Gå til innhold

Geirs loggbok


Geir M

Anbefalte innlegg

Sheiko Uke 1, dag 2

 

Oppvarming: dynamisk mobilitetstrening

 

Mark

1x4@ 100,00

2x4@ 125,00

2x3@ 140,00

5x3@ 160,00

 

Benkpress

1x5@ 60,00

1x5@ 72,00

2x4@ 84,00

2x3@ 90,00

2x2@ 95,00

2x1@ 100,00

2x2@ 95,00

2x3@ 90,00

1x4@ 85,00

1x6@ 80,00

3x8@ 60,00

 

 

Stiffleg mark

diverse lette sett

3x5@ 100

 

 

Kommentar

Dette var en lang og brutal økt. Ganske dårlig trykk egentlig. regner med det er fordi all denne mengden blir litt uvant for kroppen. Men fikk ihvertfall løftet de løftene jeg skulle løfte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Squat

1x5@ 80,00

2x4@ 96,00

2x3@ 112,00

5x3@ 130,00

Benkpress

1x5@ 60,00

2x4@ 72,00

2x3@ 84,00

6x2@ 95,00

 

Frontpress

 

Lettere bøy

 

Rygghev

 

Facepulls

 

Kommentar

Grei økt, ble stiv i knærne av benken grunnet måten jeg setter opp beina for å få legdrive, så kuttet litt ned på andre delen med bøytrening. Var rett og slett ubehagelig å gjøre bøy med riktig teknikk. Tror ikke det er fornuftig å presse på videre i slike tilfeller, så derfor gjorde jeg ikke det heller.

Lenke til kommentar

Benk

1x5@ 60,00

2x4@ 72,00

2x3@ 85,00

5x2@ 95,00

Squat

1x5@ 80,00

2x5@ 100,00

5x5@ 115,00

Smalbenk

1x4@ 65,00

3x4@ 80,00

2x2@ 90,00

 

 

Beinpress 5x5

Good morning 5x6

 

 

Kommentar

Veldig grei økt, bøyen var meget lett mens benken var noe tyngre. Det var imidlertid ikke noe tvil om at jeg skulle klare alle settene i benken i dag heller.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Lenge siden sist jeg postet her.

 

Oppdaterte perser er:

Bøy: 185 kg raw

Benk: 137,5 kg raw

Mark: 215 kg raw

 

 

Sliter litt med en ryggskade for tiden og er neppe god for disse tallene i bøy og mark lengre. Men etter å ha endret markteknikken så får jeg nå trent mark uten at det gjør vondt. Men vanlig bøy utgår foreløpig. Får gjort frontbøy dog så det blir mye frontbøy fremover. Selv om jeg hater øvelsen og suger i den :p I benken er alt som vanlig. Jeg har nok bedre vektarmer i mark enn benk, men jeg får fremgang i benk sakte men sikkert. Begynner å føre noen treninger her igjen neste uke.

Lenke til kommentar
Hadde fine økninger med Sheiko, ja. Fremover blir det Dietmar for alle penga. Ihvertfall i bøy og mark. I benk tenker jeg at jeg skal droppe mengden og kjøre diverse andre programmer istedenfor der, men fortsatt ta oppkjøringene i benk.

 

Hadde du kunnet legge ut en link til noe sted som har litt mer info om de Sheiko og Dietmar programmene du har brukt? Går snart ut i en fryktelig lang sommerferie, og har da tid til å drive med litt mer tidkrevende programmer, så jeg driver å snuser litt på forskjellige ting.

 

Hva er det som har skjedd med ryggen din btw? Er det noe løfterelatert, eller har du bare greid å skade deg i "sivil" sammenheng?

Lenke til kommentar

Var ikke løfterelatert skade, men den påvirker jo løftinga nå da. Satt i en dårlig stol veldig lenge og snudde på kroppen etter å vært i en posisjon med mye lumbarfleksjon veldig lenge og da kom det en skade. Det har aldri gjort ekstremt vondt, eller hemmet meg noe i hverdagen, men det gjør vondt i mark med den gamle teknikken og av og til i vanlig knebøy. Mark med den nye teknikken og frontbøy går helt knirkefritt, har ihvertfall ikke merket noe ennå så da skal det kunne gå greit nok nå fremover.

