Oleee Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg regner med i fremtiden at jeg koster på meg et Canon Ixus 860is kamera, men så lurer jeg på hva slags minnekort som passer best til mitt kjøp? I mitt tilfelle blir det til at jeg kjøper et 2GB kort fra Sandisk, men hvilket skal jeg gå for og hvorfor? - Ultra II - Ultra II SD Plus - Extreme III - Secure Digital Tusen takk på forhånd! Endret 12. november 2007 av Oleee
Black Star Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 SD Plus er vel varianten med integrert USB kontakt? Den bør du styre unna. Disse kan lett sette seg fast i kameraet eller lignende, og USB kontakten virker ikke direkte solid. Til et Ixus 860IS er jeg helt sikker på at et Ultra II kort er bra nok. Extreme III er et bedre kort, men et Ixus vil nok neppe klare å utnytte hastigheten i det kortet. Og om den klarte det, så har ikke Ixus'en noen funksjoner som krever en slik hastighet. Secure Digital er... ja... SD kort. Det er det SD er en forkortelse for.
Oleee Skrevet 13. november 2007 Forfatter Skrevet 13. november 2007 SD Plus er vel varianten med integrert USB kontakt? Den bør du styre unna. Disse kan lett sette seg fast i kameraet eller lignende, og USB kontakten virker ikke direkte solid. Til et Ixus 860IS er jeg helt sikker på at et Ultra II kort er bra nok. Extreme III er et bedre kort, men et Ixus vil nok neppe klare å utnytte hastigheten i det kortet. Og om den klarte det, så har ikke Ixus'en noen funksjoner som krever en slik hastighet. Secure Digital er... ja... SD kort. Det er det SD er en forkortelse for. Så med andre ord så er Ultra II det jeg burde gå for? Har sett og tenkt litt på Extreme III, men hvis ikke Ixus'en klarer utnytte til den pris-spranget fra Ultra II...så blir det vel et naturlig valg for meg?
Wipeout Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Du klarer deg nok fint med et Ultra II kort. Som nevnt av Super8 så klarer ikke kameraet ditt å utnytte hastigheten til et Extreme III kort uansett. Bare husk på at du kjøper kvalitet som SanDisk eller Lexar kort. Tror du kommer til å bli fornøyd med et Ultra II kort.
Oleee Skrevet 14. november 2007 Forfatter Skrevet 14. november 2007 Du klarer deg nok fint med et Ultra II kort. Som nevnt av Super8 så klarer ikke kameraet ditt å utnytte hastigheten til et Extreme III kort uansett. Bare husk på at du kjøper kvalitet som SanDisk eller Lexar kort. Tror du kommer til å bli fornøyd med et Ultra II kort. Tusen takk for responsen din! Så da regner jeg med det blir SanDisk Ultra II 2 GB kort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå