress

3x6-8

 

Manualroing

 

Good Morning

Lårcurl

1x12

1x10

1x8

 

 

Kommentar

Ikke så mye å si om denne økten egentlig. Første dagen på dette programmet skal ikke være spesielt tung, og det var den heller ikke. De tyngste settene på knebøy var tunge nok til at jeg kjente det, men var ikke i nærheten av failure. Kunne sikkert tatt 5-6 reps til hvis ikke mer på 125 kg.

Lenke til kommentar

Treningen på onsdag:

Ble litt halveis trening på onsdag grunnet jobbintervju og fest, men kom vel gjennom sånn ca. det som står i programmet uten så veldig mye stress. Husker ikke nøyaktig hva jeg løftet og fulgte ikke programmet etter punkt og prikke så gidder ikke føre det opp.

 

Dietmar for viderekomne, uke 1, dag 3 (Fredag)

 

Knebøy, nakke:

5 x 90

4 x 105

3x3 x 115 --> 3x6 x 105 (supersett)

 

Smalbenk:

5x5 x 75

Sumo markløft (skulle egentlig vært mark fra kloss):

3x3 x 90

3x3 x 110

 

Kommentar:

Var litt mer småplukk på programmet, men glemte at senteret stenger tidligere på Fredager enn andre ukedager, så rakk det ikke. Kanskje jeg gjør de småtingene i morra, dersom formen føles bra.

 

Veldig bra trykk i dag. Dette er lette vekter uansett hvordan trykket er, men i dag pisset jeg på vektene. Ble selvsagt litt anpusten på supersettene i bøy, men styrkemessig var det luft. Bestemte meg i går for at jeg skal begynne å gjøre mer bevegelighetstrening hjemme, og startet opp med noen øvelser som jeg hadde sett på squat rx. Må si dette ble en suksess. Merket allerede i dag at teknikken i bøy ble noe bedre som følge av disse øvelsene. Dette er noe jeg kommer til å fortsette med fremover, uten tvil.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Dietmar for viderekomne, uke 2, dag 1 (Mandag)

 

Knebøy, uten belte

6 x 95

5 x 100

4 x 110

3 x 125

3 x 130

3 x 130

 

Benkpress, med stopp, medium grep

7 x 60

5 x 70

4 x 75

3 x 80

3 x 80

3 x 80

 

Strakmark på boks

3 x 7 x 70

Frontpress

3 x 5 x 40

 

Stangroing

3 x 10-12 x 60

Lårcurl

1 x 12

1 x 10

1 x 4

 

Good Morning

4 x 5 x 60

 

Rygghev

2 x 12

 

Magen

3 x 20

 

+ litt biceps

 

 

Kommentar

Nok en lett økt. Trykket var veldig bra på de to trippelsettene på 130 kg uten belte i bøy i dag. Husker to doble på 130 kg med belte var MYE tyngre under forrige runde sheiko som tross alt bare er noen uker siden. Tok til og med siste reppen på siste settet på 130 med full stopp i bunn, og det gikk fortsatt veldig greit opp. Bra trening :)

Lenke til kommentar

Dietmar for viderekomne, uke 2, dag 2 (onsdag)

 

Knebøy, nakke, uten belte, med stopp, bredt stand

5 x 75

4 x 85

4 x 90

3 x 95

3 x 100

3 x 100

 

Benk med stopp

5 x 70

4 x 85

3 x 90 -> 75

3 x 90 -> 75

3 x 90 -> 75

(Supersett)

 

Mark fra kloss

4 x 125

4 x 150

3 x 170 -> markløft 150 x 4

3 x 170 -> markløft 150 x 4

3 x 170 -> markløft 150 x4

(Supersett)

 

 

Kommentar:

Dårlig trykk i bøyen i dag. Heldigvis var det så latterlig lette vekter at det gikk helt greit likevel. Følte bittelitt ubehag i høyre kneet under bøyen, men kjente ikke noe på marken. Grei økt, men litt dårlig trykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...