Gå til innhold

Kabel til en LCD skjerm til PS3

addp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har da tankt å kjøpe meg PS3, men jeg har en LCD (pc) skjerm som jeg hadde da tenkt å bruke som skjerm til denne PS'n.

Skjermen har DVI utgang. Hvilken kabel® må jeg ha da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hdmi - dvi-d :O ligger på komplett til 195kr

Ok :)

En slik en altså?

Men hvordan er det med lyd å slikt med en slik kabel? Jeg har høytalere innebydg i skjermen. Kan jeg bruke dem med den kabelen også da?

Skrevet

Det er riktig kabel, nei du kan ikke kjøre lyd igjenom dvi:( så du må finne en annen løsning. jeg har en kompositt med rød hvit og gul på midten, der jeg har plugga inn høytalerne.. bruker det på den nye pc skjermen jeg kjøpte=)

Skrevet

Nå er PS3 i hus, men måtte sitte meg på LCD skjermen i stuen først for å fikse noen instillinger for å ta den med ned på LCDen på rommet, hmm.

Ellers så har jeg kjøpt en HDMI - DVI-D kabel som funker flott, men greide selvfølgelig å kjøpe feil phono kabel så må ned igjen på Elkjøp en tur tenker jeg, hehe.

Skrevet (endret)
Hva slags kabel bør jeg bruke som ikke har hdtv ennå? har hørt at av- kabelen som følger med ikke er så god?

Da må du bruke en RGB kabel som du kan få på www.gameroom.no til 89 kr eller noe. Har den selv og er fornøyd. :) Fader skjønner ingenting link eller smiley , for å se alle som er tilgjenlige funker ikke :(

Endret av pjotrogsteik
Skrevet

Kunne noen av dere hjulpet meg ut her?

Jeg sitter med PS3 på TVen nå, også skal jeg ka bildet over på LCD (pc skjerm)en min, men begge skjermene blir bare svart da jeg prøver å skifte tilkobling til HDMI fra "Display settings -> Video Output Settings" også kommer TVen på igjen med PS3 bildet. Så dette fikk jeg ikke til..

Det jeg også gjorde var å starte PS3en opp med HDMI kabelen i PS3en og da kom det opp om jeg ville overføre lyd og bilde til HDMI i stedenfor den vandlige 3 pluggene man har baki TVen og jeg sa ja til det. Det som skjedde da var at TV skjermen og LCD skjermen bare ble svart og jeg gav opp etter 2 minutter.

Please help me out! :(

- M.v.h

Martin

Skrevet
Kunne noen av dere hjulpet meg ut her?

Jeg sitter med PS3 på TVen nå, også skal jeg ka bildet over på LCD (pc skjerm)en min, men begge skjermene blir bare svart da jeg prøver å skifte tilkobling til HDMI fra "Display settings -> Video Output Settings" også kommer TVen på igjen med PS3 bildet. Så dette fikk jeg ikke til..

Det jeg også gjorde var å starte PS3en opp med HDMI kabelen i PS3en og da kom det opp om jeg ville overføre lyd og bilde til HDMI i stedenfor den vandlige 3 pluggene man har baki TVen og jeg sa ja til det. Det som skjedde da var at TV skjermen og LCD skjermen bare ble svart og jeg gav opp etter 2 minutter.

Please help me out! :(

- M.v.h

Martin

Hvilken skjerm har du? Dersom den ikke har HDCP på DVI-inngangen vil det ikke fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...