Gå til innhold

Moderat oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg sitter i dag på min nesten 2 år gamle PC som har gjort en god jobb.

 

CPU: 1.33GHz T-bird

Hovedkort: MSI K7T Turbo

Minne: 256MB Mosel SDRAM (133MHz)

GPU: GeForce2 Pro (64MB)

Harddisk: 40GB Western 7200RPM

+++ andre greier som fungerer fint som det er: cd-brenner, DVD, Chieftec kabinett, etc. Jeg beholder disse.

 

Nå kommer min neste "nye" datamaskin til å bli en bærbar Mac, men jeg har mulighet til å oppgradere pc-en slik at den holder tritt 12-24 måneder til. Selv om den er helt grei fremdeles, merker jeg jo at det butter i mot av og til, spesielt når jeg fyrer opp UT2003...

 

Ønskene mine?

 

1) En maskin som kan gjøres så stille som mulig. Jeg har ingen ønsker om å overklokke.

 

2) Mitt brennende ønske om å oppleve UT2003/Unreal2 flytende i 1024x768, 32 bits farger, alt på max.

 

3) Større lagringsplass

 

4) En merkbar ytelsesøkning

 

Oppsummert: mer av alt, men uten at det blir svimlende dyrt. Det hadde også vært stilig om dette kunne oppgraderes i framtiden, men det er ikke det viktigste.

 

Summen jeg hadde tenkt å legge i dette er ca. 5000. Om det er AMD eller Intel spiller ingen rolle for mitt vedkommende.

 

 

OK, jeg vet at det kryr av kvalifiserte mennesker her: fyr løs!

 

På forhånd takk,

 

swanky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å sette sammen noe for deg her:

 

Hovedkort:

Asus A7N8X 1178,- 115222

Prosessor:

AMD Athlon XP2100 Thoroughbred 865,- 116030

Glacialtech Silent Breeze kjøler 227,- 115536

Minne:

2x TwinMOS PC3200 256MB Cl 2.5 1000,- 113517

Skjermkort

Gainward GeForce4 4800SE 1950,- 115048

Sum: 5220,-

 

Prisene er fra www.komplett.no og nummeret etter prisen er varenummeret. Et stille moderat system som vil gi en pen ytelsesforbedring i forhold til det du har. 2x Ram for da får du full bruk av dobble minnekanaler.

 

Ja, jeg vet jeg glemte at du ville ha HD. Selg det du har så får du i allefall råd til 120GB?

 

Du kan eventuelt kutte ned RAM til PC2100, for så å kjøpe disk for de penga. Eller du kan kjøpe systemet ei uke en av komponentene er på tilbud eller ligger under demovarer, da det er en del penger å spare på sånt.

Lenke til kommentar

Takker!

 

Budsjettmessig har jeg funnet ut at jeg like godt kan gjøre det skikkelig, så akkurat nå ser jeg på:

 

- nForce2-kort (ASUS og Epox virker å være de mest interessante)

- 2x256MB RAM (PC3200)

- T-bred eller Barton (kommer til å vente til de første inntrykkene fra Barton-testene er på plass)

- Radeon 9500Pro

- 80 el. 120GB harddisk fra Seagate

 

Da har jeg vel punktert 5000-kronersbudsjettet mitt ettertrykkelig.

 

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...