Gå til innhold

Mp3-spillere til bil som støtter lossless-formater


Anbefalte innlegg

Denne tråden omhandler Mp3-spillere til bil som støtter lossless-formater, og er skilt ut fra WAV - Et himmelsk format.

- skag1

 

Et lite tips: Hvis du vil ha lossless i bilen, er den enkleste løsningen en headunit som støtter ipod og album i Apple lossless. Funker veldig bra.

 

Skal sies at det ikke fungerer på spillerne som støtter alle USB-MP3 spillere, da de ikke kan dekode formatet. Men med en spiller som støtter iPod fullt ut (som min Alpine) kan du kose deg med masse musikk i fabelaktig kvalitet. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite tips: Hvis du vil ha lossless i bilen, er den enkleste løsningen en headunit som støtter ipod og album i Apple lossless. Funker veldig bra.

 

Skal sies at det ikke fungerer på spillerne som støtter alle USB-MP3 spillere, da de ikke kan dekode formatet. Men med en spiller som støtter iPod fullt ut (som min Alpine) kan du kose deg med masse musikk i fabelaktig kvalitet. :)

 

Jeg driver å leker meg litt med denne idéen. Vil gjerne ha muligheten for å spille FLAC i bilen på en eller anna måte. Jeg ser to måter det muligens kunne gå ann og få dette til:

 

Koble en bærbar harddisk spiller til fono utgangene på min nåværende headunit.

Eller rett og slett kjøpe ny headunit.

 

Jeg har dog ikke så lyst å kjøpe ny headunit, siden jeg er godt fornøyd med den jeg har. Problemet er jo uansett at jeg ikke vet om noen spillere utenom PC som spiller av FLAC... :( Har ikke lyst å gå måtte ty til Apple... Er veldig for åpne formater!

 

Noen som kan hjelpe eller har tips?

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar

 

Jamen de er så sabla dyre! Fins der ikke noe som bare spiller musikk? Jeg driter jo opptil flere meter i video og bilde.

iPod med 160gb koster jo halvparten...

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar
Koster iPod med 160gb bare i overkant av 600 kroner?:)https://prisguiden.no/product.php?productId=77769

 

Wiken...:)

 

Nei den var jo kjekk, men hadde sett for meg en HDD spiller. Vil gjerne ha hele samlinga mi med ut i bilen. Takk for tipset uansett!

 

Edit: Så litt mer nøye på de forskjellig modellene nå, men ingen av HDD spillerene har jo priser på seg utenom den ene til fleskeprisen 4000,-. Og den var bare på 30gb også. Har du peiling på hvor det kunne gå ann å få fatt i?

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Koster iPod med 160gb bare i overkant av 600 kroner?:)https://prisguiden.no/product.php?productId=77769

 

Wiken...:)

 

Nei den var jo kjekk, men hadde sett for meg en HDD spiller. Vil gjerne ha hele samlinga mi med ut i bilen. Takk for tipset uansett!

 

Edit: Så litt mer nøye på de forskjellig modellene nå, men ingen av HDD spillerene har jo priser på seg utenom den ene til fleskeprisen 4000,-. Og den var bare på 30gb også. Har du peiling på hvor det kunne gå ann å få fatt i?

 

Det er ingen harddiskbaserte cowon spillere for tiden, alle er på vei ut/ikke lenger i produksjon. Cowon A3 er på vei, men siden du klager så på prisen så kan du glemme den. ipod er billig pr GB fordi de har ikke noe annet å tlby - mideelmådig lyd, skjerm, ikke radio eller noe annet. Apple lossless burde forøvrig ikke regnes som lossless, da du er nødt til å holde deg til ipod for alltid for å bruke filene

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ingen harddiskbaserte cowon spillere for tiden, alle er på vei ut/ikke lenger i produksjon. Cowon A3 er på vei, men siden du klager så på prisen så kan du glemme den. ipod er billig pr GB fordi de har ikke noe annet å tlby - mideelmådig lyd, skjerm, ikke radio eller noe annet. Apple lossless burde forøvrig ikke regnes som lossless, da du er nødt til å holde deg til ipod for alltid for å bruke filene

 

 

Cowon A3 kan absolutt være aktuelt jo... For den har liksom "alt". :) Anelse når den kommer på markedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...