Gå til innhold

Twinmos eller Corsair???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Asus P4G8X har du standard omtrent den minneytelsen som noen P4-CPU kan utnutte, - 4,2BG pr. sekund.

 

Kortet er spesifisert for PC2100 DDR-RAM, og gir 4,2GB +- med slik RAM.

 

Noen har snakket om 6,4GB med 2XPC3200 og overklokking, - men jeg har ikke sett det på tester, - selv når minnet har blitt kjørt på nær DDR400. Det ser ut til at P4-prosessorens maks på 4,2GB + / - er fasiten, så da er det ikke mye vits i å overklokke RAM'en masse.

 

Så på det kortet er det bortkastet å kjøpe dyre minnebriker som Corsair XMS3200 eller XMS3500. Jeg ville valgt vanlig TwinMos eller Crucial PC2700 eller PC3200.

 

Det er likevel lite vits i å kjøpe PC2100.

Lenke til kommentar

Hvis du har BRUK for 1024Mb ram, så vil TwinMOS PC3200(512mb) til 996,-stk være valutta for pengene!... men hvis du vil bruke masse penger og kjøre noen Mhz ekstra, så vil Corsair XMS3500(256mb) til 1087,-stk være rette veien å gå ...

 

Good Luck!

 

PS: 1024mb corsair 3500 blir den nette summen av 4004,- pluss porto... ;)

Lenke til kommentar

Wrath of The Duck, med P4G8X hovedkortet ditt kan bare kjøre minnet synkront med FSB. Derfor klarer det ikke å komme i nærhetene av det disse brikkene klarer. Begge merkene "ler" av det hovedkortet prøver å gjøre med dem.

 

Jeg ville helt klart handlet 2x512MB med Twinmos/Winbond minne.

 

PS: Corsair brikkene bruker de samme winbond minnemodulene, men de er håndplukkede og påmontert varmespredere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...