Gå til innhold

Tragisk microsoft ordning for bytte av Xbox spillplate


Anbefalte innlegg

Noen som har testet ordningen Xbox support har for bytte av spillplate?

 

Jeg hentet ut og skrev ut skjemaet fra overnevnte side i april og sendte inn den ødelagte PGR3 dvd`n til adressen til Microsoft i Storbrittannia. Tross at prisen som står på skjemaet er 15 euro ble mitt kredittkort belastet med 17.2 euro. Etter 6 uker kom spillet i posten fra Teleplan i Tyskland i umerket konvolutt. Posten hadde selvfølgelig fortollet greia og krever kr. 210,- i COD - forenklet fortolling. Siden verdien er under 200,- skal dette være tollfritt og dette ble et problem pga manglende deklarasjon fra microsoft.

 

Jeg kontaktet MS support og ble bedt om å returnere spillet for at de skulle sende det på nytt. Men det dukket aldri noe nytt spill opp og jeg purret i forbindelse med at jeg reklamerte på Xbox 360`n for andre gang på 4 måneder. (Den er fortsatt på rep for andre gang etter 4 uker).

 

Spillet kom igår fra Teleplan i Tyskland på nytt. Denne gang deklarert av Microsoft med verdi 30 euro, tross jeg betalte 15 euro. Denne deklarasjonen med alt for høy verdi medførte at posten igjen krever COD 161,- for fortolling siden deklarasjonen overstiger det tollfrie beløpet på 200,- !

 

Jeg blir så jæv.. forbanna! Jeg ser at Elkjøp nå tilbyr spillet som valueversjon til kr. 149,- Fin ordning for å få byttet en dårlig dvd gett! Helt verdiløst! Det er like greit å kjøpe nytt til full pris med en gang istedenfor å vente mange måneder for å likevel betale full pris. Men samma det egentlig, for 360`n har vært på reparasjon i Tyskland mer enn jeg har hatt den hjemme i eietiden.... Til helv.. med hele MS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj... :(

 

Bare ikke dette sjer med Halo 3 LE DVD-en som jeg sendte inn for 2 og ei halv uke siden...Og jeg skrev ikke noe VISA-kort-nummer fordi jeg snakket med support og han sa at jeg ikke trengte det ettersom Halo 3 LE er gratis til 1. Februar 2007.

Er det bare snakk om en hundre lapp eller to så hefter det ikke så mye, men er jo ganske så sure de penga når det egentlig skal være gratis...

Lenke til kommentar

Etter kontakt med MS support fikk jeg beskjed om å scanne inn kvitteringen for postfortollingen og sende den til en egen epostadresse til xboxsupport. De skulle da refundere beløpet, men krever masse opplysninger som min banks swiftadresse osv.. ikke for hvemsomhelst altså...

 

Det som er skikkelig festlig er at konsollen som kom i retur fra Tyskland på fredag har nå laget nye sirkulære riper i mitt nye innbyttespill PGR3 som jeg har betalt mer enn full pris for!

 

Altså spillet som jeg har hatt så mye kødd med å få i et halvt år nå er ødelagt på to dager av min splitter nye innbyttekonsoll!

 

Hva gir dere meg!

 

Min tredje Xbox 360 på et halvt år! Først RLOD, så sirkulære riper som gjorde Oblivion og Halo3 unloadable, og nå sirkulære riper og unloadable PGR 3 igjen! For å presisere ligger boxen trygt vannrett i en tung stereobenk på betonggulv. Ikke snakk om vibrasjoner eller bevegelse.

 

Ms - Jeg gremmes!

Lenke til kommentar

Har vært borti lignende saker selv. Kjøpte en Palm Pilot fra en britisk side. Ble fortollingsgebyr pluss momsavgift på flere hundre kroner. Palmen funka ikke, sendte den tilbake. Når jeg så fikk en ny tilbake igjen, hadde de selvfølgelig skrevet på samme verdi på pakken... Jeg sendte et par mailer for å få tilbake det siste fortollingsgebyret, men jeg så aldri de pengene igjen.

 

Så jeg føler med deg.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...