Gå til innhold

Støy fra Harddisker - hvilken er stillest og best/raskest?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis støy er det viktigste så er det bare en ting som gjelder og det er enten å henge oppdiskene i gummi-strikker eller ha gummiforinger der du skrur fast diskene så blir det stille. Eller så er det vel stort sett hipp som happ, jeg har kun WD disker og er fornøyd med de, men jeg er ikke den mest følsome når det kommer til lyd.

 

Men jeg alle hdd mine er festet til kabinettet med gummiforinger og hører bare raptordisken min hvis jeg hører veldig godt etter...

Lenke til kommentar
Om vi skal tro Storagereview sine målinger, er Samsungen den stilleste. Min erfaring er også at den er meget stille.

 

Jeg har hatt harddisker fra flere produsenter, og min beste erfaring så langt når det gjelder støy, er Barracuda fra Seagate.

 

Men så kommer det faktum at jeg ikke har hatt en Samsung disk ennå, og har lest at den skal være god. Hvis jeg skulle kjøpt ny disk i dag, hadde det stått mellom Spinpoint og Barracuda - og jeg ville kanskje latt meg påvirke av positive tilbakemeldinger i favør av Samsung Spinpoint.

 

Jeg ville styrt unna disker fra IBM, Western Digital, Maxtor (er nå del av Seagate?) hvis støy skal unngås.

 

Raptor fra Western er den desidert kjappeste på SATA.

Men den støyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...