Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så alle som har aksjer i gogl 28. november vil få utbetalt utbytte?

Nei, de som har ved børsslutt 27. november får. Selger du kl. 0900 28. november får du likevel.

 

ok, så dette stemmer? har sett flere poster på HO som sier at du må ha aksjene ut 28. november og kan selge 29.

 

I så fall får jeg skaffe så mye som mulig i gogl da :)

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall en billig pris nå, jeg skal ha mer, men lurer bare på hvilken pris jeg skal kjøpe på.. hvor lenge tør jeg vente?

 

OT:Kom på at det ikke var så kjempe utbytte.. Onkelen min fortalte om ett kjøp han gjorde.. han kjøpte aksjer for 16'000 og ca 9 måneder senere fikk han 25'000 i utbytte på de samme aksjene.. Det er noe jeg kunne tenkt meg med GOGL.. Nå som jeg sitter med en del (føler jeg)

Lenke til kommentar

Voldbergs kjøp holdt GOGL kunstig oppe sist uke? Kødder du eller? Du fikk kanskje ikke med deg at GOGL slo estimatene og gir knall utbytter?

Høy cashflow, lav p/e, eminent ledelse at de skal falle på reslutatfremmleggelse og bli høyt kunstig oppe PGA TAV sitt aksje kjøp er tull, se hvor mye som blir omsatt daglig at Tore Aksel sitt kjøp på noen få millioner aksjer holder gogl kunstig oppe er ikke riktig.

 

Det fundamentale er ikke forandret fra da GOGL var ATH, det fortsatt meget bra. Idag var det mange tvangssalg og en sell-off leder til et nytt ledd. Ere mulig.

 

Hvis jeg kjøper aksjer nå så vil jeg få utbytte i GOGL?

Dette har blitt svart på tidligere, du må eie aksjen dagen før den går ex-utbytte. www.goldenocean.no

 

vanskelig kan det være?

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Voldbergs kjøp holdt GOGL kunstig oppe sist uke? Kødder du eller? Du fikk kanskje ikke med deg at GOGL slo estimatene og gir knall utbytter?

Driftsresultat ble slått, mens nettoresultatet vel lå noe under. At høyt utbytte skal være så utrolig fantastisk skjønner jeg ikke. At de har godt med penger på bok en kjent sak, så hvorfor er det positivt at de mener aksjonærene har mer å tjene på at de får pengene i stedet for at GOGL investerer dem selv? GOGL kommer ikke til å tjene mer penger og dermed reelt sett bli mer verd av at de gir bort kontantbeholdningen.

Lenke til kommentar
Voldbergs kjøp holdt GOGL kunstig oppe sist uke? Kødder du eller? Du fikk kanskje ikke med deg at GOGL slo estimatene og gir knall utbytter?

Driftsresultat ble slått, mens nettoresultatet vel lå noe under. At høyt utbytte skal være så utrolig fantastisk skjønner jeg ikke. At de har godt med penger på bok en kjent sak, så hvorfor er det positivt at de mener aksjonærene har mer å tjene på at de får pengene i stedet for at GOGL investerer dem selv? GOGL kommer ikke til å tjene mer penger og dermed reelt sett bli mer verd av at de gir bort kontantbeholdningen.

1) De har nylig bestilt 8 Kamsarmax.

2) I pressemeldingen fra Golden Ocean på samme dato som resultatene kom ut ble det også skrevet om det skulle bli investert mer så står det ikke på kapital ref Hemen Holding. Dette gjelder også oppkjøp, i disse makrotider kan det komme mye godis.

 

Så ja utbytte er positivt, GOGL selger gamle båter samt båter som ikke er levert enda og kjøper flere skip for mindre penger. At dette ikke betyr å satse kjenner jeg meg ikke igjen i. Merkelige postulat. Hvorfor det er så fint med utbytter? Fordi det ofte sier noe om selskapet, Golden Ocean både gir utbytter og investerer i kjent Frontine stil.

Tank er tank bulk er bulk.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Dekker vell ingens tap, men mulighetene for at det er gevinst ved nyttår er store om du regner med utbyttet fra q3. Jeg ser fortsatt GOGL i 50 om vi får et vinter-rally, men da må de hasardiøse tvangssalgene ta slutt.

 

At bunnen er tatt ut vet vi ikke enda men at 32,- kan være bunnen kan det være håp om. Uansett de som solgte GOGL idag vil angre.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...