 

 

Jeg vil egentlig annbefale dietmar til de fleste fremfor sheiko. Sheiko er noe hardere, og muligens greiere å øke fort med. Men Dietmarprogramene er laget for rene uttøvere, mens sheiko er utviklet for dopere. Dog funker de fortsatt for folk som ikke er dopet, men det er noe å ha med i betraktningen. Man øker fort nok på dietmarprogrammer, og skaderisikoen er nok høyere på sheiko. Dersom du skal begynne å trene dietmar burde du starte med et mengdetreningsprogram (i linken) og så følge opp med et oppkjøringsprogram etter det. Det er slik det er ment å bli trent og det gir gode resultater. Les veiledningsdokumentene og ta en kikk på programmene, dersom du har noen flere spørsmål skal jeg svare så godt jeg kan :)

 

Dietmar Wolf treningsprogrammer og veiledningsdokumenter

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Dagens

 

Dynamisk mobilitetsoppvarming

 

Frontbøy

8x2x 95

 

Benkpress m. stopp

7x5x 97,5

 

Nedtrekk

 

Kommentar

Småseig benk i dag igjen. Aldri noen tvil om at jeg skal klare alle løftene, men siste reppen er småtung. Ellers var frontbøyen veldig lett og grei.

Lenke til kommentar

Dagens

 

Dynamisk mobilitetsoppvarming

 

Frontbøy

10 x 1 x 100

 

Bøy

1 x 70

1 x 100

 

Benk med stopp

8x4x100

 

Mark fra kloss rett over kne

70 x 5

120 x 3

120 x 5

170 x 3

170 x 3

170 x 5

 

Nedtrekk for lats

 

lårcurl

 

+ Tøying av gluteus, quads, hofte og hamstrings

 

Kommentar

Alt gikk mer eller mindre som planlagt. Alle beinøvelsene var ganske så lette. Benken var ganske grei den og. Men litt for tung i forhold til planen i dag. Har spist litt dårlig de siste dagene og trykket i benken var derfor ikke det helt store. Kuttet derfor ned fra 105 til 100 på alle toppsettene i dag. Det tror jeg var lurt. Selv om jeg selvsagt hadde klart 105 også. I morgen eller på søndag er det tung benk med 10x3 på 110, så det er nok greit å spare litt krutt til det uansett.

Lenke til kommentar

Trening 25.05.09

 

Diverse dynamiske mobilitetsøvelser

 

Frontbøy

Oppvarming

5x3x 85

 

Bøy

1x3x 85

1x3x 110

 

Benk

10x3x 110

 

Mark

Oppvarming

5x1x 165

 

Strakmark

2x8x 60

 

Kommentar

Bra økt i dag. Marken var pisslett, noe den selvsagt burde være. Men det er deilig at endringen i teknikk gjør at jeg kan løfte uten smerter i korsryggen. Prøvde den gamle teknikken uten krumming i øvre del av rygg først i dag på 60 kg for å se hvordan det var, og det føles værre på 60 kg enn den nye føles på 165....

 

Ellers er fronbøy fortsatt hat. Var lette vekter i dag, men jeg liker ikke øvelsen. Får stanga ofte slik at den blokkerer luftrøret så jeg blir svimmel etc. Jeg liker er imidlertid effekten øvelsen gir. Har allerede fått bedre teknikk i vanlig bøy, og siden belastningen på korsryggen er mye mindre i frontbøy så kommer jeg til å fortsette å gjøre den øvelsen mye fremover. Var digg å ta litt skikkelig bøy etter frontbøyen. Var veldig varm og klar i kroppen etter frontbøyen, og jeg kjente det ikke noe i korsryggen i vanlig bøy i dag, så det er positivt. Vektene var selvsagt lette som luft også.

 

Benken ser det ut som jeg må stille ned et lite hakk. Den er fortsatt litt for tung og seig.

Lenke til kommentar

Takk for det :)

 

Strakmarken var også veldig mye lettere enn frontbøyen. Kjente det ikke noe i ryggen i dag, men tar strakmarken litt med ro nå en periode da jeg har kjent den øvelsen litt i ryggen. Kunne sikkert lesset på 40 kg mer og tatt samme mengde sett og rep i dag f.eks.

Lenke til kommentar

Ah, jeg scrollet opp og jeg ser du har strakmarket mye tyngre enn det :yes: Det var den ryggskaden ja :hm:

 

Selv er jeg faktisk sterkere i strakmark enn i frontbøy, siden sistnevnte har vært ganske vanskelig å få til. Paradoksalt nok så har frontbøy faktisk gitt meg vondt i korsryggen (det har gått over nå), mens markløft, rumensk mark og nakkebøy har gått greit.

Lenke til kommentar
Selv er jeg faktisk sterkere i strakmark enn i frontbøy, siden sistnevnte har vært ganske vanskelig å få til. Paradoksalt nok så har frontbøy faktisk gitt meg vondt i korsryggen (det har gått over nå), mens markløft, rumensk mark og nakkebøy har gått greit.

Er nok en del sterkere i strakmark enn i frontbøy jeg også. Har mye bedre vektarmer for mark enn bøy. Har ganske lange lårbein og en relativt kort rygg.

 

Akkurat nå er det først og fremst vanlig bøy som ikke kjennes bra i ryggen, ellers går det stort sett greit med visse unntak her og der. Virker som skaden blir bedre og bedre hele tiden, så det går seg sikkert til om litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...