Gå til innhold

Fortsatt økonomitrøbbel for Atari


Anbefalte innlegg

Langt opp i fuglekassa.

Salgstall har ingenting med kvalitet og gjøre salgstall har med reklame og gjøre. Det som selger best er spill basert på Filmer(Som har en tendens til og suge), Og spill i velletablerte Spill-Franchiser.

Hvis Atari går under hvordan skal da Uavhengige utviklere få gitt ut spillene. Atari er jo stortsett det eneste selskapet som utgir og støtter uavhengige utviklere.

Dette kan bli starten på en trist ERA, EA eraen nyskapende spills undergang, enden på all kreativitet. En Era da alt som blir gitt ut har Sims i navnet, sportspill eller Film-baserte spill. Denne Eraen vil få selvmords ratioen blant spillere rekordhøy.

 

Eraer der de onde anti-kreativitets mennesker(Vice) vil støtte det onde Wannabee-Combine regimet(EA) som har en ond plan om og drive alle spillere til selvmord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt: Jo flere utgivere vi har, jo bedre er situasjonen for forbrukerne og de uavhengige utviklerne.

 

Hvorfor dette ekstreme forsvaret for atari, hvis de ikke klarer og gjøre foretning så er det da naturlig at de ikke burde fortsette.

Nå ser du ting i posten min som ikke er der. Jeg forsvarer ikke Atari, men jeg sier at jeg er sikker på det vil være dårlig nytt for oss spillere om de forsvinner. De har et etablert distribusjonsnettverk som flere mindre utgivere nyter godt av, og de har gitt ut mange spennende spill som andre utgivere av den størrelsen ikke ønsket å gi ut. Fahrenheit, for eksempel.

 

Er det et marked for å tjene penger kommer noen andre til å starte opp nytt selskap som går bedre, at mindre utviklere blir tvunget til å se på alternative distrubusjonsmuligheter ser jeg på som bare positivt.

Jeg ser ikke at det er positivt at mindre utviklere får dårligere distribusjonsmuligheter. Jo vanskeligere det er å kjøpe et spill, jo færre kjøper det. Hvis et spill kun kan kjøpes over diverse onlineportaler eller via postordre fra andre deler av verden, vil det selge dårlig. Det går til syvende og sist ut over mangfoldet i spillindustrien.

Lenke til kommentar
Eraer der de onde anti-kreativitets mennesker(Vice) vil støtte det onde Wannabee-Combine regimet(EA) som har en ond plan om og drive alle spillere til selvmord.

mmmkay... :shrug:

Har aldri sagt at det er positivt at Atari går på dunken. Jeg bare henviser til at dersom en utgiver ikke klarer å få spill ut til folket, spill som folk vil ha, så har ikke selskapet livets rett innenfor forretningsområdet deres. Dette er selvsagt negativt for utviklere med tanke på færre muligheter, som nevnt, men dersom de utvikler et spill og så gir det til en utgiver som ikke klarer å få solgt det er ikke dette en spesielt positiv ting heller.

Det er sikkert mye med EA også som kunne vært bedre, men å insinuere at alt som kommer derfra bare er ensporet dritt, er bare tøys.

Lenke til kommentar
Langt opp i fuglekassa.

Salgstall har ingenting med kvalitet og gjøre salgstall har med reklame og gjøre. Det som selger best er spill basert på Filmer(Som har en tendens til og suge), Og spill i velletablerte Spill-Franchiser.

Hvis Atari går under hvordan skal da Uavhengige utviklere få gitt ut spillene. Atari er jo stortsett det eneste selskapet som utgir og støtter uavhengige utviklere.

Dette kan bli starten på en trist ERA, EA eraen nyskapende spills undergang, enden på all kreativitet. En Era da alt som blir gitt ut har Sims i navnet, sportspill eller Film-baserte spill. Denne Eraen vil få selvmords ratioen blant spillere rekordhøy.

 

Eraer der de onde anti-kreativitets mennesker(Vice) vil støtte det onde Wannabee-Combine regimet(EA) som har en ond plan om og drive alle spillere til selvmord.

 

vil heller si at det er activision som oftest hiver ut under-middelmådige spill med gameplay som er revet rett vekk fra de som lagde ringerens herre 2 og 3 (hos EA). Uansett, jeg synes at det er så mange spill for tiden at det blir umulig å kjøpe og prøve alle jeg har lyst på. Ikke det at jeg synes det er positivt at en utgiver går dunken, de gav ut mange orginale spill.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...