Gå til innhold

London i desember


pengolf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
London er en by med full fart døgnet rundt og fotballkamp er et ”must”. Jeg har vært noen ganger på kamp og har faktisk ikke hatt noen favorittlag. Likevel det er så stor stemning at du er med og synger og jubler.

 

På tide du får deg et lag, da! Vær så god: Tottenham Hotspur FC!

Lenke til kommentar

Har vært 3 ganger på White Hart Lane. Kjempestort og Tottenham har vunnet når jeg var der. Stort er det også når de viser gamle storspillere på skjermen i forkant av kampen. De viser Erik Torstvedt. Og pub-besøk etter kampene har tatt skikkelig av. Men å bli noen stor supporter...... nei tror ikke det.

De ligger jo alt for langt nede på tabellen. Muligens Arsenal og flere turer på Emirates Stadium kan gjøre meg til en Arsenal supporter.

 

 

London er en by med full fart døgnet rundt og fotballkamp er et ”must”. Jeg har vært noen ganger på kamp og har faktisk ikke hatt noen favorittlag. Likevel det er så stor stemning at du er med og synger og jubler.

 

På tide du får deg et lag, da! Vær så god: Tottenham Hotspur FC!

Lenke til kommentar

Du kjøper når du tar første turen. Du kan velge dagskort eller over flere dager. Hvis du vet hvor mange dager du skal være der, så kjøp til alle dagene. Du vil helt sikker trenge det. Det er også muligheter for å kjøpe både for buss og Tube, men er ikke sikker hvor dette kjøpes. http://www.tfl.gov.uk/

 

er det ingen som kan svare på spørsmålet mitt angående sånt kort?
Lenke til kommentar
London er en by med full fart døgnet rundt og fotballkamp er et ”must”. Jeg har vært noen ganger på kamp og har faktisk ikke hatt noen favorittlag. Likevel det er så stor stemning at du er med og synger og jubler.

 

På tide du får deg et lag, da! Vær så god: Tottenham Hotspur FC!

 

Spiller de i tidsrommet som jeg skal dit?

Lenke til kommentar
Madame Tussauds, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, The National Gallery, Downing Street, Big Ben, London Bridge, St. Paul's Cathedral, Tower Bridge, The Tower of London og Westminster Abbey.

 

Det beste er nok å hoppe deg på en sightseeing buss for å få med deg mest mulig.

 

Vi skal være der i 3 dager. Fra mandag morgen til onsdag kveld. Sitatet inneholder en del attraksjoner. Jeg lurer veldig på hvordan vi skal fordele det på de 3 dagene. Har dere noen forslag? Med tanke på beliggenhet i forhold til hverandre, og hva som vil være mest gunstig å se de ulike dagene. Og selvfølgelig hva som krever mest tid!

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg bod nær London for 2 år og den beste ting å gjøre med transport er at du skulle kjøpe en Oyster Card på Tube stasjon. Det koster ingenting, du bare leger til verdi kontant på det, minste £3.

 

Det er en magnetisk kort som gjelder for alle busserne og Tube linjerne. En vei koster £1.50 på Tube'n, £1 på bussen.

Hvis du bruker mer enn £4.80/dag, (litt mer enn 3 Tube veier), vil du ikke betale mer for resten av dagen! Det blir ett "unlimited" kort.

 

Kortet er veldig lett å kjøpe og bruke og er mye billigeste enn andre alternativer!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg bod nær London for 2 år og den beste ting å gjøre med transport er at du skulle kjøpe en Oyster Card på Tube stasjon. Det koster ingenting, du bare leger til verdi kontant på det, minste £3.

 

Det er en magnetisk kort som gjelder for alle busserne og Tube linjerne. En vei koster £1.50 på Tube'n, £1 på bussen.

Hvis du bruker mer enn £4.80/dag, (litt mer enn 3 Tube veier), vil du ikke betale mer for resten av dagen! Det blir ett "unlimited" kort.

 

Kortet er veldig lett å kjøpe og bruke og er mye billigeste enn andre alternativer!

Lykke til!

