Gå til innhold

Hvordan lager man "luftballong" med telys/sånne fakler og noe stoff?

Anders Moen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MongoMan: jeg vet ikke hvor man kan kjøpe det.. Jernia kanskje?

Hmm, ledning ja. Trodde dem brant jeg, men jeg skal se om jeg finner en gammel ledning. Men den er ikke noe stiv, som Aklla sier at den må være

Skrevet

den må være stiv for at ballongen skal holde seg åpen nederst, har du ikke det vil den trolig ikke klare å fly.

ledning brenner ikke, hvis du fjerner plastikken rundt.

Skrevet

Jaja, da så. Da skal jeg rive av plastikken rundt noen gamle ledninger fra de kontrollene på sånn bilbane som bare ligger å støver ned. Prøver i natt en gang, sier ifra om åsssen det går ;)

Skrevet
Jaja, da så. Da skal jeg rive av plastikken rundt noen gamle ledninger fra de kontrollene på sånn bilbane som bare ligger å støver ned. Prøver i natt en gang, sier ifra om åsssen det går ;)

Tror ikke den ledningen vil funke noe bra siden den ikke er stiv.

Skrevet
Tenkte meg det ja. Men det går ikke ann å bruke sånne spisepinner-greier som så og si ikke veier noe forma som en X inni posen (nederst), slik at posen er åpen da?

Hvis spisepinnene ikke brenner :p .

Skrevet
*snip*
Kjøpe hva da? Ståltråd, eller ferdiglagde slike "luftballonger"?

Hehe, de skal nok ikke få brenne på min vakt ser du :p

Hvorfor skrive snip når han uansett bare skrev en setning? Snip brukes når det er noen veldig lange innlegg.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei, vi laget en Telysholder under bomullsfallskjermen, i Telysholderen dynket vi bommull med Lampeolje. Det var ca -13 Grader da vi testet og ballongen gikk hurtig til værs, ca 250m opp i lufta :new_woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...