Gå til innhold

Tre (fire) skjermer på samme PC - noob q


olemykle

Anbefalte innlegg

Kan man, ved å bruke et HK som støtter SLI, dytte inn to PCI Express kort, ikke kjøre disse i SLI oppsett men bruke de til å drive tre eller fire skjermer?

 

Eller er eneste brukbare løsning for 3+ skjermer å kjøre et PCI kort i tillegg til et PCI Express kort?

 

 

Noen som har noen erfaring med dette? Håndterer Vista et sånt oppsett på en grei måte?

Endret av olemykle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en maskin med to skjermkort i SLI. Jeg har aldri fått til å bruke fire skjermer, uasnett hvordan jeg har forsøkt å stille inn dette. Først prøvde jeg med to ATI- kort, ot tenkte det skulle funke siden det var to skjermkortplasser. Det virket ikke, så jeg byttet ut ATI- kortene med nvidia- kort. Det virket heller ikke.

NAX- har du prøvd selv, og fått det til? Eller bare tror du det virker?

 

Det jeg vet virker, er ett PCI- express- kort og et vanlig PCI- kort. Sitter her med fire skjermer nå, faktisk.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm- ja, det er greit at dere sier det går an. Og at dere har lest, og så videre. Det har jeg også, det.

Men har noen av dere fått det til selv? Jeg har brukt ganske mye tid på å forsøke å få dette til, men har faktisk ikke klart det. Det betyr selvsagt ikke at det ikke er mulig, for all del.

Nok en gang- har du fått det til selv, eller har du bare lest eller hørt om noen som har brukt mer enn to skjermer, der man bruker de to pciexpress- plassene på et SLI- hovedkort?

Lenke til kommentar

http://www.realtimesoft.com/multimon/galle...ue&mon=desc

 

det GÅR an serru... skal lete litt for deg

 

EDIT: http://www.codinghorror.com/blog/archives/000012.html ...her er en kar som har peiling. Det ligger noen linker til resurssider i bloggen. Lykke til.

Her er forresten et testoppsett jeg hadde for en stund tilbake:

 

http://i37.photobucket.com/albums/e55/gosttveit/rigg.jpg

Endret av NAX228
Lenke til kommentar

Jeg vet det går an. Jobber faktisk med fire skjermer foran meg akkurat nå, men det er med et PCi-express- kort, og et vanlig PCi- kort. Det er ikke noe problem å sette opp. Det har jeg satt opp flere ganger på de arbeidsstasjonene jeg har ansvaret for.

Det som er problemet, er at jeg ikke har fått til å bruke to kort i to PCI- express- sloter, uavhengig av om maskinen har SLI- støtte eller ikke. Da er det plutselig kun to skjermer tilgjengelig, uansett hva man forsøker seg på av drivere, kontrollpaneler, ting og tang.

 

Jeg har truffet/snakket med mange som mener det skal gå, men faktisk ingen som har fått det til. Kan legge til at jeg jobber med drift til daglig, og kjenner således en del kompetente folk. Litt kan jeg vel selv også.

Lenke til kommentar

Og der fikk jeg det til. Det var så banalt at det er skikkelig flaut. Har man fler enn to skjermer, må man tydeligvis velge de ekstra skjermene fra listen "vis" i egenskaper for skjerm. Velge riktig skjerm i listen, og velge "utvid skrivebord".

 

Egentlig fint at det fungerer, men duverden så masse tid og penger jeg har brukt på å få dette til å virke. Og så var det så enkelt. *Grem.

Lenke til kommentar

Hehe... sånn kan det gå.

 

Nesten like flaut som den gangen jeg sleit med mitt første AMD system i et par måneder uten å få det til å fungere (prøvde rambytte, skjermkort, ja.. ganske mye styr). Ble ganske rød i toppen når jeg fant ut at jeg egentlig bare hadde glemt 12V ledningen :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...