 

Hei og takk for svar. Skal kjøpe kort, når jeg kommer frem.

Men en annen ting: Jeg har sjekket opp med både fotballkamper og forestillinger, og ble deppa da jeg fant ut at det ikke spilles kamper mellom 15-22. des. Jeg skal dit 17-19. des.... Søren altså! Er veldig interessert i å få med meg en fotballkamp i Premier League. Ikke går Phantom of the Opera i det tidsrommet heller. Noen som har noen forslag til andre forestillinger? For som jeg har forstått så er Phantom of the opera den mest ettertraktede. Når det gjelder utelivet i London, så ønsker jeg også å få noen innspill fra folk som har opplevd dette, og evt har noen erfaringer å dele.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Er det forresten en fordel å gå til anskaffelse av "Londonpass"?

 

Her kan du se fordeler med Londonpass:

 

https://www.londonpass.com/benefits.asp

 

Hvis du tar en 3-dag pass uten transport, koster det £57. Jeg synes det er litt for dyr, men jeg vet ikke hva du vil gjerne se i London! Hvis du bruker mindre enn £20/dag med utstillinger og sånne ting, et det ikke nødvendig å skaffe deg denne pass!

 

Utelivet mitt i London var å "clubbing" på helge, så tror jeg ikke at jeg kan hjelpe deg mye med andre aktiviteter :p

Stor bokhandeler også! Savner disse...

Lenke til kommentar

Takk for masse svar. Men jeg har fortsatt spørsmål vedrørende å få med seg en evt fotballkamp, når jeg er der. Ingen som vet om noen kamper som går til neste uke?

 

Hei,

 

Jeg bod nær London for 2 år og den beste ting å gjøre med transport er at du skulle kjøpe en Oyster Card på Tube stasjon. Det koster ingenting, du bare leger til verdi kontant på det, minste £3.

 

Det er en magnetisk kort som gjelder for alle busserne og Tube linjerne. En vei koster £1.50 på Tube'n, £1 på bussen.

Hvis du bruker mer enn £4.80/dag, (litt mer enn 3 Tube veier), vil du ikke betale mer for resten av dagen! Det blir ett "unlimited" kort.

 

Kortet er veldig lett å kjøpe og bruke og er mye billigeste enn andre alternativer!

Lykke til!

 

Hei og takk for svar. Skal kjøpe kort, når jeg kommer frem.

Men en annen ting: Jeg har sjekket opp med både fotballkamper og forestillinger, og ble deppa da jeg fant ut at det ikke spilles kamper mellom 15-22. des. Jeg skal dit 17-19. des.... Søren altså! Er veldig interessert i å få med meg en fotballkamp i Premier League. Ikke går Phantom of the Opera i det tidsrommet heller. Noen som har noen forslag til andre forestillinger? For som jeg har forstått så er Phantom of the opera den mest ettertraktede. Når det gjelder utelivet i London, så ønsker jeg også å få noen innspill fra folk som har opplevd dette, og evt har noen erfaringer å dele.

 

Takk.

 

BUMP...

Lenke til kommentar
Madame Tussauds, Buckingham Palace, Piccadilly Circus, The National Gallery, Downing Street, Big Ben, London Bridge, St. Paul's Cathedral, Tower Bridge, The Tower of London og Westminster Abbey.

 

Det beste er nok å hoppe deg på en sightseeing buss for å få med deg mest mulig.

Du kan fiiiint droppe alle disse turistiske attraksjonene om du ikke har stor glede av det. Selv var det mest turistiske jeg gjorde når jeg var fem dager i london forrige uke å ta London Eye - med fasttrack. Tror særlig madam tussauds er like ille hva angår kø, og at det selges fasttrack.

 

BTW, dersom du skal gjøre London Eye - buy fasttrack på nettet på forhånd.

 

Synes heller uteliv og mat bør dekkes. Finnes mange gode restauranter. Særlig foreslår jeg å sette seg ned et sted å spise lang brunch. London har også rimelig bra uteliv på kveldene. Så ville jeg nok gått shoppinggatene rundt picadilly.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...