Gå til innhold

Grafikkproblemer på COD4

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter jeg hadde lagt inn spillet for første gang, var det første jeg gjorde etter jeg starta spillet å endre oppløsningen til 1920*1200 som er oppløsningen på skjermen min. Da jeg så skulle starte og spille og kom forbi introen og slikt, da ble hele skjermen gul. Det komer opp litt tekst og sånt som skal være med i spillet. Sånn ting om hvor jeg er og slikt. Lyden fungerer og jeg ser på det kompasset mitt nederst på skjermen at jeg kan bevege meg rundt, men jeg ser ingenting.

Så jeg tenkte jeg skulle uninstallere det og legge det inn på nytt. Jeg gjorde det, men jeg endret ikke oppløsningen i spillet før jeg startet og spille denne gangen. Da fungerte alt bra og jeg tenkte jeg da kunne forandre oppløsning. Satte den til 1920*1200 og alt ble som før med gul skjerm med noe sort rundtomkring og bare kødd.

Hva er galt? Bruker den 169.04 driveren til nvidia tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om du tar bildet ingame, er feilen fortsatt der? Dette kan minne om artifacts, altså feil på grafikkkort. Du kan jo prøve noen andre drivere.

har ikke prøvd det enda, men ja det minner litt om artifacts. Har ikke hat problemer før med skrermkortet da, men jeg får vel prøve andre drivere.

Skrevet
169.04 er vel en beta driver optimalisert for Crysis?

Prøv å nedgrader til den siste WHQL driveren fra nvidia.com, og se om det blir bedre?

Jeg hadde ingen problemer med denne driveren i CoD4, og jeg har samme kort. Så det BØR ikke ha så mye og si. Jeg spilte riktignok i 1600x1200.

Skrevet (endret)

3dmark06 og crysis har fungert fint. har foresten ikke testet 3dmark06 med denne driveren kommer jeg på. Men jeg kan jo alltids legge inn en offisiell driver da ;)

Sys bare at det var et merkelig problem. Ingen problemer før man endrer oppløsning liksom. Har aldri hat et lignende problem før.

Oh! By the way.

Har testet andre oppløsninger og, men med samme resultat. Selv om jeg går tilbake til den oppløsningen som i utgangspunktet fungerte.

Endret av ToLi
Skrevet
169.04 er vel en beta driver optimalisert for Crysis?

Prøv å nedgrader til den siste WHQL driveren fra nvidia.com, og se om det blir bedre?

Jeg hadde ingen problemer med denne driveren i CoD4, og jeg har samme kort. Så det BØR ikke ha så mye og si. Jeg spilte riktignok i 1600x1200.

Fungerer fint for meg også, men man vet aldri. Greit å starte ett sted :)

Skrevet

La inn de siste offisielle driverne til nVidia i går. Kan melde om at alt fungerer utmerket nå :thumbup:

Må bare si at "for et spill!". Det over går alle forventlninger jeg hadde til dette spillet.

Må si Crysis (som jeg får i posten i morra håper jeg) skal stille opp med sykt mye bra gameplay for å overgå dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...