Gå til innhold

Foretrekker du fin, krussedullete jenteskrift eller stygg rett gutteskrift?


Atald

  

161 stemmer

  1. 1. Hvilken håndskrift foretrekker du?

    • "Krusedullete" jenteskrift
      61
    • "Stygg rett" gutteskrift
      81
    • Vet ikke/ingen formening
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har alltid skrevet løkkeskrift, i og med det var det jeg lærte på skolen :p. Hvilken skrift burde jeg begynne å skrive, da? Er villig til å legge litt arbeid i å gjøre skriften min leselig ...

 

Det letteste er egentlig å skrive hver bokstav for seg, uten sammenbindinger, det er ofte ikke mer som skal til. Mye av klusset som gjør skriften vanskelig å lese kommer nettopp av det mellom bokstavene. Prøv også å skrive litt saktere, og evt. øke hastigheten når du har blitt vant til å skrive ting mer nøyaktig.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ikke alle jenter skriver pent. Bevis vedlagt. (fant både tekst og regning for å sammenlikne om jeg skrev ekstra grisete når jeg regnet)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Det er EKSAKT min taktikk. To-tre, kanskje fire, bokstaver av gangen henger sammen. Det er ikke dermed sagt at det går særlig fort, men lesbart syns jeg nå det er.

 

... for øvrig ser jeg at du har ganske fin liten sigma. Tok meg litt tilvenning å skrive den skikkelig, for ikke å snakke om stor sigma. Den er håpløs. Omega er en tredje gresk bokstav som er litt vrien, men den bruker jeg aldri lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Stor sigma var grusom helt til jeg fant den beste taktikken å skrive den på, å rett og slett ta den øverste streken først fra venstre til høyre og deretter ta resten. Da ble de ikke seende ut som stygge store E-er som de gjorde hele andre året på studiet :D Nå er det liten rho (som blir for lik p) som er verst.

 

Fant faktisk en guide til hvordan skrive pene greske bokstaver :wee:

http://www.greece.org/gr-lessons/gr-english/Gif/script.gif

Lenke til kommentar

Ah, genialt! :D

 

Eneste som fortsatt er litt tvetydig er jo f.eks. rekkefølgen på de tre strekene i stor delta ... Men, men. Jeg har jo flere av dem inne på korrekt vis allerede, ser jeg. Stor sigma, for eksempel. Liten sigma og liten delta, derimot, skriver jeg tydeligvis helt motsatt av disse pilene. Anyway - glimrende! Tenk at noe slikt finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...