Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

winxp nekter å installere


Anbefalte innlegg

Jeg booter opp xp cden, xp setup starter. Problemet er at når xp setup er ferdig med å laste driverne går den rett til å prøve å starte windows. Når booten da er ferdig får jeg bare opp NTLDR ikke funnet og jeg må restarte. Den disken skal være ferdig formatert, men nekter alikavel å innstallere på den.. Får ingen feilmelding annet enn NTLDR ikke funnet. Hvordan skal jeg få innstallert winxp?

EDIT:

PC-en min:

ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 x 2

Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 x 2

NEC DVD-brenner AD-7170S Silver

Western Digital Raptor 74GB SATA

Western Digital Raptor 37GB SATA

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU

Hauppauge! WinTV-PVR-150

Endret av URGE84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

windows xp krever som regel att du legger inn drivere fra diskett under installasjon( trykk f6) om du bruker s-ata disker

disse sata raid driverne ligger på CD-en somm følger med hovedkortet eller kan lastes ned fra produsent og legges på diskett.

med xp så funker dette kun med diskett

Lenke til kommentar
windows xp krever som regel att du legger inn drivere fra diskett under installasjon( trykk f6) om du bruker s-ata disker

disse sata raid driverne ligger på CD-en somm følger med hovedkortet eller kan lastes ned fra produsent og legges på diskett.

med xp så funker dette kun med diskett

 

funket bra første gang. Har ingen disketter eller diskettstasjon. Burde den ikke si at den ikke finner noen disker da? istedenfor å bare prøve å starte windows?

Lenke til kommentar
NTLDR ikke funnet betyr att den ikke finner disk. den windowsen du ser er antagligvis den på plata?

at den ikke finner disk kan ha sammenheng med at winxp har vært innstallert på den før og den er blitt formatert på en annen pc. Setup burde si ifra om den ikke finner noen disk. Uansett så er cd-rommen sata også.....

Lenke til kommentar
windows xp krever som regel att du legger inn drivere fra diskett under installasjon( trykk f6) om du bruker s-ata disker

disse sata raid driverne ligger på CD-en somm følger med hovedkortet eller kan lastes ned fra produsent og legges på diskett.

med xp så funker dette kun med diskett

 

Gjelder kun for windows XP SP1 eller tidligere (altså ikke for SP2 f.eks.). Nå nevner vel ikke OP hvilken versjon han bruker, men det var verdt å nevne.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
windows xp krever som regel att du legger inn drivere fra diskett under installasjon( trykk f6) om du bruker s-ata disker

disse sata raid driverne ligger på CD-en somm følger med hovedkortet eller kan lastes ned fra produsent og legges på diskett.

med xp så funker dette kun med diskett

 

Gjelder kun for windows XP SP1 eller tidligere (altså ikke for SP2 f.eks.). Nå nevner vel ikke OP hvilken versjon han bruker, men det var verdt å nevne.

 

-Stigma

xp pro sp2

 

prøvd å starte ubuntu live cd, men den henger seg eller restarter under lastinga..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...